آنها که شب یلدا را به فرهنگ احسان تبدیل می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بسیج دانشجویی، گروه‌های جهادی دانشجویی سراسر کشور در حرکتی متحد و منسجم، تصمیم به ایجاد پویشی به نام «گرمای یک دقیقه لبخند» گرفته اند که طی آن کمک های مردمی جهت اهدا به خانواده های نیازمند حاشیه شهرهای بزرگ جمع آوری شده و توسط گروههای جهادی توزیع می شود.

یلدا، به عنوان یکی از آیین های سنتی ایران باستان در واقع نام بلندترین شب سال و اخرین شب از پاییز است. بنابر این رسم کهن، دوستان و خویشاوندان گرد هم آمده و شب را در کنار هم با پذیرایی های مخصوص این شب چون آجیل شب یلدا، انار و هندوانه می گذرانند.

 در این میان این حدیث از حضرت رسول اکرم (ص) که می فرمایند «برترین اعمال از نظر خداوند، خنک ساختن دل های سوخته تشنگان و سیر کردن شکم های گرسنه است. سوگند به آن که هستی محمّد در اختیار اوست، به من ایمان نیاورده آن که سیر بخوابد و برادر مسلمان یا همسایه اش گرسنه باشد»، هر ایرانی و مسلمان را بر این می دارد تا این شب را بهانه ای سازد برای محقق کردن امر مهم انفاق و مسرور کردن دل افرادی که به دلیل اقتصادی توانایی جشن گرفتن این شب را ندارند.

از این رو معاونت جهادسازندگی، با بهره گیری از ظرفیت گسترده گروه های جهادی، برای اولین بار در آذر ماه امسال طرح «گرمای یک دقیقه لبخند» را طراحی کرده تا بدین طریق کمک های مردمی و هدایای شب یلدا را به نیازمندان حومه های هر شهر تقدیم کند.

گروه های جهادی در هر دانشگاه در صورت تمایل اعلام آمادگی کرده و با ثبت نام در این طرح در قالب یک پایگاه هدایای شب یلدا را ازمیان دانشجویان دانشگاه و یا مردم آن شهر جمع آوری کرده و با کمک معاونت سازندگی در میان نیازمندان توزیع می کنند.

طرح گرمای یک دقیقه لبخند یک طرح کشوری و مشترک میان تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور است که از دانشگاه‌های شهر تهران آغاز شده و به سراسر کشور گسترش یافته است.

در این راستا از تمامی گروه های جهادی دانشجویی در سراسر کشور دعوت به عمل می آید جهت مشارکت در اجرای این طرح در دانشگاه خود و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، با کاربر تلگرامی @jahadgaran و شماره تماس ۰۲۱۸۸۸۴۶۰۸۵ ارتباط برقرار کنند.

Share