ترتیل کل قرآن کریم با صدای استاد محمد ایوب (به تفکیک سوره ها)

صوت: 
0:00
0:00
موضوع: 
ترتیل کل قرآن کریم با صدای محمد ایوب به تفکیک سوره که هر سوره در قالب یک فایل MP3 ارائه شده است.

ترتیل کل قرآن کریم با صدای محمد ایوب :

دانلود ترتیل کل قرآن کریم با صدای دلنشین استاد محمد ایوب به تفکیک سوره ها که هر سوره در قالب یک فایل MP3 کم حجم ارائه شده است.

ترتیل کل قرآن کریم

شیخ دکتر محمد ایوب فرزند محمد یوسف بن سلیمان عمر در سال ۱۳۷۲ هجری قمری در شهر مکه مکرمه دیده به جهان گشود و در همان جا رشد یافت و تحصیلات نخست خویش را فرا گرفت. ایشان در سال ۱۳۸۵ هجری قمری  و در سن ا۲ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم  نزد شیخ خلیل بن عبدالرحمن قارئ در مسجد بن لادن شد .

او تحصیلات ابتدایی را در سال ۱۳۸۶ به پایان رساند و سپس به مدینه منوره منتقل شد و دوره راهنمایی و متوسطه را در آن جا در سال ۱۳۹۲ به پایان رساند.

برای گذراندن تحصیلات دانشگاهی، وارد دانشگاه اسلامی مدینه منوره شد و مقطع لیسانس را در سال ۱۳۹۶ هجری قمری به پایان رساند و مقطع کارشناسی ارشد را در رشته تفسیر و علوم قرآن با موفق گذراند و در سال ۱۴۰۸ هجری قمری  با ارائه پایان نامه: ((مرویات سعید بن جبیر فی التفسیر، از ابتدای سوره یونس تا آخر قرآن)) موفق به دریافت دانشنامه دکتری شد.

ایشان در کنار تحصیلات دانشگاهی، از محضر بسیاری از علمای مدینه منوره استفاده برد و از اساتید وی، می توان علمای زیر را برشمرد:

 شیخ عبدالعزیز محمد عثمان، شیخ محمد سید طنطاوی، شیخ اکرم ضیاء عمری، شیخ محمد امین شنقیطی، شیخ عبدالمحسن العباد، شیخ عبدالله محمد غنیمان و شیخ ابوبکر الجزائری.

دکتر محمد ایوب پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، به عضویت هیأت علمی قسم تفسیر دانشگاه اسلامی مدینه منوره درآمد و افزون بر کارهای دانشگاهی، عضو کمیته علمی مجمع ملک فهد برای چاپ قرآن کریم نیز بود و هم چنین امامت و سخنرانی در برخی از مساجد مدینه منوره را برعهده داشت که برخی از آن  ها به شرح ذیل است:

  • همکار امام مسجد النبی برای نماز تراویح و نماز تهجد از سال ۱۴۱۰ تا ۱۴۱۷ هجری.
  • امام نمازهای تراویح و تهجد در مسجد قباء.
  • امام مسجد عنابیه از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۳ هجری.
  • امام مسجد عبدالله حسینی از ۱۴۰۳ به مدت ۲۳ سال.
  • خطیب مسجد احمد بن حنبل در حره شرقی.
  • از رمضان سال ۱۴۳۶ به دستور ملک سلمان، مجددا برای امامت مسجد النبی برگشت.

دکتر محمد ایوب اجازه قرائت قرآن به روایت حفص را از شیخ قاریان مدینه حسن بن ابراهیم شاعر و شیخ احمد بن عبدالعزیز الزیات و شیخ خلیل بن عبدالرحمن قاری دریافت داشت.

ترتیل کل قرآن کریم

پیشنهادی:
صوت/ ترتیل کل قرآن کریم - مصطفی اسماعیل(به تفکیک سوره ها)
صوت/ ترتیل کل قرآن کریم - منشاوی(به تفکیک سوره ها)

Share

دیدگاه‌ها

بسیاردلنشین.است

دانلود.محممدایوب.میخواهم.تشکر.فراوان