فیلم سینمایی تنگه ابوقریب

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی تنگه ابوقریب574.11 مگابایت
این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه استراتژی ابوغریب و حمله به فکه و شرهانی. در روزهای پایانی جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای

دانلود فیلم سینمایی تنگه ابوقریب

فیلم سینمایی تنگه ابوقریب به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج در سال ۱۳۹۶ هجری شمسی است. نخستین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر بود. این فیلم یکی از سه فیلمی است که سازمان اوج در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و در کنار فیلم های به وقت شام و سوء تفاهم اکران شد. « تنگه ابوقریب » در کنار مغزهای کوچک زنگ زده با یازده نامزدی سیمرغ بلورین پیشتاز جشنواره سی و ششم شدند. این فیلم با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

خلاصه داستان فیلم سینمایی تنگه ابوقریب :

در 21 تیرماه 1367، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده ... تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود ... .

کارگردان : بهرام توکلی
تهیه کننده : سعید ملکان
نویسنده : بهرام توکلی

بازیگران فیلم سینمایی تنگه ابوقریب :

۱- حمیدرضا آذرنگ ۲- قربان نجفی ۳- علی سلیمانی ۴- جواد عزتی ۵- امیر جدیدی ۶- مهدی قربانی

موسیقی : حامد ثابت
فیلم برداری : حمید خضوعی ابیانه
تدوین : میثم مولایی
شرکت تولید : سازمان هنری رسانه ای اوج
توزیع کننده : حوزه هنری
تاریخ های انتشار ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ هجری شمسی
کشور : ایران
زبان : فارسی

تولید و مراحل فنی

تولید فیلم سینمایی تنگه ابوقریب از اواسط شهریور سال ۹۶ آغاز شد. بعد از اتمام نگارش فیلمنامه، کار انتخاب عوامل پشت دوربین آغاز شد و بر این اساس عوامل زیر به تنگه ابوقریب پیوستند: طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید:کیومرث عباسی، مشاور رسانه ای:علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو.

بعد از آن نیز کار انتخاب بازیگران انجام شد و فیلم جلوی دوربین رفت. کار تصویربرداری این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس، خرمشهر، اندیمشک و دزفول انجام شده و فیلمبرداری آن بعد از حدود ۲ ماه از آذر ماه به پایان رسید.

امیرحسین قاسمی صداگذاری و حامد ثابت آهنگسازی تنگه ابوقریب را بر عهده داشتند. این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر علاوه بر تهران، ۱۵ بهمن ۹۶ در تبریز نیز به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی تنگه ابوقریب

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share