ماجرای چشم برزخی دختر عشایر

انجمن‌ها: 

حجه الاسلام محمد رضایی شریف آبادی در بیان یکی از خاطرات تبلیغی خود به مناطق محروم ماجرای چشم برزخی یک دختر عشایر را در میان کسانی که خیلی حجاب و نماز را رعایت نمی کردند نقل می کند.

حجه الاسلام محمد رضایی شریف آبادی نقل می کنند: یکی از خاطرات خوب بنده مربوط می شود به زمانی که مدیر یک مدرسه راهنمایی و دبیرستان دخترانه عشایر ،در منطقه محرومی که روحانی کم آنجا می رود، به من گفت: اگر می شد به شما نشان می دادم که خیلی از بچه های ما در اینجا نماز شب می خوانند، خلاصه ما در این مدرسه سخنرانی کردیم و بعد از سخنرانی به سؤال های دانش آموزان پاسخ می دادیم تا اینکه دانش آموزی پیش من آمد و گفت: من وقتی به چهره بعضی ها نگاه می کنم، چهره شان خیلی نورانی است و بعضی دیگر چهره بسیار وحشتناک و ترسناکی دارند که شب ها از ترس خوابم نمی برد.

خیلی برای من عجیب بود که یک دانش آموز دختر دوم دبیرستانی به این درجه رسیده باشد، من که هنگام پاسخ به سؤال ها سرم پایین بود، هنگامی که دانش آموز این جمله را گفت، مو بر تنم سیخ شد و پیش خودم گفتم که الان آبروی من رفته است و معلوم نیست من را چگونه می بیند! بنابراین اولین سؤالی که کردم گفتم: من را چگونه می بینی؟! گفت: بعضی ها را همان طور که هستند می بینم، شما را عادی می بینیم! نفس راحتی کشیدم، بعد یک نگاهی به ایشان کردم دیدم: بله چه حجابی دارد! در آن منطقه ای که زنان چادر سر می کنند ولی حد و حدود حجاب را زیاد رعایت نمی کنند، دیدم چقدر محجبه است.

بعد ادامه داد: می خواهم کاری کنم که دیگر چهره برخی افراد را ترسناک نبینم، شب ها واقعاً می ترسم و خوابم نمی برد، از آنجایی که خودم جواب سؤال را نمی دانستم، به منزل یکی از علمای بزرگوار زنگ زدم و گفتم که چنین سؤالی از من شده است، آیا چنین چیزی می شود؟

ایشان گفتند: بله! اشکال ندارد، تقوا داشته و خدا این توفیق را به ایشان داده، به او بگو که به هیچ کس نگوید، والا سلب توفیق می شود، به این عالم ربانی گفتم که می گوید می ترسم!

گفت: توجیه کنید که ترس ندارد، بلکه توفیقی است که خدا به اولیاء الله و دوستانش می دهد، قدرش را بداند و خدا را شکر کند، بعد از اینکه تلفن را قطع کردم، از آن دختر سؤال کردم که شما نماز شب می خوانید؟ ! بعد با یک اکراهی که دوست نداشت بگوید، گفت: بله! من نماز شب می خوانم.

آن دختر محجبه دوم دبیرستان منطقه محرومی که خیلی ها در آنجا نماز نمی خوانند، چون روحانی نداشتند که بروند و در گوش آن ها بگویند نماز بخوانید، نماز که هیچ! نماز شب هم می خواند، خداوند به ایشان توفیق داده که به چنین مقاماتی برسد.

 منبع : برگرفته از سایت افق نیوز

Share