فیلم سینمایی عقاب ها (در 3 کیفیت)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل فیلم سینمایی عقاب ها183.31 مگابایت
در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای ارتش ایران، پس از انجام مأموریتی درخاک عراق، مورد حمله عراقی ها قرار می گیرد و در کردستان عراق سقوط می کند…

دانلود فیلم سینمایی عقاب ها

فیلم سینمایی عقاب ها فیلمی ایرانی در ژانر جنگی، ساخته ساموئل خاچیکیان محصول سال ۱۳۶۳ هجری شمسی با نقش آفرینی جمشید هاشم پور و سعید راد است.

این فیلم نخستین و جدی ترین فیلم در حوزه جنگ ایران و عراق؛ است که در سال ۱۳۶۴ هجری شمسی اکران شد و درحالی که جمعیت ایران نزدیک به ۴۵ میلیون نفر بود، ۱۸ درصد به دیدن فیلم رفتند و فیلم به فروشی معادل ۷۳۸ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان دست یافت. عقابها پرمخاطبترین فیلم تاریخ سینمای ایران با رقم تقریبی ۸ تا ۹ میلیون تماشاگر است. این فیلم اگر در سال ۱۳۹۷ هجری شمسی اکران میشد (بر مبنای میانگین قیمت بلیت سینما) فروشی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان می داشت.

دانلود: فیلمهای دفاع مقدس

فیلم سینمایی عقاب ها

دانلود فیلم با کیفیت عالی 1.09 گیگابایت
دانلود فیلم با کیفیت متوسط 466.46 مگابایت
دانلود فیلم با حجم کم 183.31 مگابایت

خلاصه فیلم سینمایی عقاب ها

در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای ارتش ایران، پس از انجام مأموریتی درخاک عراق، مورد حمله عراقی ها قرار می گیرد و در کردستان عراق سقوط می کند. خلبان با چتر نجات فرود می آید. گروهی از نظامیان در پی دستگیری او هستند. خلبان به کمک یک تکاور ایرانی که برای انجام مأموریتی با لباس مبدل وارد کردستان عراق شده، نجات می یابد. هر دو پس از درگیری با نظامیان دشمن به همراه گروهی از مبارزان کرد عراقی به روستایی پناه می برند. نظامیان آنان را تعقیب می کنند خلبان و تکاور با موتور سیکلت می گریزند. یک هلی کوپتر عراقی آن دو را تعقیب می کند. در نزدیکی مرز نیروهای ایرانی هلی کوپتر را سرنگون می کنند. خلبان و تکاور، سوار بر موتور سیکلت، درنزدیکی مرز به سرعت به میدان مین نزدیک می شوند. اشاره سربازان ایرانی که می کوشند آن دو را متوجه خطر کنند مؤثر نمی افتد و در برخورد موتور سیکلت با مین تکاور کشته می شود و خلبان نجات می یابد.

این فیلم بر پایه رویداد واقعی نجات خلبان ایرانی به نام یدالله شریفی راد به وسیله کردهای عراقی و انتقال او به ایران ساخته شده است.

بازیگران

سعید راد / جمشید هاشم پور / علی اکبر ایلخانی / شهاب عسگری / رضا رویگری / مرتضی نیکخواه / بهزاد رحیم خانی / علی برجسته / زری برومند / رضا نظریان / علی جاویدان

حواشی

طبق گفته وبگاه فرارو، فیلم عقاب ها پرفروش ترین اثر دفاع مقدس ایران در زمان خودش بود.

فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share