حمایت از ولایت فقیه در بیانات آیت الله امینی (ره)

تعداد کلمات 588 / زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
حمایت از ولایت فقیه در اندیشه آیت الله امینی (ره)
آیت الله امینی (ره) : برای حفظ انقلاب اسلامی باید با تمام توان از ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری حمایت کنیم.

حمایت از ولایت فقیه در اندیشه آیت الله امینی (ره)

آیت الله ابراهیم امینی (ره) : برای حفظ انقلاب اسلامی باید با تمام توان از ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای حمایت کنیم.

آیت الله امینی / تاکید بر حمایت از ولایت فقیه

آیت الله ابراهیم امینی (ره) امام جمعه قم، در یکی از خطبه های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی حرم کریمه اهل بیت برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این هفته از سوی مسؤولان و صدا و سیما تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دشمنان به دنبال بزرگنمایی کمبودها و کاستی ها هستند، ضروریست مسؤولان کشور در این دهه مبارک، دستاوردهای فراوان انقلاب را برای جامعه به ویژه جوانان تبیین کنند تا آنها بیشتر در جریان دستاوردهای انقلاب قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار فراوان و زیاد است و این دستاوردها باید به دور از مبالغه گویی برای نسل جوانی که در آن زمان حضور نداشته اند تبیین شود.

امام جمعه قم بیان داشت: کمبودها همواره قابل جبران است اما باید توجه داشت اگر این انقلاب خدایی ناکرده از دست برود نظام مطلوب هیچ کس به وجود نخواهد آمد. وی با اشاره به نقشه های دشمنان تصریح کرد: ما نباید فریب دشمنان داخلی و خارجی  را بخوریم و همواره باید توجه ما به حفظ انقلاب اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به رسالت سنگین مردم و مسؤولان برای حفظ انقلاب گفت: نگه داری این انقلاب به مراتب از اصل آن دشوارتر است و همه باید سعی کنند این انقلاب را به هر نحو ممکن حفظ کنند.

آیت الله امینی تاکید کرد: برای حفظ انقلاب اسلامی باید با تمام توان از ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری حمایت کنیم. وی ولایت فقیه را رکن اصلی و عمود خیمه انقلاب دانست و بیان داشت: اگر خدایی ناکرده این رکن مهم نباشد هیچ امر و کاری ساخته نیست و همه باید به این موضوع مهم توجه کنند.

امام جمعه قم اظهار داشت: امروزه دشمنان ما ولایت فقیه را آماج حملات خود قرار داده اند و در چنین شرایطی ما باید در حمایت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری با کمال جدیت تلاش کنیم.

وی در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی را از الطاف الهی و معجزه تاریخ دانست و تاکید کرد: وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها در اسلامیت آن است و مردم ما با حضور خود درمقابل رژیم شاه به دنبال اسلام و تحقق ارزش های اسلامی بودند در حالی که دشمن در صدد ناکارامد جلوه دادن اسلام در عرصه حکومت بود.

وی بیداری محرومان و مستضعفان جهان را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: امروزه انقلاب مرزها را درنوردیده است و به برکت انقلاب اسلامی مسلمانان جهان بیدا رو هوشیار شده اند.

امام جمعه قم پیروزی مردم لبنان و غزه در مقابل رژیم غاصب اسرائیل را نشات گرفته از انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی امیدی است برای همه محرومان و  مستضعفان جهان و در حال حاضر دنیا از ما انتظار دارند و همه امید به بقای این انقلاب دارند تا از آن الهام بگیرند و را ه ما را طی کنند.

آیت الله ابراهیم امینی در خطبه اول نماز جمعه نیز ضرورت رعایت اعتدال در مهریه ازدواج را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به سیره و سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم بیان داشت: اگر ما از ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام علیهم السلام در ازدواج هایمان الگو می گرفتیم اکنون شاهد این مشکلات نبودیم.

آیت الله امینی / تاکید بر حمایت از ولایت فقیه

Share