مستند | دست‌ نوشته گوته برای نجف

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دست نوشته گوته برای نجف34.59 مگابایت
موضوع: 
اخیراً نوشته‌ هایی از گوته به دست آمده است که آن را می‌ توان پل فرهنگی از غرب مسیحی به سوی شرق شیعی دانست.

مستند | دست نوشته گوته برای نجف

در این بخش از ضیاءالصالحین، مستند کامل «دست نوشته گوته برای نجف» را جهت استفاده شیعیان و محبان حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام به اشتراک می گذاریم.

مستند | دست‌ نوشته گوته برای نجف

دست نوشته های ناتمام در کنار آثار باقی مانده ای از گوته، شاعر مشهور آلمانی، پیام هایی به همراه دارد. «یوهان ولفگانگ فون گوته» ادیب، فیلسوف، نقاش و نویسنده آلمانی است که سال ۱۷۴۹ در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او را مبتکر مفهوم ادبیات جهانی معرفی می کنند که آثارش در قرن پس از زیست او، منبع اولیه اطلاعات در زمینه های موسیقی، شعر، نمایش نامه و فلسفه شد.

به تازگی و در روز های ابتدایی ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، رسانه فطرس مدیا با همکاری «بنیاد گوته» و «سازمان جهانی یونسکو» به نوشته هایی از گوته، خالق «دیوان غربی شرقی» دست یافته است که آن را می توان پل فرهنگی از غرب مسیحی به سوی شرق شیعی دانست.

داخل آثاری از این شاعر آلمانی، رسم الخط ها و سرمشق هایی مانند «علی ولی الله»، «نجف» و... دیده شده که پس از دو قرن همچنان در منزلش موجود است.

در یک فیلم کوتاه و در گفت و گوهایی، برنارد فیشر، رئیس بنیاد گوته، رضا بیات، پژوهشگر ادب فارسی و خانم آنی ماری شیمل، پژوهشگر آلمانی، ابعاد این رسم الخط ها را بررسی کرده اند.

این اثر رسانه ای، سرمشق هایی به زبان عربی را نشان می دهد که در آنها، خالق دیوان «غربی  شرقی» از واژگانی مانند«الله»، «بغداد» و... هم استفاده کرده است. فطرس مدیا درباره آن ها بیشتر توضیح می دهد.

مستند | دست نوشته گوته برای نجف

پدیدآورنده: 
Share