بی‌طرفی به سبک بی‌بی‌سی، پس از بازی ایران-ژاپن

بی‌طرفی به سبک بی‌بی‌سی، پس از بازی ایران-ژاپن

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از درخشش در رقابت‌های گروهی و حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ دیشب نتوانست از سد سامورایی‌ها عبور کند و با نتیجه ۳ به صفر مغلوب ژاپن شد.

پس از شکست تیم ملی ، بی‌بی‌سی فارسی در اینستاگرامش نوشت: «ادامه چهار دهه ناکامی» عنوانی که واکنش‌های زیادی در فضای مجازی داشت.

علی علیزاده کارشناس سیاسی ساکن لندن در این باره نوشت: «مرتب می‌گویند ما بی طرف هستیم اما روی عکس شکست ایران نوشته: چهار دهه ناکامی، یعنی سن انقلاب. یعنی سن جمهوری اسلامی. نوشته چهاردهه تا مخاطب در ناخودآگاهش کاهش نظام سیاسی حاکم را مقصر شکست فوتبالی بداند. بی طرف؟ بی بی سی فارسی رسما جنگ روانی است. یک مقر پروپاگاندای ایران ستیز»

این تیتر مغرضانه بی‌بی‌سی در حالی منتشر شده است که فوتبال ایران سال هاست که به عنوان تیم اول آسیا در قاره کهن آقایی می کند . 

این در شرایطی است که در تمام این چهل و سه سال نرسیدن ایران به فینال جام ملتهای آسیا ( و نه چهل سال ) ، تیم ملی ایران بارها شایسته قهرمانی بوده است از جمله در همان دوره ۱۹۸۰ ، با وجود آغاز جنگ‌تحمیلی  و یا ۱۹۸۴ که تیم ما با گل به خودی شاهین بیانی ، پیروزی در دیدار نیمه نهایی را در دو دقیقه پایانی از دست داد و در پنالتی مغلوب عربستان شد ‌.

یا در سال ۱۹۹۶ که تیم ما در حالی عنوان سوم را به دست آورد که تیم عربستان قهرمان این دوره ، پیش از آن سه به صفر در مقابل ما بازنده شده بود و اگر نبود مسائل داوری و قضاوت ضعیف جمال قندور مصری در دیدار نیمه نهایی برابر عربستان ، قطعاً ایران راهی فینال شده بود.

 جدای از آن در دوره های همچون ۲۰۰۴ چین اگر مسائلی همچون قضاوت نامناسب در دیدار نیمه نهایی برابر چین و بی دقتی امثال یحیی گل محمدی در نواختن پنالتی مشکل ساز نشده بود باز هم تیم شایسته ما لیاقت قهرمانی در آن دوره را هم داشت .

ضمن اینکه تیم ملی فوتبال ما در این سال‌ها قهرمانی بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن ، ۱۹۹۸ بانکوک ، ۲۰۰۲ بوسان را در کارنامه داشته است و حضور در جام‌های جهانی ۹۸ ، ۲۰۰۶ ، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را در همین سال‌ها تجربه کرده است!

جدای از فوتبال در دیگر رشته ها در تمامی این سالها افتخار آفرین بوده ایم و به عنوان‌ نمونه در المپیک ۲۰۱۲ لندن ، با ۵ طلا ، ۶ نقره و ۲ برنز به جایگاه فاخر پانزدهمی در بین تمام کشورهای جهان رسیده ایم ،  اما متاسفانه بی‌بی‌سی فارسی که از کودتای ۱۳۳۲ بر علیه دولت دکتر مصدق تا به امروز دست خیانتش در خباثت علیه ایرانیان از آستین بیرون زده و در بسیاری از موارد غرض خود را علیه مردم ایران نشان داده است این بار هم‌ با وجود ادعای بیطرفی ، تیتری را برای مطلب خود استفاده کرده است تا ناکامی ۴۳ ساله ایران را به ۴۰ سال عمر انقلاب مردم ایران پیوند بزند.

ای کاش افرادی که در هنگامه دیدارهای تیم ملی باعث دودستگی در بین هواداران این تیم شدند ( که بدون شک سرمربی تیم ملی خود از مقصران اصلی ماجراست ) چنین رفتارهای پس از ناکامی را پیش بینی می کردند ، تا تیم شایسته ما این چنین مغلوب نمی شد تا حالا شاهد چنین غرض ورزی هایی از سوی دشمنان این مردم نمی بودیم .
 

کلمات کلیدی: 
Share