دانلود فیلم سینمایی دوئل (1382) - احمدرضا درویش

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی دوئل (1382) - احمدرضا درویش569.13 مگابایت
داستان فیلم سینمایی دوئل از این قرار است که یکی از نظامیان ایرانی است که بعد از اسارت آزاد شده است، خاطرات خود را بازگو می کند.

دانلود فیلم سینمایی دوئل با کیفیت عالی (1382)

فیلم سینمایی دوئل از سری فیلمهای دفاع مقدس به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی حسن رجبعلی بنا ساخته سال ۱۳۸۲ شمسی است که در ۲۰ آبان ۱۳۸۳ شمسی بر روی پرده سینما رفته است.

خلاصه داستان فیلم سینمایی دوئل :

زینال پس از بازگشت از اسارت خاطرات گذشته اش را مرور می کند. با شروع جنگ و آغاز حمله عراقی ها، او که همسرش هانیه را از دست داده، به همراه یحیی یک گروه مقاومت محلی را سازماندهی می کند. پس از حمله بی امان هواپیماها به جمعیت آواره ای که درصدد عزیمت از منطقه جنگی هستند و انفجار قطار و تخریب ایستگاه راه‌آهن، سلیمه از زینال قول می گیرد که همسرش یحیی را سالم به او برگرداند. تعدادی از نیروهای دولتی که مدعی‌اند مأموریتی محرمانه دارند با هم‌دستی اسکندر تصمیم می گیرد گاوصندوق به جامانده در یک واگن باری را از آن خارج کنند. براساس صحبت های آنان مشخص می شود که داخل گاوصندوق اسناد و مدارک مهمی هست که اهمیتی استراتژیک دارد. زینال به جای یحیی مسئولیت این اقدام را می پذیرد و با کمک دوستانش گاوصندوق را پیاده و در اختیار نماینده گروه می گذارند. اختلاف او و گروه اسکندر تا به آنجا ادامه می یابد که حتی یحیی هم به دفاع از آنها برمی آید. معاون جهان‌آرا پس از فریب دادن اسکندر و همراهان، گاوصندوق را در اختیار زینال قرار می دهد و او با تلاش فراوان محموله را به یک یدککش می رساند و در آخرین دقایق از دست تعقیب کنندگان می گریزد. یحیی هم خودش را به قایق می رساند و با حمله نیروهای عراقی او به همراه گاوصندوق به اعماق آب می رود و زینال اسیر عراقی ها می شود. زینال که پس از آزادی از اسارت عراقی ها عنصری مشکوک تلقی می شود و چند ماه در قرنطینه می ماند، در بازگشت به روستایش متوجه می شود که مردم و رییس قبیله هم او را به خیانت متهم کرده اند. سلیمه هم زینال را مسئول مرگ یحیی می داند و پس از آگاهی از ورود او درصدد کشتنش به قصد انتقام برمی آید. زینال نزد سلیمه می رود و از سوی او با برخوردی خشن مواجه می شود. سپس برای اثبات بی‌گناهی‌اش سراغ فرمانده نظامی منطقه می رود که همان معاون جهان‌آراست. او به قیمت از دست دادن موقعیت نظامی‌اش تجهیزات و گروه غواضی را در اختیار زینال قرار می دهد تا در نقطه ای که گاوصندوق زیرآب رفته، به تجسس بپردازد. گاوصندوق پیدا می شود، اما ابتدا زینال استخوانهای به جا مانده از یحیی را پیش سلیمه می برد. اسکندر که از سالها پیش دل بسته سلیمه بوده، ازدواج پسر یحیی با یکی از دختران قبیله (دختر ناخدا که برادرزاده زینال است) را در گرو وصلت خود با سلیمه می داند. او پس از کشف گاوصندوق مانع عزیمت زینال می شود و اعتراف می کند که محتویات آن نه اسناد دولتی، بلکه شمش های طلاست که تبدیل به گاوصندوق شده است. زینال که به همراه برادرزاده‌اش برای گریز از دست اسکندر و گروه مسلحی که در اختیار دارد با گاوصندوق به میدان مین‌زده، پس از کشمکش فراوان و کشته شدن برادرزاده‌اش، در آخرین لحظه توسط اسکندر با چاقو مضروب می شود. سپس اسکندر با اتوموبیل حامل گاوصندوق به راهش ادامه می دهد، اما میدان مین منفجر می شود و طلاها به براده هایی تبدیل و در صحرا پراکنده می شود. سلیمه تلاش می کند پیکر نیمه جان زینال را به بیمارستان برساند و تصویری از یادگار هانیه، نشانی از پیوند زینال و سلیمه دارد.

