سیزده نکته مدیریتی برای رهبران بزرگ

انجمن‌ها: 

سیزده نکته مدیریتی برای رهبران بزرگ

1- به میدان بیایید!

وقتی افراد تیم شما ببینند شما اهل عملید و شخصاً پا به میدان می گذارید، از شما الهام میگیرند تا بیشتر فعالیت کنند و راه شما را ادامه دهند.

2- وقت خود را متمرکز کنید!

به قانون 20/80 توجه کنید. بیشترین توجه و وقت خود را صرف 20 درصد از افرادتان کنید که 80 درصد نتایجتان را به وسیله آنها می گیرید.

3- محیط دوست داشتنی بیافرینید!

افرادتان می خواهند از محیط کارلذت ببرند. تلاش کنید تا محیط کار برای همه ی شما لذت بخش شود.

4- موانع را حذف کنید!

بوروکراسی، خلاقیت و نوآوری را از بین می برد. برخی کاغذبازی ها را حذف کنید.

5- بازخورد بدهید!

زیردستان شما بازخورد می خواهند. بازخورد برای حداکثرکردن بهره وری ضروری است. اعضای تیم شما باید نظر شما را نسبت به عملکردشان و فعالیت هایشان بدانند.

6- سبک خود را تطبیق دهید!

در تیم خود سبک های ارتباطی و شخصیت هایی متفاوت وجود دارند. نمی توانید همه را به یک روش مدیریت کنید. تصورنکنید هرشخصی دوست دارد به شیوه ای که شما می پسندید مدیریت شود. راه درست ارتباط با افراد مختلف را کشف کنید!

7- اهداف کوچکتر هم تعیین کنید!

داشتن اهداف بزرگ برای آینده و رشد ضروریست اما باید هدف های کوچکی که در زمان های نزدیک هم به آن می توان رسید داشته باشید، تا انرژی و احساس تیم تقویت شود. برای رسیدن به هدف های کوچک جشن بگیرید تا همه باهم برای رسیدن به هدف های بزرگ انرژی بگیرید.

8- اطلاعات را به اشتراک بگذارید!

تا جایی که می توانید اطلاعات را در اختیار همه قراردهید.  تعداد زیادی ذهن، ازمسیر منحرف نمی شوند. این به معنای رعایت نکردن امنیت نیست به معنای دادن اطلاعات کافی و مناسب و سنجیده به اعضای تیم است.

9- تشکر کنید!

مردم دوست دارند که از آنها به خاطر کاری که انجام می دهند قدردانی شود. یک یادداشت تشکر کوچک هزینه ای ندارد، اما تفاوت زیادی ایجاد می کند. همه ی اعضای تیم شما نیاز دارند تا فعالیت ها و تلاشهایشان دیده شود.

10- تفویض اختیارکنید!

هیچکس نمی تواند آن کار را به خوبی شما انجام دهد! اما بازهم لازم است که تفویض اختیار کنید تا برای انجام وظایفی که مناسب سطح شما است، وقت داشته باشید.
تفویض اختیار درست یکی از مهارتهای کلیدی رهبران و مدیران موفق است. پس این مهارت مهم را در خود تقویت کنید!

11- کار تیمی را تقویت کنید!

همکاران شما اگر بتوانند کار تیمی را به خوبی تجربه کنند نتایج آن برای همه اعجاب انگیز خواهد بود. لذت و موفقیت همزمان نصیب اعضای تیم خواهد شد.

12-صادق باشید!

بدون صداقت ممکن نیست که سایرین رهبری شما را به معنای واقعی بپذیرند. برای اینکه  یک رهبرواقعی و شایسته باشید پیوسته و صادقانه برای داشتن روحیه سالمتر تلاش کنید.

13- آموختن را متوقف نکنید!

شما الگوی اعضای تیمتان هستید. بنابراین پیوسته آموختن یکی از وظایف کلیدی شماست . آنرا در هیچ شریطی متوقف نکنید. اعضای تیم  خود را هم به آموختن و رشد تشویق کنید.

Share