تفاوتهای میگرن و سردرد تنشی

تعداد کلمات 573 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
تفاوتهای میگرن و سردرد تنشی
یک فیزیوتراپ در خصوص عوامل بروز عارضه سردرد تنشی و تفاوت آن با میگرن توضیحاتی داد.

تفاوتهای میگرن و سردرد تنشی

یک فیزیوتراپ در خصوص عوامل بروز عارضه سردرد تنشی و تفاوت آن با میگرن توضیحاتی داده است که در ادامه مرور می کنیم.

تفاوتهای میگرن و سردرد تنشی

سردرد تنشی، عارضه ای است که بیشتر افراد آن را با دردهای میگرنی که در پیشانی و شقیقه افراد بروز می کند،  اشتباه می گیرند و این مسئله می تواند پروسه درمان را طولانی تر کند.

سردرد تنشی بیماری شایع است بطوری که این عارضه بیشتر بر اثر اسپاسم عضلات و یا سرما خوردن عضله های گردن در افراد بروز پیدا می کند و در صورت بی توجهی به این بیماری ممکن است انجام فعالیت های روزانه فرد را مختل کند.

میگرن چیست؟

میگرن معمولا با سردرد‌های شدید و پی در پی ظاهر می‌ شود که با علایم جدی همراه است. حدود ۱۵تا ۳۰٪ افراد مبتلا به میگرن تجربه درک میگرن را دارند. شدت درد، طول مدت سردرد و تناوب حمله‌ ها در افراد مختلف متفاوت است. میگرنی که بیش از ۷۲ ساعت طول بکشد را در اصطلاح وضعیت میگرنی می‌ نامند. مهمترین عامل بیماری میگرن ناشناخته است. با این حال اعتقاد بر این است که عوامل محیطی و ژنتیکی در بیماری میگرن نقش داشته باشند. در دو سوم موارد این بیماری در خانواده‌ها وجود دارد و به ندرت به خاطر نقص تک ژن اتفاق می‌ افتند.

سردرد تنشی چیست؟

سردرد تنشی نوعی سردرد شایع است و درد آن تمایل به گسترش در دو طرف سر دارد و از پشت گردن و سر شروع شده و به جلو منتشر می شود. علل سردرد های تنشی بطور دقیق مشخص نیست. اعتقاد بر این است که در برخی از افراد، این سردرد ها ناشی از نوعی استرس داخلی یا خارجی است. زندگی شخصی یا شغلی آشفته، فشار های کاری، کمبود خواب و مواردی مشابه از علل رایج این نوع سردرد ها است.
در کنار استرس، خستگی چشم و گرسنگی را از دیگر دلایل عمده سردرد های تنشی عنوان می کنند. سردرد های تنشی شایع ترین علت اختلالات سردرد در ایالات متحده است که زنان را بیشتر از مردان با نسبت 5 به 4 تحت تأثیر قرار می دهد و به 2 طبقه بندی تقسیم می شوند: شامل سردرد های تنشی اپیزودیک (ETTH) است که از ۳۰ دقیقه تا چند روز طول می کشد و دو طرفه است، با شدت خفیف تا متوسط و کمتر از ۱۵ بار در ماه رخ می دهد و سردرد های مزمن از نوع تنشی شدید که بیش از ۱۵ بار در ماه بروز می کنند.

درمان سردرد تنشی با طب سوزنی

ادیب حسامی با بیان اینکه در بیماری سردرد تنشی درد آن به شقیقه، پیشانی، پشت چشم و حتی دست افراد انتشار داده می شود، افرادی که دچار عارضه سردرد تنشی می شوند در هنگام خم کردن سر و یا سرماخوردگی این حالت درد برای آنها اتفاق می افتد. در میگرن، سردرد بر اثر خوردن موز و شکلات اتفاق می افتد، در این نوع بیماری نورهایی مشخص در چشم برق می زند واین در حالی است که  سردرد تنشی بر اثر فعالیت زیاد، فشارهای عصبی ایجاد می شود. فیزیوتراپ ها می توانند با گرم کردن عضلات گردن و ماساژ پیشانی و حتی کشش عضلات پشت گردن این عارضه را درمان کنند. سردرد تنشی به وسیله روش طب سوزنی و استفاده از سوزن در نقاطی که عضلات دچار اسپاسم شده به خوبی قابل درمان است.

تفاوتهای میگرن و سردرد تنشی

مطالب مرتبط و پیشنهادی : خوراکی هایی که سردرد را تشدید میکنند

تفاوتهای میگرن و سردرد تنشی

Share