خواص حیرت انگیز چای لیمو در پیشگیری از سرطان

تعداد کلمات 301 / تخمین زمان مطالعه 1 دقیقه
خواص حیرت انگیز چای لیمو در پیشگیری از سرطان
محققان می‌ گویند نوشیدن چای لیمو می‌ تواند از ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی و ایجاد سلول‌ های سرطانی پیشگیری کند.

خواص حیرت انگیز چای لیمو در پیشگیری از سرطان

در این نوشتار خواص حیرت انگیز چای لیمو در پیشگیری از سرطان را بیان می کنیم. با ضیاءالصالحین همراه باشید تا در این مورد بیشتر بخوانید.

خواص حیرت انگیز چای لیمو در پیشگیری از سرطان

داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند در برابر بیماری های قلبی و سرطان ایمنی ایجاد کند. شواهد نشان می دهد که نوشیدن چـای لیمـو می تواند به کاهش خطر ابتلا به این دو بیماری کمک کند.

فواید سلامتی نوشیدن چـای لیمـو برای قلب از توانایی این گیاه در دفع دو عامل اصلی بیماری های قلبی یعنی فشار خون بالا و کلسترول بالا ناشی می شود.

در یک مطالعه نشان داده که، به ۷۲ داوطلب چـای لیمـو یا چای سبز برای نوشیدن داده شد. کسانی که چـای لیمـو نوشیدند، کاهش متوسط فشار خون سیستولیک و کمی افزایش فشار خون دیاستولیک را تجربه کردند. همچنین ضربان قلب این افراد نیز به میزان قابل توجهی پایین بود و مشخص شد که گیاه لیموترش باعث کاهش کلسترول بالا می شود.

نتایج مطالعه منتشر شده نشان داد که عصاره گیاه لیمو به کاهش کلسترول در حیوانات کمک می کند. علاوه بر این، تحقیقات روی موش ها از ایمنی طولانی مدت بر اثر مصرف ۱۰۰ میلی گرم روغن لیمو در روز حکایت می کند.

تحقیقات بیشتری لازم است تا دریابیم آیا چای لیمو همان اثرات روغن لیمو را دارد یا  نه. تحقیقات نشان می دهد که سیترال موجود در گیاه لیمو دارای توانایی ضد  سرطانی قوی است. در حقیقت، اعتقاد بر این است که بسیاری از اجزای گیاه لیموترش به مبارزه با سرطان کمک می کنند. این اتفاق یا با ایجاد مستقیم مرگ سلولی یا با تقویت سیستم ایمنی بدن رخ می دهد تا بدن بهتر بتواند به تنهایی با سرطان مبارزه کند. چای لیمو گاهی به عنوان درمان کمکی در طی شیمی درمانی و پرتودرمانی نیز استفاده می شود.

خواص حیرت انگیز چای لیمو در پیشگیری از سرطان

Share