صنعت کفش در رتبه یازدهم تولید جهان

انجمن‌ها: 

صنعت کفش در رتبه یازدهم تولید جهان

رئیس هیات مدیره صنعت کفش ایران با اشاره به نیروی انسانی که در صنعت کفش به صورت خرد، خانگی و کارگاهی فعالیت می‌کند؛ گفت:حدود ۵۸ درصد از واحدها در این صنعت کمتر از ۹ نفر نیرو دارند و حدود ۳۷درصد از این واحدها بین ۱۰ تا ۵۰ نفر نیرو دارند. علی لشکری، رئیس هیات‌مدیره صنعت کفش ایران در حاشیه مراسم مرکز اشتغال‌زایی انستیتو توسعه مصنوعات چرمی در خراسان رضوی گفت: صنعت کفش و صنایع پشتیبان آن به اندازه خودروسازی در کشور اشتغال‌زایی داشته است.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی از نیروی کار به‌صورت غیررسمی در آمارها لحاظ نمی‌شوند و مربوط به واحدهای خرد هستند که نباید از آنها غافل باشیم.

لشکری با بیان اینکه ۹۵ درصد واحدهای تولید کفش کشور واحدهای کوچک و متوسط هستند؛ گفت: حدود ۵۸ درصد از واحدها در این صنعت کمتر از ۹ نفر نیرو دارند و حدود ۳۷درصد از این واحدها بین ۱۰ تا ۵۰ نفر نیرو دارند. لشکری افزود: واحدهای تولید کفش که بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر نیرو دارند، حدود سه‌درصد کل واحدها و واحدهایی که ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر نیرو دارند نیز حدود یک درصد کل واحدهای تولید کفش کشور را شامل می‌شوند. رئیس هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران گفت: همچنین تنها ۵۰۰ واحد صنعتی تولید کفش کشور از وزارت صنایع جواز فعالیت دریافت کرده‌اند؛ در حالی که ۲۵ هزار واحد صنفی کارگاهی خانگی و خرد در زمینه تولید کفش در ایران به صورت رسمی و غیررسمی فعالیت می‌کنند. لشکری افزود: این صنعت، صنعتی ارز‌آور است، به‌طوری که متوسط صادرات کفش کشور در طول سه سال گذشته سالانه ۱۲۶ میلیون دلار بوده است. وی بااشاره به اینکه صنعت کفش ایران هم اکنون در رتبه یازدهم تولید جهان قرار دارد اظهار کرد: در گذشته ایران در رتبه دهم تولید کفش جهان قرار داشت ولی همزمان کشور ترکیه از رتبه یازدهم به هشتم ارتقا یافت. لشکری گفت: راه‌اندازی انستیتوی کفش و مصنوعات چرمی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مشهد با کمک سازمان توسعه صنعتی ملل متحد می‌تواند به‌عنوان یک مدل در استان‌های دیگری همچون آذربایجان شرقی، قم، اصفهان و تهران که در زمینه چرم و کفش آمادگی و زمینه دارند تکرار شود.

صنعت کفش در رتبه یازدهم تولید جهان

بازنشر از: خبرگزاری تسنیم

Share