صنعت خودروسازی ، نیازمند مرهم قطعات بومی

انجمن‌ها: 

صنعت خودروسازی ، نیازمند مرهم قطعات بومی

وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت بازار خودرو را تشریح کرد و گفت: از کسانی که قطعات وارداتی صنعت خودروسازی را بومی سازی کنند حمایت می کنیم.

صنعت خودروسازی ، نیازمند مرهم قطعات بومی

رضا رحمانی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی کشور در ماه های اخیر به مشکلاتی دچار شده بود، اظهار داشت: تولید خودرو در طی ماه های اخیر به لحاظ مشکلات کاهش یافته بود و اکنون با رفع موانع کاهش تولید نداریم.

وی افزود: شرکت های خودروسازی از قبل یکسری تعهدات داشتند و جدیداً خودروسازها شروع به تحویل خودروها و عمل به تعهدات کرده اند، شاید در تحویل تاخیر صورت گیرد ولی با برنامه پیش می رویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از تولیدات خودروسازی ها روانه بازار می شود و التهابات اخیر در بازار خودرو به دلیل هجوم مردم به سمت بازار این صنعت بود.

رحمانی بابیان اینکه با تحویل فوری خودرو و تحویل خودروها در زمان معیین، التهابات بازار خودرو را کاهش می دهد، گفت: تامین نیاز خودرویی بازار و قطع دست سودجویان از دیگر اولویت هاست.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا از ورود سپاه و وزارت دفاع به صنعت خودروسازی حمایت می کنید؟ افزود: ایران خودرو و سایپا برای تولید قطعات خودرو وارد شده خارجی نمایشگاه برپا کرده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر بخش عمده ای از قطعات وارداتی صنعت خودروسازی در داخل تولید می شود و می توان گفت 80 درصد قطعات خودروهای پر تیراژ داخلی در کشور تولید می شود.

رحمانی ابراز داشت: هر ارگان، نهاد و بخش خصوصی بتواند قطعات وارداتی صنعت خودروسازی را تولید کرده و بومی سازی کند، وزارت صنعت از آن تولیدکننده حمایت کرده و هم تشویقش می کند و امیدوار هستیم تولید قطعات خودرو به طور کامل بومی سازی شود.

وی با تاکید بر حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از کسانی که قطعات وارداتی صنعت خودروسازی را بومی سازی کنند گفت: در حال حاضر بخشی از قطعات خودروهای داخلی وارداتی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص این که شنیده شده برخی خودروی ثبت نامی را از شهرستان های دورافتاده دریافت و در تهران به قیمت بسیار بلاتر به فروش می رسانند چه اقدامی انجام داده اید؟ گفت: قاعدتا وقتی خودروساز خودرویی را به فروش می رساند و بعد از آن کنترلی ندارد که مردم خرید و فروش می کنند یا خیر، و طبق مصوبات خودروسازان ملزم به فروش خودروها با کد ملی شده اند.

رحمانی تاکید کرد: فروش خودروسازها با اخذ کارت ملی در راستای بهبود وضعیت بازار خودرو است تا هر فرد بتواند یک دستگاه خودرو خریداری کند و التهابات اخیر در بازار خودرو زودگذر است به مردم هم توصیه می کنیم همانند گذشته همکاری کنند.

وی با بیان اینکه خودروسازی های ایران خودرو و سایپا روزانه 2000 دستگاه خودرو تولید می کنند، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بنابر مشکلات موجود تولید روزانه خودروسازان به زیر 1000 دستگاه کاهش یافته بود و التهابات بازار خودرو از این مشکلات ناشی می شد و ظرفیت تولید خودروسازها تا تولید روزانه 3000 دستگاه افزایش می یابد و با تداوم افزایش تولید تب بازار خودرو فروکش می کند.

 

انتهای پیام/تسنیم در اهر

Share