چگونه عاشق نماز شویم؟

تعداد کلمات 558 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه عاشق نماز شویم؟
اگر به سن تکلیف رسیده ایم و تمام شرایط برای انجام وظیفه ی الهی مانند نماز خواندن را داریم اما دوست نداریم و یا راغب نماز خواندن نیستیم باید موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه عاشق نماز شویم؟

در این بخش از ضیاءالصالحین چگونگی عشق ورزی به نماز را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه عاشق نماز شوید.

چگونه عاشق نماز شویم؟

شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده باشد، که از فردی که نماز نمی خواند سوال کرده باشید که علت نماز نخواندن آن ها چیست؟ پاسخ های متفاوتی می شنوید؛ اغلب می گویند: خدا به نماز و عبادت ما نیازی ندارد. برخی می گویند: حوصله نداریم، وقت نداریم و ... . عده ای هم می گویند: خدا صدای ما را نمی شنود، حرف ما را گوش نمی کند و ... .

خودتان متوجه می شوید، زمانی که فردی برای شما کاری انجام می دهد و یا در برابر شما خوبی می کند، حداقل کاری که انجام می دهید از آن تشکر می کنید و بی ادبی نمی کنید. پس بدانید نماز خواندن حداقل کاری است که برای قدرشناسی در برابر نعمت های خدا انجام می دهیم.

همانطور که در ازای کار خوب یک فرد برای ما تشکر می کنیم و آن فرد به تشکر ما احتیاج ندارد، اما هنگامی که از آن تشکر کنیم باعث می شود آن فرد بیشتر به ما توجه کند و باز در کاری به ما کمک کند، نماز خواندن هم به همین صورت است. خدا به نماز خواندن ما احتیاجی ندارد، اما این کار سبب زیاد شدن نعمت ها و روزی ما می شود.

نماز خواندن باعث می شود که نشان بدهید شما تمام نعمت های خداوند را می بینید و از داشتن آن ها در برابر خداوند شکر گزار هستید. تمام داشته و خواسته هایی که از خداوند می خواهید دلیل بر مصلحت و نیاز شما است. هرگز به خاطر دیر رسیدن به خواسته تان از خداوند گله نکنید، خداوند در همه حال و شرایط صدای شما را می شنوند حتی اگر به زبان نیاورید. اگر به خواسته ی خود نمی رسید حکمتی در آن است که به صلاح شما نیست.

خدای مهربان و بزرگی که از تمام عالم بزرگتر و مقامش از همه بالاتر و مهمتر است، کسی که فرمانروای کل عالم است در هر لحظه از شبانه روز به ما اجازه ی ملاقات داده است، با هر زبانی، با هر بیانی، در هر حالتی، در هر زمانی؛ نیمه شب، صبح زود، سر ظهر، مغرب. خداوند از هرگز از بودن ما خسته نمی شود. خداوند از عمق وجودمان و عمق دل ما صدایمان را می شنود. خداوند هرگز بنده ی خود را به خاطر اشتباهش سریع تنبیه نمی کند، به محض پشیمانی، خیلی سریع آغوشش را به روی بنده اش می گشاید.

اکنون همین خدا که در خدایی تمام و کمال است، از بندگان خود یک سری کار‌هایی را خواسته است؛ یک سری کار‌ها را حلال و یک سری را حرام کرده که البته رعایت همه ی آنها به نفع جسم و روح و دنیا و آخرت خود ما است و رعایت این خواسته ها می شوند خط مسیر عبودیت و بندگی که همان هدف خلقت بوده و هست؛ وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ‏: و من پریان و آدمیان را جز برای اینکه مرا بپرستند نیافریدم.

و در کلام آخر باید عرض شود که هرگز نمی توان کسی را به زور وادار به نماز خواندن کرد اما بدانید یکی از جلوه های اساسی عبادت و بندگی در نماز شکل می گیرد. مراقب آن باشیم و در خواندن آن کوتاهی نکنیم. 

چگونه عاشق نماز شویم؟

پدیدآورنده: 
Share