دانلود فیلم سینمایی دوئل با کیفیت عالی (1382)

بازیگران فیلم سینمایی دوئل :

۱- سعید راد(احمد حق پرست راد) ۲- پژمان بازغی ۳- پریوش نظریه ۴- انوشیروان ارجمند ۵- پرویز پرستویی ۶- هدیه تهرانی ۷- کامبیز دیرباز ۸- ابوالفضل شاه کرم ۹- حسین سحرخیز ۱۰- تورج فرامرزیان ۱۱- رحمان باقریان ۱۲- مهدی ساکی ۱۳- وحید رهبانی ۱۴- محمد رنجبر ۱۵- علی مردانه ۱۶- شیرین دژآگاه ۱۷- عبدالحسین توشه ۱۸- حسین افشار ۱۹- محمد عفراوی ۲۰- آرش ساربان ۲۱- سودابه علیپور ۲۲- احمد سرافراز ۲۳- حسین مجدزاده ۲۴- عباس عساکره ۲۵- رضا خیابانی ۲۶- ابوالفضل کیوانی ۲۷- انوشیروان فاطمی ۲۸- فرشاد اسداله پور   ۲۹- محسن جهانبانی ۳۰- محسن سلیمانی ۳۱- امیر عزتی ۳۲- محمدحسین آبادی ۳۳- رضا فراهانی ۳۴- هوشنگ اشرف زاده ۳۵- فرید بابل مراد ۳۶- احسان ایلاتی ۳۷- حجت بابادی ۳۸- عادل کروشاوی ۳۹- ابراهیم علایی ۴۰- افشین بیاناتی ۴۱- محمد ارجمندفر ۴۲- محمد نگراوی ۴۳- عبدالرسول بغلانی ۴۴- احمد عباسپور ۴۵- سعید نگراوی ۴۶- احمد جمشیدی ۴۷- مصطفی بوغدار ۴۸- محمد رجب زاده ۴۹- علی رجب زاده ۵۰- علیرضا باغبان ۵۱- مسعود گندمی ۵۲- زهرا خرمی ۵۳- مرتضی کاظمی ۵۴- سعید البوعبادی ۵۵- مهتاب غیاثی ۵۶- آرش غلامی ۵۷- حسین رامه ۵۸- سعید قاسمی ۵۹- جلال حدپورسراج

نویسنده و کارگردان: احمدرضا درویش
تدوینگر: مصطفی خرقه پوش
تصویربردار: امیر کریمی
صدابردار: بهمن اردلان
اجرای گریم: مسعود ولدبیگی
آهنگ ساز: مجید انتظامی
سال تولید: 1382 شمسی
موضوع: دفاع مقدس / داستانی

فیلم سینمایی دوئل

جشنواره‌های فیلم سینمایی دوئل به شرح زیر است:

جشنواره فیلم فجر : ( سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (احمدرضا درویش) - سیمرغ بلورین نقش دوم مرد (کامبیز دیرباز) - سیمرغ بلورین بهترین تدوین (مصطفی خرقه‌پوش) - سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس (امیرحسین اثباتی) - سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری (بهرام بدخشانی) - سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری (مسعود بهنام) - سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه (محسن روزبهانی) - سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری (حمید نقیبی)

جشن خانه سینما : (تندیس بهترین جلوه‌های ویژه (محسن روزبهانی) - تندیس بهترین صداگذاری (حمید نقیبی) - تندیس بهترین صداگذاری (مسعود بهنام) - تندیس بهترین تدوین (مصطفی خرقه‌پوش) - تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس (امیرحسین اثباتی)

جشنواره فیلم رشد : (تندیس زرین بهترین فیلم (حسن رجبعلی‌بنا)

جشنواره دفاع مقدس: (جایزه ویژه بهترین کارگردانی (احمدرضا درویش)

شرکت در جشنواره‌ها: (جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان ـ دوره نهم (کره جنوبی) - جشنواره بین‌المللی فیلم آسیا پاسیفیک فوکوئوکا ـ دوره چهل و نهم (ژاپن)

Share