روضه حضرت امّ البنین سلام الله علیها - حجت الاسلام عالی

دریافت ویدئو
این کلیپ کوتاه و ارزشمند حاوی روضه ی سوزناک حضرت امّ البنین سلام الله علیها در کلام حجت الاسلام عالی تقدیم حضور شما عزیزان می شود.

روضه حضرت امّ البنین سلام الله علیها - حجت الاسلام عالی

این کلیپ کوتاه و ارزشمند حاوی روضه حضرت امّ البنین سلام الله علیها در کلام حجت الاسلام عالی تقدیم حضور شما عزیزان می شود.

بیشتر بخوانید : وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها - ویژه نامه مادر ماه

روضه حضرت امّ البنین

گويند همان روز كه پاى در خانه مولا عليه السلام گذاشت ، حسنين عليهم السلام هر دو مريض بوده و در بستر افتاده بودند. اما عروس تازه ابو طالب عليه السلام به محض آنكه وارد خانه شد خود را به بالين آن دو عزيز عالم وجود رسانيد و همچون مادرى مهربان به دلجويى و پرستارى آنان پرداخت. چنانكه گفته مى شود خود نيز پس از چندى به مولا پيشنهاد داد كه به جاى فاطمه ، كه اسم قبلى و اصلى وى بوده ، او را ام البنين صدا زند، تا حسنين عليهم السلام از ذكر نام اصلى او توسط مولا عليه السلام به ياد مادر خويش ، فاطمه زهرا سلام الله عليها ، نيفتاده و در نتيجه خاطرات تلخ گذشته در ذهنشان تداعى نگردد و رنج بى مادرى آنها را آزار ندهد.

محبت بى شائبه ام البنين سلام الله عليه در حق فرزندان رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم و فداكاری هاى فرزندان او در راه سيد الشهداء عليه السلام ، در تاريخ بى پاسخ نماند. اهل بيت عصمت و طهارت در احترام و بزرگداشت آنان كوشيدند و از قدردانى نسبت به آنان چيزى فرو گذار نكردند.

اين بانوى بزرگوار نزد مسلمانان جايگاهى ويژه دارد، و بسيارى از آنان معتقدند او را نزد خداوند منزلتى والاست و اگر دردمندى او را به درگاه حضرت بارى تعالى شفيع و واسطه قرار دهد، غم و اندوهش برطرف خواهد شد. لذا به هنگام سختی ها و درماندگی ها، اين مادر فداكار را شفيع خود قرار مى دهند. البته بسيار هم طبيعى است كه ام البنين سلام الله عليه نزد پروردگار مقرب باشد، زيرا وى فرزندان پاره هاى جگر خود را خالصانه در راه خدا و استوارى دين حق تقديم داشته است . 

Share