سریال بوعلی سینا قسمت 10 دهم (دانلود و پخش)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل سریال بوعلی سینا قسمت 10343.28 مگابایت
ژانر : تاریخی | تهیه و تولید : منوچهر محمدی | طراح صحنه و لباس : فرهاد فارسی  | نویسنده و کارگردان: کیهان رهگذار | آهنگساز : فرهاد فخرالدینی | تصویربردار : فرخ مجیدی | عکاس : بهرام جلالی

سریال بوعلی سینا قسمت 10 دهم (دانلود و پخش)

سریال تلویزیونی بوعلی سینا اثری ماندگار و قابل رقابت با آثار امروزی به نویسندگی و کارگردانی کیهان رهگذار محصول سال 1364 است. و از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد و بعدها از شبکه مختلف و همچنین با کیفیت بهتر پخش شده است.

برای دسترسی به سایر قسمتهای سریال بوعلی سینا اینجا کلیک کنید

سریال بوعلی سینا , سریال بوعلی سینا قسمت 10 , سریال بوعلی سینا قسمت دهم

ژانر : تاریخی تهیه و تولید : منوچهر محمدی طراح صحنه و لباس : فرهاد فارسی  نویسنده و کارگردان: کیهان رهگذار آهنگساز : فرهاد فخرالدینی تصویربردار : فرخ مجیدی عکاس : بهرام جلالی

بازیگران سریال تلویزیونی بوعلی سینا  :

امین تارخ (در نقش بوعلی سینا) - عنایت بخشی - جمشید لایق - فیروز بهجت محمدی - چنگیز وثوقی - محمد ابهری - عزت الله مقبلی - فاضل اجبوری - سعید اویسی - اسماعیل محرابی - حسین محب اهری - محسن سهرابی - سرور نجات الهی - عطاءالله زاهد - مهری ودادیان - محمد ساربان - سهیلا شاهمرادی - اصغر محبی - ملیحه نیکجومند - عبدالله اسفندیاری - عباس ناظری - نسرین قاسم زاده - صالح نجفی - شهرزاد کمالی - آیت نجفی - رزیتا عامری - هادی مقدم - عباس حاتمی - فرهاد خانمحمدی

درباره سریال بوعلی سینا :

این مجموعه تلویزیونی تولید سال ۱۳۶۴ است و به زندگی بوعلی سینا، دانشمند مشهور می‌پردازد و امین تارخ با وجود این همه نقش‌های تاریخی همچنان برای خیلی‌ها، همان بوعلی سینای سریالی است که مرحوم کیهان رهگذار در سال 1364 ساخت.

مجموعه تلویزیونی بوعلی سینا دومین سریال تاریخی بعد از انقلاب پس از «سربداران» بود که تقریبا هم با همان تیم ساخته شد و رهگذار 36 ساله، فارغ‌التحصیل تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران که مدتی قبل از این سریال، فیلمنامه فیلم «سفیر» را نوشته بود، دست به کار شد و علاوه بر نویسندگی فیلمنامه، برای اولین و آخرین بار، کارگردانی یک اثر تلویزیونی را هم در دست گرفت.

نجفی این بار به عنوان مشاور در کنارش ایستاد و بازیگرانی مثل امین تارخ، فیروز بهجت محمدی، چنگیز وثوقی، محمد ابهری، حسین محب‌اهری و اسماعیل محرابی که در سربداران هم بازی کرده بودند به سریال پیوستند.

قصه زندگی بوعلی سینا هم دارای ویژگی‌های جذاب و ذاتی برای پرداخت است.

ابن‌سینا، مردی بشدت باهوش که در میان کشمکش سلسله‌های غزنوی و سامانی و آل‌بویه قرار گرفته بود و همه دنبال جذب او بودند.

این داستان حتی برای غربی‌ها هم جالب توجه بود و آنها بعدها در نگاهی کاملا تحریف‌گرایانه در فیلم «طبیب» به شخصیتی تخیلی چون راب کول به جای بوعلی سینما رسیدند! سریال در سال 64 در اقدسیه تهران کلید خورد و کار با سرعت در اصفهان و نایین پیش رفت تا این سریال 12 قسمتی (کلا 720 دقیقه) در پایان همان سال، ساخته و پخش شود.

اگرچه دکورها، لباس‌ها و گریم تا حدی تئاتری و اغراق‌آمیز است اما ماندگاری سریال با توجه به آثار ضعیف ساخته شده در این سال‌ها همچنان باقی است.

Share