پادکست «آرزوی بر باد رفته» | روایت رهبری از خنثی‌ سازی اهداف دشمنان

«آرزوی بر باد رفته» ؛ بیانات صریح و مستدل رهبری از خنثی‌ سازی اهداف شوم دشمنان

پادکست «آرزوی بر باد رفته» | روایت رهبری درباره خنثی سازی هدف های دشمنان

در این بخش از ضیاءالصالحین، پادکست صوتی بیانات مقام معظم رهبری را با عنوان «آرزوی بر باد رفته» به مدت دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

پادکست «آرزوی بر باد رفته» | روایت رهبری درباره خنثی‌ سازی هدف‌های دشمنان

حضرت آیت الله خامنه ای: «ما ببینیم اهداف جنگ چه بود، چرا به ما حمله شد، چرا صدّام به ما حمله کرد. هدف او در مرحله ی اوّل، تجزیه ی کشور و جدا کردن یک بخش مهمّ کشور یعنی خوزستان بود؛ در مرحله ی اوّل، هدف این بود که اینجا را جدا کنند؛ که خب مردم خوزستان و [مردم] عربِ خوزستان علی رغم دشمن، یکی از بهترین دفاعها را خودشان انجام دادند. بله از همه ی کشور به خوزستان رفتند امّا در خود خوزستان، یک مجاهد و مبارزی مثلاً مثل شهید علی هاشمی ــ که از اهواز است؛ عربِ اهوازی است ــ جزو شخصیّت های برجسته ی درجه ی یک دفاع قرار میگیرد؛ یعنی خوزستانی ها این جوری حرکت کردند در مقابل دشمن؛ خب این هدفِ مرحله ی اوّل بود.

لکن در مراحل بعدی ــ همین طوری که گفتیم ــ بحث به زانو درآوردن ملّت ایران بود. آنها میخواستند جمهوری اسلامی را براندازی کنند، میخواستند سرنوشت ایران را تغییر بدهند؛ هدف این بود. میخواستند سرنوشتی را که به وسیله ی انقلاب ترسیم میشد، تغییر بدهند و سرنوشت ایران را عوض کنند؛ هدف این بود. میخواستند صدای ملّت ایران را در گلو خفه کنند. ملّت ایران یک پیام جدیدی داشت، یک حرف نویی به دنیا عرضه کرد. «جمهوری اسلامی» یک حرف نو است. «مردم سالاری دینی» یک حرف جدید است، یک ترتیب تازه برای زندگی است، یک سبْک جدید برای زندگی ملّتها است؛ خواستند این پیام که پیامِ مقاومت است، پیامِ ایستادگی است، پیامِ عدم تسلیم در مقابل زورگویی است، پیامِ مقابله ی با ظلم است، پیامِ مقابله ی با تبعیضِ بین المللی است نرسد؛ خواستند این پیام را خفه کنند؛ هدف این بود.

خب این ملّت توانسته بود به یک رژیم فاسدِ وابسته پایان بدهد؛ علاوه  بر این توانسته بود یک قدرت بزرگی مثل آمریکا را تحقیر کند. میخواستند کاری بکنند که ملّتهای دیگر عبرت بگیرند؛ بفهمند که اگر کسی علیه آمریکا قیام کرد و کارهایی از این قبیل کرد، مثل ملّت ایران که سرکوب شد، سرکوب خواهد شد؛ ملّتهای دیگر [این را] بفهمند و باب مقاومت بسته بشود؛ هدف نهایی و اساسی این بود.

خب حالا پاسخ ملّت ایران چه بود؟ ملّت ایران همه ی این هدفها را خنثی کرد و خودش را بالا کشید، و درست نقطه ی مقابل آن کاری که آنها میخواستند اتّفاق بیفتد، اتّفاق افتاد. اینکه گفتم این یک فصل بسیار شورانگیز است و فصل هیجان آوری است، از این جهت است. ملّت درست عکس آنچه آنها دنبالش بودند و آرزویش را داشتند و برایش این همه خرج کردند، و نقطه ی مقابل آن را به تحقّق رساند.» ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

پادکست «آرزوی بر باد رفته» | روایت رهبری درباره خنثی‌ سازی هدف‌های دشمنان

جهت دسترسی به مجموعه نماهنگهای بیانات امام خامنه ای کلیک کنید.

Share