راهکارهای درک مقام امام زمان علیه السلام

انجمن‌ها: 

راهکارهای درک مقام امام زمان علیه السلام

در این نوشتار قصد داریم «راهکارهای درک مقام امام زمان علیه السلام» را مرور کنیم. با ضیاءالصالحین همراه باشید تا در این خصوص بیشتر بخوانید. 

راهکارهای درک مقام امام زمان علیه السلام

راهکارهای درک مقام امام زمان علیه السلام عبارتند از:

1. خواندن چهل صبح دعای عهد.

این چهل صبح دعای عهد را بخوانیم ان شاءالله اگر ظهور را درک کردیم یار حضرت می شویم، اگر از دنیا رفتیم رجعت می کنیم.

2. روایت از امام صادق (علیه‌السلام) است، هر کس بعد از نماز صبح و ظهرش صلوات را با عجل فرجهم بگوید، نمی میرد تا امام زمان را درک کند.

3. خواندن مسبحات پیش از خواب.
امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: هر کس سور مسبحات را پیش از خواب بخواند نمی میرد تا امام زمان را درک کند و اگر بمیرد در جوار پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) خواهد بود.

مسبحات کدام سوره هاست؟ حدید،حشر،تغابن،صف،جمعه و اعلی. آیت الله قاضی به شاگردانش خواندن مسبحات پیش از خواب را توصیه کرده است.

4. امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: هر کس سوره اسراء، را در شب جمعه بخواند نمی میرد تا امام زمان را درک کند و از یاران حضرت بشود.

5. خواندن دعای طول عمر، که روایت است هر کس بعد از نمازهای واجب این دعا را بخواند، خداوند آنقدر عمرش را طولانی می کند و زندگیش ادامه دارد که از زندگی دلتنگ می شود و به دیدار امام عصر نایل می شود:

أَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. أَللّهُمَّ أنَّ رَسُولَكَ الصّادِقَ المُصَدَّقَ صَلَواتُكَ عَلَيهِ و آلِهِ قالَ إِنَّكَ قُلْتَ ما تَرَدَّدْتُ في شَيءٍ أنَا فاعِلُهُ كَتَرَدُّدي في قَبْضِ رُوحِ عَبْدِيَ اْلمُؤمِنِ، يَكْرَهُ الْمَوْتَ وَ أنَا أكْرَهُ مَساءَتَهُ. أَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَجِّلْ لِوَلِيِّكَ اْلفَرَجْ، وَالنَّصْرَ وَ اْلعافِيَةَ، وَ لا تَسُؤْني في نَفْسي، وَ لا في فُلان

راهکارهای درک مقام امام زمان علیه السلام

Share