ایران رتبه ی اول ژنتیک در منطقه

انجمن‌ها: 

محمود تولایی در حاشیه سومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی انجمن ژنتیک ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: علم ژنتیک سابقه ۵۰ ساله دارد و در ۶ عرصه ژنتیک گیاهی، ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک آبزیان، ذخایر ژنتیک و سلول های بنیادی دسته بندی می شود.

وی با بیان اینکه علم ژنتیک انقلاب عظیمی در سلامت و تحول سلامت ایجاد کرده است، گفت: در این همایش از دانشمندان برجسته جهانی دعوت به عمل آمده است تا با پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در عرصه ژنتیک تبادل علمی داشته باشند.

تولایی با بیان این که علم ژنتیک با سرعت فوق العاده در ایران پیشرفت کرده است، افزود: اگر برای تجهیز منابع آزمایشگاهی و مباحث پژوهشی تلاش نشود با پژوهشگران و کشور های مطرح در زمینه علم ژنتیک فاصله پیدا می کنیم.

رئیس انجمن ژنتیک ایران با بیان اینکه در این همایش همکاری خوبی با انجمن ژنتیک آلمان صورت گرفته است، گفت: ۸۰۰ مقاله علمی و پژوهشی از پژوهشگران داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و ۴۰ سخنرانی کلیدی طی ۳ روز در زمینه علم ژنتیک ارائه می شود.

وی افزود: ایجاد و توسعه همکاری های متقابل با حضور پژوهشگران خارجی یکی از اهداف این همایش است.

تولایی گفت: با وجود برخی محدودیت ها در بخش منابع و دستگاه های آزمایشگاهی علم ژنتیک، خوشبختانه تلاش برای توسعه پژوهشی این علم آغاز شده است ضمن آن که باید فعالیت های دانش بنیان در عرصه علم ژنتیک شکل گیرد.

Share