سریال جنگجویان کوهستان /لبه آب/ لینچان (همه قسمتها)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 1171.52 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 2142.1 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 3193.75 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 4143.93 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 5192.02 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 6157.34 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 7154.29 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 8165.32 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 9184.37 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 10186.25 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 11167.21 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 12165.82 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 13200.39 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 14185.07 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 15194.45 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 16199.48 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 17200.51 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 18174.36 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 19196.05 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 20195.16 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 21171.5 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 22133.8 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 23189.31 مگابایت
فایل سریال جنگجویان کوهستان - قسمت 24200.68 مگابایت
این سریال بر اساس یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک چین به نام «لبه آب» یا شوئی خو جوئن اثر شی نایان و لو گوانجونگ نوشته شده‌است و داستان ۱۰۸ قهرمان را نقل می‌کند که از سرتاسر چین در مکانی به نام «لیانگ شان پو» گردهم آمده و علیه ظلم و فساد حکومتی قیام میکنند

سریال جنگجویان کوهستان /لبه آب/ لینچان (همه قسمتها)

جنگجویان کوهستان با نام اصلی لب آب(ژاپنی: 水滸伝، انگلیسی: The Water Margin، روماجی: Suikoden) که در بین فارسی زبانان با نام لیان شان پو نیز شناخته می شود، سریالی‌ست ژاپنی که اوائل دهه ۱۳۷۰ شمسی از شبکه یک سیما در زمان VHF پخش می‌شد. لیانگ شان پو نام منطقه‌ای در کوهستان های چین در کنارهٔ رود زرد و محل استقرار شورشیان چین بود. همان طور که از نام سریال برمی آید منظور از حاشیه آب در واقع رود زرد در چین است. بسیاری از ایرانیان خاطره تماشای این سریال به صورت رنگی یا سیاه و سفید را دارند و نامش را به لیان شامپو می‌شناسند که در بین ایرانیان دقیقاً ضرب‌المثل و معادلی‌ست برای محله‌های هرج و مرج اعم از سرقت و دزدی و خلاف و اعتیاد تا درگیری و قتل.

این سریال بر اساس یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک چین به نام «لبه آب» یا شوئی خو جوئن اثر شی نایان و لو گوانجونگ نوشته شده‌است و داستان ۱۰۸ قهرمان را نقل می‌کند که از سرتاسر چین در مکانی به نام «لیانگ شان پو» گردهم آمده و علیه ظلم و فساد حکومتی قیام می‌کنند و جاودانه می‌شوند. سیزده قسمت اول این سریال ۲۶ قسمتی را شبکهٔ تلویزیونی نیپون یا به اختصار ان اچ کی تولید نموده و از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۴ از همین شبکه در ژاپن پخش شده‌است و پس از آن بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰، کشورهای انگلستان، فرانسه، هلند، اسپانیا و آلمان غربی اقدام به نمایش آن کرده‌اند. سیزده قسمت بعدی را شبکه BBC تولید کرده‌است. همچنین این سریال برای اولین بار در سال‌های پایانی دههٔ ۶۰ خورشیدی با نام «جنگجویان کوهستان» از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.

سریال جنگجویان کوهستان , لینچان , سریال لبه آب , لیان شانپو , فیلم لینچان

بازیگران سریال جنگجویان کوهستان

نام بازیگر نقش
آتسو ناکامورا لین چانگ
سانائه سوچیدا هو سانیانگ
کی ساتو کائو چیو
ایسامو ناگاتو لو جی‌شن
توشیو کوروساوا تای سانگ
تاکشی اوبایاشی سونگ کیانگ
توشی ماتسو سیائو لن
هاجیمه هانا وو سونگ
تتسورو تانبا ژنرال هو
ماری ناکایاما ین لی
تروهیکو آئوئی شی جین
ایسائو یاماگاتا چائو کای
میچیکو ماتسوکی یو لان
آکیو هاسگاوا چان شون
یوشیرو کیتاهارا وانگ لون
کوئیچی یاماموتو لیان چون شو
یوتاکا میزوتانی امپراتور هوئی‌تزونگ

