سریال شوق پرواز قسمت 19 نوزدهم (دانلود و پخش آنلاین)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل سریال شوق پرواز قسمت 19 نوزدهم397.55 مگابایت
سریال شوق پرواز نام یک مجموعه تلویزیونی است که به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد زندگی عباس بابایی یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

سریال شوق پرواز قسمت 19 نوزدهم (دانلود و پخش آنلاین)

سریال شوق پرواز نام یک مجموعه تلویزیونی است که به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد زندگی عباس بابایی یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. این سریال طبق نظرسنجی صدا و سیما بهترین سریال ژانر دفاع مقدس شناخته شد.

برای مشاهده سایر قسمتها اینجا کلیک کنید

سریال شوق پرواز , سریال شوق پرواز قسمت 19 , سریال شوق پرواز قسمت نوزدهم

زمان پخش سریال شوق پرواز

این سریال از شهریور ماه سال ۱۳۹۰ تا بهمن همان سال و در قالب ۲۴ قسمت به روی آنتن رفت. کارگردان این مجموعه بر عهده یدالله صمدی بود.

مراحل ساخت سریال شوق پرواز

پروژه سریال از سال ۱۳۷۴ و با کسب اجازه از دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و دستور همکاری ارتش داده شد. مرحله پیش تولید سریال از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و بخش هایی از فیلم که مربوط به دوران کودکی سرهنگ شهید بابایی در شهر قزوین بود هم فیلمبرداری شد. کارگردانی سریال در این دوره بر عهده حسین قاسمی جامی و نویسندگی ۳ تن از نویسندگان ارتش گذاشته شده بود که به علت اختلاف نظرهای به وجود آمده بین عوامل تولید در همین ابتدا متوقف شد. ولی پس از وقفه ای ۱۰ ساله مجدداً از ۱۳۸۶ کلید خورد. در این دوره نویسندگی فیلم نامه کار مشترک ارتش، بنیاد امور ایثارگران و جانبازان و خانواده عباس بابایی بود. با ورود یدالله صمدی بعنوان کارگردان، تصویربرداری سریال از خرداد ۱۳۸۸ آغاز شد. ملیحه حکمت، همسر عباس بابایی با دیدن فیلم «دل شکسته» تحت تأثیر بازی شهاب حسینی قرار گرفت و وی را برای ایفای نقش همسرش در سریال پیشنهاد داد که با موافقت سایر عوامل تهیه روبرو شد.

مکانهای فیلمبرداری سریال شوق پرواز

مکان های فیلمبرداری سریال در قزوین، تهران و دزفول(پایگاه چهارم شکاری) و پایگاه هوایی هشتم شکاری(شهید بابایی) (اصفهان) بوده است.

اغلب صحنه های پرواز هواپیما اف-۱۴ تام کت که مورد استفاده تخصصی عباس بابایی بوده، از تصاویر آرشیوی نیروی هوایی ارتش استخراج شده بود.

بازیگران سریال شوق پرواز

علیرضا مظفری در نقش کودکی عباس بابایی

  • شهاب حسینی در نقش عباس بابایی، شهرام حقیقت دوست در نقش سعید خجسته فر، افسانه بایگان در نقش ملیحه حکمت (میانسالی)، الهام حمیدی در نقش ملیحه حکمت (جوانی)، اکبر عبدی، فرهاد قائمیان، عبدالرضا اکبری، عباس امیری، مهران رجبی، مینا جعفرزاده، مهدی فقیه، مهرداد ضیایی در نقش استوار رسول زاده، اتابک نادری، محسن افشانی، آنا برزینا، زهره حمیدی، بهزاد رحیم خانی، سید علی صالحی، بهناز سلیمانی، کورش تهامی، مختار سایقی، حسن جوهرچی، حسین بابایی، سلما بابایی، ستاره اسکندری، اکرم محمدی
Share