10 خوراکی که آقایان را سرحال می کند!

10 خوراکی که آقایان را سرحال می کند!

خوراکی های مفید مردانه را می شناسید؟ این مطلب نه فقط برای آقایان بلکه برای ورزشکاران هم مفید است.

فقط یک تغذیه مناسب و مفید می تواند آقایان را در طول روز سرحال نگه دارد!

چه کسی گفته است که مردها شکمو هستند؟ انتخاب خوراکی ها و غذاهای خوشمزه و مغذی حق طبیعی آنهاست؛ حال سؤال اینجاست که چه خوراکی هایی برای عضله سازی آقایان، رژیم غذایی و هورمون های مردانه آنها بیشتر مفید است؟ انجمن آشپزی سایت ضیاءالصالحین جواب سؤال شما را می داند.

خوراکی های مفید مردانه

خوراکی های مفید مردانه

آقایان می توانند با ورزش کردن و تغذیه مناسب سلامت بدن خودشان را تضمین کنند؛ البته انتخاب درست مواد غذایی هم در این میان اهمیت زیادی دارد.

گوشت بدون چربی

دکتر لزلی بونچی، متخصص تغذیه می گوید: گوشت قرمز بدون چربی یکی از بهترین مواد غذایی برای رژیم غذایی و سلامت مردان است. با این حال، استیک های چرب همراه با سیب زمینی سرخ کرده نمی تواند گزینه مناسبی برای تغذیه آقایان شکمو و چاق باشد.

 تکه های بدون چربی گوشت گوسفند یا گوساله، سرشار از پروتئین هستند و فقط کمی بیشتر از سینه مرغ چربی دارند. گوشت قرمز، منبع خوبی هم برای دریافت یکی از اسیدهای آمینه مهم به نام لوسئین است که در عضله سازی بدن مردان کمک می کند.

ماهی و تغذیه مردان

ماهی های چرب

 ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا منبع عالی ای برای دریافت چربی های سالم محسوب می شوند.

 اسیدهای چرب امگا-۳ که به مقدار زیادی در این ماهی ها وجود دارند، از بدن در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی که در مردان شایع است، محافظت می کنند. مصرف ماهی به اندازه ۲ بار در هفته می تواند شانس مرگ بر اثر بیماری های قلبی را کاهش بدهد.

گیلاس و آلبالو

 یکی از بهترین گزینه ها برای تسکین درد عضله ها، آب آلبالو و گیلاس است.

 دکتر بونچی می گوید که مردان در زمان ورزش کردن و در رژیم غذایی شان باید همیشه از گیلاس یا آلبالو استفاده کنند. رنگدانه های موجود در گیلاس و آلبالو، آثار ضد التهابی بعضی از داروها را شبیه سازی می کنند و عوارض جانبی هم ندارد.

آووکادو و تغذیه آقایان - Avocado

آووکادو

آووکادو، میوه خاصی است که چربی زیادی دارد اما چربی از نوع خوب.

درواقع، چربی های غیراشباع تک زنجیره ای موجود در آووکادو یکی از بهترین ترکیبات برای پایین آوردن کلسترول بد خون (LDL) هستند. البته روغن زیتون، آجیل و مغزهای خام نیز چربی های مفید را به بدن می رسانند.

موز

موز بیشتر از هر چیزی به سبب داشتن  پتاسیم زیاد مورد توجه متخصصان قرار می گیرد.

دریافت پتاسیم هم برای انقباض عضله ها و هم برای سلامت استخوانی مردان ضروری است. علاوه بر این، پتاسیم به تنظیم فشار خون هم کمک می کند. دریافت پتاسیم به اندازه کافی و کاهش مصرف سدیم، فشار خون را به سطح مطلوب می رساند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از خوراکی هایی است که جریان خون را تقویت می کند. فلاونول های موجود در شکلات تلخ می توانند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهند، نقش موثری در تقویت گردش خون ایفا کنند و فشار خون را هم در وضعیت عادی نگه دارند.

 مردانی که جریان خون ضعیفی دارند، بیشتر به مشکلات جنسی مبتلا می شوند؛ بنابراین، مصرف شکلات تلخ می تواند از این نظر هم برای آن ها مفید باشد.

پسته و رژیم غذایی

پسته

آجیل و به خصوص پسته یکی از بهترین مغزهای خام است که پروتئین، فیبر و زینک دارد و جایگزین سالمی برای خوراکی های مضر و ناسالم در رژیم غذایی آقایان محسوب می شود.

 پسته حاوی استرول های گیاهی است که می توانند سطح کلسترول خون را تنظیم کنند. خوردن پسته شما را از مصرف خوراکی های ناسالم دور نگه می دارد و نمی گذارد که کالری اضافی دریافت کنید و چاق شوید.

پیشنهادی: آیا زنجبیل برای زنان مفید است؟

زنجبیل

تکه های این گیاه تُند و جذاب، معمولا در غذاهایی مانند سوشی یا در انواع غذاهای آسیایی به کار می روند. البته از این ادویه می توان در انواع دمنوش های گیاهی و لاغری هم استفاده کرد.

زنجبیل می تواند التهاب را در سطح بدن کاهش دهد و در شرایط استرس زا و سخت به کمک ما بیاید. محققان می گویند: مصرف زنجبیل به طور منظم می تواند درد ناشی از آسیب های عضلانی را در آقایان ورزشکار کاهش دهد.

بخوانید: منع مصرف هم زمان ماهی و ماست

شیر و ماست

شیر و ماست هم منبع خوبی برای دریافت لوسئین هستند که نقشی مهم در رژیم غذایی و عضله سازی برای بدن ایفا می کنند. دکتر بونچی به مردان توصیه می کند که همواره از ماست یونانی استفاده کنند. این ماست سرشار از پروتئین، پتاسیم و باکتری های مفید است که سلامت روده را حفظ می کند.

بنابراین، آقایان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و هورمون های مردانه و حتی عضله سازی باید تغذیه مناسب و سالمی داشته باشند.

Share