فیلم سینمایی 23 نفر با کیفیتهای مختلف (دانلود و پخش)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم 23 نفر - کیفیت 480423.8 مگابایت
فایل دانلود فیلم 23 نفر - کیفیت 720815.46 مگابایت
فایل دانلود فیلم 23 نفر - کیفیت 10801.51 گیگابایت
دانلود رایگان فیلم ایرانی 23 نفر با کیفیت عالی 1080p

فیلم سینمایی 23 نفر با کیفیتهای مختلف (دانلود و پخش)

فیلم سینمایی 23 نفر از سری فیلمهای دفاع مقدس به کارگردانی مهدی جعفری و مشاور کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا با هنرمندی ۲۳ نوجوان از سراسر ایران اسلامی و با حضور مجید پتکی و با ایفای نقش و بدلکاری صحنه های عراق ابوالفضل امیری موزیسین و بازیگر نوپا و مستعد کورد-فارس محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. و در تاریخ ۲۰ آذر ۹۸ در سینماهای ایران اکران، و در دوم فروردین ۱۴۰۰ در شبکه نمایش خانگی شبکه سه صدا و سیما منتشر شد.

فیلم سینمایی 23 نفر با کیفیتهای مختلف (دانلود و پخش)

کارگردان: مهدی جعفری تهیه‌کننده: مجتبی فراورده نویسنده: مهدی جعفری موسیقی: آریا عظیمی نژاد مدت زمان: 101 دقیقه بر پایه: آن ۲۳ نفر، اثر احمد یوسف زاده

بازیگران فیلم سینمایی 23 نفر :

مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، مالک محمدآبادی، حسین پوریده، محمد رشنو

داستان فیلم سینمایی 23 نفر :

فیلم «23 نفر» با تمرکز بر زندگی 23 نوجوان ایرانی اسیر شده در عراق و بررسی رفتارهای این گروه از زمان اسارت تا پذیرفته شدن درخواستشان، یک طیِ طریق زیبا دوره نوجوانی تا جوانی را نشان می دهد تا آنها «مرد» شوند.

اول: آنچه که در تاریخ درباره 23 نفر آمده، این است: بیست و سه نفر، گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی بودند که در جریان جنگ ایران و عراق در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین 13 تا 17 سال داشتند، اکثراً از تیپ ثارالله کرمان اعزام شده بودند و اردیبهشت 1361 در مرحله مقدماتی عملیات بیت‌المقدس در مناطق مختلف جبهه اسیر شدند.

صدام پس از آگاهی از این موضوع و دیدن گزارش اسارت قوای ایرانی به دلیل شکست در خرمشهر سعی می‌کند از این ماجرا سوءاستفاده و به نفع خود بهره‌برداری تبلیغاتی کند و دستور می‌دهد که آن‌ها را از بقیه اسرا جدا کنند و به کاخ وی بیاورند.

در دیداری که این نوجوانان با شخص اول کشور عراق صدام حسین داشتند وی سعی می‌کند تا با ناراحت شدن از این موضوع که اینها کودکانی بیش نیستند که به زور به جنگ فرستاده شدند، با آن‌ها احساس همدردی کند و به دختر کوچکش «حلا» می‌گوید که شاخه گل‌هایی را به آن‌ها بدهد و بعد با آن‌ها عکس یادگاری می‌گیرد و می‌گوید که به زودی با موافقت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آن‌ها را به ایران برمی‌گرداند.

مطبوعات عراق پس از این ماجرا فیلم‌ها و عکس‌هایی از آن‌ها منتشر می‌کنند و در تیتر روزنامه‌های عراق جمله معروف صدام را می‌نویسند: «کل اطفال العالم اطفالنا» همه بچه‌های دنیا بچه‌های ما هستند. این 23 نفر که در موضع انفعالی قرار گرفته بودند اعتصاب غذا می‌کنند تا به جمع دیگر اسیران بازگردند. آن‌ها در نهایت پس از اتفاقات زیادی به خواسته خود می‌رسند ولی تا 26 مرداد 1369 در اسارت می‌مانند.

اسیر ایرانی دیگری به نام ملاصالح قاری مترجم صدام در این دیدار بود که بعدها پس از آزادی به جرم خیانت به ایران از طرف وزارت اطلاعات ایران زندانی و بازجویی شد و نهایتاً با نامه سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد روحانی آزاد شده از اسارت بی گناهی وی اثبات شده و از وی رفع اتهام می‌شود.

Share

دیدگاه‌ها

ما در این فیلم می توانیم فداکاری و از خود گذشتگی بچه ها راببینم نسبت به کشور و میهن خود که با این همه تهدید و کتک زدن حاضر نبودن دست از میهن و کشور خود بکشندو الگوی بسیار خوبی برا ما شدند که ما هم همیشه نسبت به کشور و میهن خود در سخت ترین شرایط وفا دار باشیم

خیلیی خوب

این فیلم بسیار آموزنده است و به ما و نسل ما میفرماید که آن زمان بچه های هم پیدا می شدند که از درس و غذایشان هم گذشتن تا امروز ما آرامش و آسایش اینچنین داشته باشیم... #مرگ_بر_شاه

وقتی این فیلم رو دیدم میبینم که چقدررر در گدشته بچه های ما پایبندی شون به وطن بیشتر بوده و این معجزه انقلابه

عالی