سوال و جواب از آیت الله حائری شیرازی در مورد ترغیب به نماز

انجمن‌ها: 

سوال و جواب از آیت الله حائری شیرازی در مورد ترغیب به نماز

سوال: چطور فرزندم را به نماز خواندن ترغیب کنم؟

 پاسخ آیت‌الله حائری شیرازی:

نمازتانراقشنگبخوانید. سجادۀ پاکیزه و مرتب بیندازید. یک اتاقی [یا محل خاصی] برای نمازتان داشته باشید. آنجا معطر باشد. 
شما نمازتان را بخوانید، بچه می‌آید کنارتان نماز می‌خواند. وقتی نماز خواند، به او جایزه بدهید. نمی‌خواهد وادارش کنید، خودش، خودش را وادار می‌کند. 

شما همین اندازه که نماز باحالِ شیرینِ خودتان را می‌خوانید، بچه از نمازتان خوشش می آید. همینطور که خدا خوشش می آید، بچه‌ات هم خوشش می آید. اما تو وقتی نمازت را زود زود می‌خوانی، بچه هم خوشش نمی آید. خدا هم خوشش نمی آید. یک نماز بخوان که خداخوشش بیاد تا بچه‌ات هم خوشش بیاید. چون بچه، فطرت الهی دارد. 

 اگر یک توهینی، یک حرف تندی، اشتباهی به بچه ات زدی، صدایش کن و بگو من این رفتار را با شما کردم، الان متوجه شدم که اشتباه بود. من را حلال کن. طبیعتاً می گوید حلال کردم. شما بگویید نه. خدا هم باید من را حلال کند. دو رکعت نماز بخوان و از خدا بخواه که خدا من را ببخشد. من را بخاطر رفتار اشتباهم با تو، مجازات نکند. میدانی بچه چه می‌گوید؟ پیش خودش می‌گوید: «زنده باد نماز». اما اگر نکردی، شیطان می‌رود در ذهنش می‌گوید نگاه کن بابایت 50 سال نماز می‌خواند اما حق تو را ضایع کرده. حالا هم که فهمیده، به روی خودش نمی آورد! تو هم 50 سال نماز بخوانی بعدش می‌شوی مثل این بابا !!

Share