طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای

تعداد کلمات 655 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای
در این نوشتار طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای

 در این نوشتار طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم. با ضیاءالصالحین همراه باشید تا در این مورد بیشتر بخوانید.

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای

فوت و فن های تهیه کباب کوبیده نگینی

 

✓ بعد از آماده کردن مواد طرز تهیه کباب نگینی، آن ها را حداقل به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. قبل از قرار دادن در یخچال، مواد را به خوبی با هم ورز دهید تا کاملا منسجم و یکدست شوند.

✓ اگر سیخ های کباب نگینی را روی منقل قرار می دهید، در چند ثانیه ابتدایی، از آتش بسیار تند استفاده کنید و سیخ ها را زود به زود، بچرخانید تا مایه کباب از روی سیخ ها نریزید.

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای

✓ اگر از کباب چوبی برای تهیه کباب نگینی استفاده می کنید، به مدت ۳۰ دقیقه قبل از سیخ زدن کباب ها، آن ها را در آب خیس کنید.

✓ با استفاده از گوشت ران در طرز تهیه کباب نگینی، کباب آبدار تری خواهید داشت.

✓ گوشتی را که در طرز تهیه کباب نگینی برای قسمت کوبیده آن به کار می برید، از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی انتخاب کنید. بهتر است گوشت را 2 بار چرخ کنید.

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای

مواد لازم جهت تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای

✓ گوشت مخلوط گوساله و گوسفند: ۳۰۰ گرم (چرخ کرده)

✓ پیاز: ۲ عدد

✓ پودر سوخاری: ۷ قاشق غذاخوری

✓ ران مرغ: ۶ عدد

✓ زعفران (دم کرده غلیظ): ۲ قاشق غذاخوری

✓ نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب نگینی، هر دو پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید. برای این که لایه های پیاز در حین رنده کردن از هم جدا نشود، قسمت انتهایی یا ریشه آن را جدا نکنید. آب پیاز را با دست جدا کنید و فقط از تفاله آن در طرز تهیه کباب نگینی استفاده کنید. در یک کاسه گوشت چرخ کرده گوسفندی و گوساله را با نصف پیاز های رنده شده مخلوط کنید.

نصف پودر سوخاری (۳ و ۱/۲ قاشق غذاخوری) را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه مقدار کافی نمک و فلفل با هم مخلوط کنید. مواد را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شود. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و ظرف را به مدت حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

گوشت مرغ را با استفاده از یک چاقوی تیز، از استخوان جدا کنید. گوشت ها را در چرخ گوشت یا غذاساز کاملا چرخ کنید. در یک کاسه جداگانه، بقیه پیاز آبگیری شده را به همراه پودر سوخاری، نمک و فلفل و زعفران با هم مخلوط کنید و ورز دهید. روی این ظرف را هم بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

سیخ های چوبی را از قبل در آب خیس کنید. بعد از این که مایه مرغ و گوشت چرخ کرده به اندازه کافی استراحت کردند، آن ها را از یخچال خارج کنید. به اندازه یک گردو از مخلوط گوشت را بردارید و گلوله کنید. همه گوشت ها را به شکل کوفته قلقلی در آورید. همین کار را با مرغ های چرخ و آماده شده هم انجام دهید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه کباب نگینی یک گلوله از گوشت و یک گلوله از مرغ چرخ شده را به سیخ بزنید. بصورت یکی در میان گوشت و مرغ به سیخ بزنید تا سیخ ها کامل شوند. همه ی سیخ ها که آماده شدند، در یک تابه کمی روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود. سپس سیخ ها را در تابه کنار هم قرار دهید. یک طرف سیخ ها که طلایی شد، سمت دیگر را هم سرخ کنید. در ظرف را روی آن قرار دهید و حرارت را کم کنید تا مغز کباب نگینی هم بپزد. بعد از این که کباب نگینی شما آماده شد، آن را همراه با برنج یا نان و سبزی خوردن و سالاد یا ترشی سرو کنید.

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به روش تابه ای

مطالب مرتبط و پیشنهادی : طرز تهیه کباب کوبیده خوش طعم

پدیدآورنده: 
Share