عقب ماندگی عدالت

چه کسی باید برای عقب ماندگی در عدالت عذرخواهی کند؟

♦️سردار محمدرضا نقدی:اگر قدری انصاف داشته باشیم خودمان باید بفهمیم که چه کسی باید عذرخواهی کند؟

♦️شما که به خاطر دغدغه عدالت و پایبندی به احکام الهی واعتقاد راسخ به سیره پیامبر(ص) و علی(ع) دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیدید. شما که در شان ولایت دغدغه داشته و مطالبه کردید.

♦️شما نباید عذر بخواهید، بلکه جریانی باید عذرخواهی کندکه برای باز گذاشتن دست خود و یارانشان در غارت بیت المال، توسعه را مقدم بر عدالت دانستند و اجرای پیشرفت توام با عدالت را تخطئه کردند وآن را «توزیع عادلانه فقر» نامیدند و اینگونه بی عدالتی را تئوریزه کردند.

♦️واقعا چه کسی باید از خدا و مردم عذر خواهی کند؟ کسی که سال 72 را سال عدالت اجتماعی، سال 73 را سال صرفه جویی، سال 74 را سال انضباط اقتصادی، سال 75 را سال پرهیز از اسراف و حفظ ثروت عمومی، نامگذاری کرد و در هر دیدار مهم با مسولان، عدالت را مطالبه کرد یا کسی که در همان سالها پاداش سی میلیون تومانی (به قیمت امروز یک میلیارد تومان) به هر یک از اعضای هیات دولت خود داد؟

♦️آن رئیس جمهوری که وجدان را زیر پا گذاشت و سوگندی را که به رعایت قانون و عدالت خورده بود زیر پاگذاشت و برای اولین بار جلسه پنج ساعته هیات دولت را نه برای رسیدگی به کار و مشکلات مردم، بلکه برای بررسی راههای نجات یک شهردار قانون شکن و مفسد اقتصادی از دست قانون و عدالت، سپری کرد باید عذرخواهی کند.

♦️شما چرا باید عذرخواهی کنید؟ شما که همیشه و همه جا از بی عدالتی تبری جسته اید. آن شخصیت برجسته ای که دفاع از مفسدین اقتصادی را به خطبه های نماز جمعه کشید و با هوشیاری مردم و شعار مرگ بر غارتگر بیت المال، خطبه اش قطع شد باید از خدا و مردم عذر خواهی کند. هرچند برای او شاید دیر شده باشد.

♦️رهبری که در رفیع ترین جایگاه نظام، اعضای خانواده خود را از ورود به کوچکترین فعالیت تجاری و اقتصادی منع می کند و خود و خانواده و فرزندانش ساده ترین زیست و زندگی را دارند چرا به خاطر ضعف اجرای عدالت توسط دیگران عذر بخواهد؟ بلکه آن مقام بلند مرتبه ای که از اعمال قانون روی برادر متخلفش ممانعت می کند باید عذر بخواهد.

♦️آن کسی که در بدو ورود به ریاست جمهوری، 7 میلیارد تومان خرج تجملات دفترش می‌کند و برخلاف دستورات صریح اسلام در خانه دهها میلیارد تومانی زندگی می کند باید عذر خواهی کند.

♦️آن آقایی که با شعار عدالت سر کار آمد و نیمه راه عهد شکنی کرد و خلاف عدالت عمل کرد و مسولان معلوم الحال را بر خلاف تذکراتی که به او داده شد سر کار آورد و آن افتضاحات چند هزار میلیاردی را ببار آورد و مبارزه با قاچاق کالا را در نقطه حساس رها کرد باید عذرخواهی کند.

♦️کسی که رسیدگی به مفاسد اطرافیانش را خط قرمز خود قرارداد و کشور را بین دو راهی اجرای عدالت و بروز تشنج، ناامنی و از هم گسیختگی و یا صرفنظر کردن موقت از رسیدگی به پرونده فلان دولتمرد قرار داد باید عذرخواهی کند. همه ما انصاف داریم، فهم داریم و می فهمیم.

 

Share