داغ بزرگ امام جمعه اردبیل بر دل MI6 بریتانیا و موساد اسرائیل

تعداد کلمات 831 / زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
داغ بزرگ امام جمعه اردبیل بر دل MI6 بریتانیا و موساد اسرائیل
اخیراً اردوغان از آذربایجان دیدار و در بازگشت اظهار داشت که ایران ما را ناراحت کرده و اینگونه پشت پرده را لو داد و معلوم شد که طرح دالان، نقشه و اصرار اوست.

داغ بزرگ امام جمعه اردبیل بر دل MI6 بریتانیا و موساد اسرائیل

اهل تحقیق تردیدی ندارند که ماجرای دالان زنگه زور طراحی اندیشه کده های انگلیس و اسرائیل برای ایجاد منطقه درگیری در بیخ گوش ایران و مشغول کردن کشورمان در مرزشمالی و انتقام از ناکامی های این روباه پیر و اسرائیل در خصوص ایران و سد راه  ترقی و تعالی منطقه ای ایران و همچنین ضربه اقتصادی به ایران است.

داغ بزرگ امام جمعه اردبیل بر دل MI6 بریتانیا و موساد اسرائیل

 دولت آذربایجان دنبال راه مواصلاتی به نخجوان و در نتیجه به ترکیه است و این امر براحتی با جاده سیونیک تحت مالکیت ارمنستان محقق می شود ولی روباه پیر از دولت آذربایجان خواسته که مالکیت بخشی از سونیک را به زور و با جنگ از ارمنستان بگیرد تا دالان زنگه زور احداث و در مالکیت آذربایجان باشد دولت ترکیه نیز بخاطر نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی کاملاً می داند که ارمنستان از خاک خود به راحتی به ترکیه اجازه تردد نخواهد داد و لذا اردوغان نیز بر آتش تنش دمیده و به شدت بر دولت آذربایجان فشار می آورد که زیر بار جاده‌ای که در مالکیت ارمنستان باشد نرود و حتماً مالکیت بخشی از استان سیونیک را ولو با جنگ بدست بگیرد

 اردوغان خوب می داند که با وجود الهام، آذربایجان به منزله یک استان ترکیه است از این رو در سفر خود به آذربایجان بعد از جنگ دوم خطاب به ملت آذربایجان گفت شما هیچ وقت نگویید ما آذری هستیم بلکه بگویید ما ترک هستیم! و لذا با مالکیت آذربایجان بر سیونیک انگار ترکیه بر آن مالک شده و ایده توران بزرگ اردوغان یعنی آرزوی قدیمی ترک ها برآورده می شود و آنها از طر یق خاک‌ خودشان به آسیای میانه متصل می شوند. یعنی یک پیروزی رویایی برای اردوغان اما در این اقدام که کاملاً مخالف قوانین بین المللی است راه ایران به اوراسیا بسته می شود و ایران یکی از استراتژیک ترین مرز خود را از دست می دهد و روسیاهی بزرگ و ابدی برای انقلاب اسلامی ایران درست می شود نکته بسیار مهم این است که هم شیاطین بریتانیا و اسرائیل و هم اردوغان خوب می دانند که  این امر شدنی نیست اما برکت بزرگ آن فرو بردن ایران در یک جنگ منطقه ای طولانی و برادر کشی  و در نتیجه مهار قدرت و پیشرفت ایران است و آنها هم همین را می خواهند و الا عاشق ملت آذربایجان یا چشم و  ابروی الهام نیستند و البته الهام نیز به این جنگ بی میل نیست چون از سایه سنگین  قدرتمند فرهنگ و تاریخ ایران بر آذربایجان به شدت وحشت دارد و هر کاری می کند نمی تواند قلب آذری ها را از ایران برگرداند پس چه خوب که ایران با آذربایجان درگیر شود و او بهترین سوژه ایران ستیزی را بدست آورد!  و برای همیشه از شر تمایلات ایرانی رها شود.

 در حال‌حاضر هم‌ او از هرسوژه ای برای ایران ستیزی کاملاً استفاده کرده‌ و بلکه گاهی خودش ناجوانمردانه سوژه ایران ستیزی  درست کرده است اخیراً اردوغان از آذربایجان دیدار و در بازگشت اظهار داشت که ایران ما را ناراحت کرده و اینگونه پشت پرده را لو داد و معلوم شد که طرح دالان، نقشه و اصرار اوست. بعد از اظهار ناراحتی اردوغان از دستگاه دیپلماسی ایران خبری نشد و امام جمعه اردبیل در یک اقدام بسیار سنجیده و کاملاً به موقع  اعلام کرد که ایران حاضراست راه مورد نیاز ترکیه و آذربایجان را از  خاک ایران تامین کند تا بهانه آنها سلب شود.

 همچنین اگر راهی از خاک ارمنستان با حفظ مالکیت ارمنستان کشیده شود ایران مشکلی با آن ندارد با این اظهارات کاملاً کارشناسی شده که با تحسین دیپلمات های ارشد ایران مواجه شد و شیعیان کشور آذربایجان نیز از آن کاملاً استقبال کردند فردی مجهول  در فضای مجازی با عصبانیت ایشان را تخطئه کرد اما  نگفت که ایراد کار کجاست؟ چوی ایران بارها به طرف مقابل اعلام کرده که برای حل مشکل و اجتناب از درگیری حاضر است راه لازم را در خاک خود احداث کند همچنان که ۳۰ سال است که راه بیله سوار و جلفا را در اختیار آذربایجان قرار داده تا نخجوانی ها مشکلی نداشته باشند

 یک نماینده مجلس آذربایجان که متوجه شده بود امام‌جمعه اردبیل چگونه با کیاست فتنه تدارک دیده شده را خاموش و افکارعمومی آذربایجان را بدست می گیرد بلافاصله بعد از خطبه ایشان مصاحبه کرد و گفت ما به ایران اطمینان نداریم‌ ممکن است در آینده ایران  راه را بر روی ماببندد!

البته او تغافل می کند والا باید جواب دهد که  پس چرا ۳۰ سال است در مسیر بیله سوار و جلفا مشکل درست نشده است؟ غرض از این مطلب، جواب دادن به آن فرد مجهول نیست در پریشانی سخنان او همین بس که ادعا کرده امام جمعه اردبیل مالکیت آذربایجان بر دالان را پذیرفته است!!! بلکه هدف آگاه ساختن هم وطنان عزیز از استحکام‌ مواضع امام‌جمعه اردبیل است

 مواضعی که کاملاً همسو با سیاست خارجی ایران می باشد و همچنین اعلان این حقیقت  که هجمه بی برهان‌ و فحش و ناسزا نشان می دهد که امام محراب اردبیل  کاملاً به هدف زده و دشمن را کاملاً مستاصل ساخته است.

داغ بزرگ امام جمعه اردبیل بر دل MI6 بریتانیا و موساد اسرائیل

نویسنده : توحید علیزاده

Share