خلاصهٔ داستان سریال جنگجویان کوهستان

لین چانگ، فرماندهٔ قدرتمند گارد امپراتوری از سوی کائو چیوی تشنهٔ قدرت به توطئه علیه امپراتور متهم و به مرگ محکوم می‌شود. در هنگام اجرای فرمان، قاضی سونگ کیانگ با غیرقانونی اعلام کردن اعدام حکم به تبعید لین چانگ می‌دهد. در طول راه افراد مختلفی از جمله هو سن‌نیان که زنی است در لباس مردان سعی در آزاد کردن او می‌کنند ولی لین چانگ اصرار به اجرای حکم دارد و به تبعیدگاه می‌رود. از سوی دیگر کائو چیو که از دخالت سونگ کیانگ و زنده ماندن لین چانگ خشمگین است و او را سدی در برابر اجرای خواسته‌های پلید خود می‌داند، ابتدا با پاپوش دوختن برای قاضی موجبات زندانی شدن او را فراهم آورده و سپس کسانی را برای کشتن لین چانگ می‌فرستد اما لین چانگ موفق به فرار شده و به محلی کوهستانی و دور افتاده به نام لیانگشان می‌رود. دسترسی به لیانگ‌شان پو عملاً غیرممکن است زیرا گرداگرد آنرا مرداب فرا گرفته و پناهگاهی امن را برای فراریان و ناراضیان پدیدآورده است. ساکنان لیانگشان پو که آوازهٔ دلاوری‌های لین چانگ را شنیده‌اند او را به ریاست گروه خود برمی‌گزینند و هم پیمان می‌شوند تا با ظلم و فساد کائو چیو و اطرافیانش مبارزه کنند. به مرور زمان افراد بیشتری از جمله سونگ کیانگ که به کمک لین چانگ و گروهش از زندان رهایی یافته و هو سن‌نیان که اولین و تنها زن پذیرفته شده در گروه می‌باشد به آنان اضافه شده و ۱۰۸ ستاره را تشکیل می‌دهند که قدرت و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. زمان مبارزهٔ نهایی با کائو چیو که با تضعیف امپراتور هوئی‌تزونگ از سلسله سونگ سعی در نابود کردن دودمان او و شروع سلسلهٔ کائو را دارد فرا می‌رسد.

سریال جنگجویان کوهستان , لینچان , سریال لبه آب , لیان شانپو , فیلم لینچان

گروه تولید

کارگردان : توشیو ماسودا - فیلمنامه: ایچیرو میاکاوا - موسیقی: ماسارو ساتو - تهیه‌کنندگان: کنسوکه ایشینو، توشیو کاتو (قسمت‌های ۱–۱۰)، نوریو کاتو (قسمت‌های ۱۱–۲۶)، کازوئو موریکاوا (قسمت‌های ۱۱، ۱۳–۲۶)

ژانر: درام، هنرهای رزمی سازنده: ایچیرو میاکاوا نویسنده: شی نائی ئان (رمان اصلی) کشور سازنده: ژاپن زبان اصلی: ژاپنی شمار فصل‌ها: ۲ شمار قسمت‌ها: ۲۶ مدت: 45 دقیقه در هر قسمت پخش شبکهٔ اصلی: ان اچ کی ژاپن انتشار اولیه: 1973-1974 (ٰژاپن) 1976-1978 (انگلستان)

محل فیلمبرداری

صحنه‌های سریال در چین فیلمبرداری شده بودند و می‌توان گفت که پس از انقلاب کمونیستی سال ۱۹۴۹، این نخستین تجربهٔ تولید مشترک جمهوری خلق چین با یک کشور غیر کمونیست بود.

Share