واکنش رییس جمهور به درج نام سپاه در لیست گروههای تروریستی

واکنش رییس جمهور به درج نام سپاه در لیست گروههای تروریستی خارجی آمریکا

حسن روحانی، رئيس جمهور ایران امروز در مراسم سالروز ملی فناوری هسته ای در تهران در واکنش به درج نام سپاه در لیست گروههای تروریستی خارجی آمریکا اظهار داشت: «شما که از گروه‌های تروریستی علیه ملت‌های منطقه استفاده می‌کنید، امروز مدعی مبارزه با تروریست هستید؟ شما خودتان در رأس تروریسم در عالم هستید و در حمایت از تروریست ها همه کار کردید».

درج نام سپاه در لیست گروههای تروریستی

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران"، روحانی با طرح این سوال که چه کسانی امروز تروریست‌ها را تشویق و تجهیز می‌کنند و چه کسانی هستند که از داعش حمایت می‌کنند، گفت: آمریکا هنوز هم حاضر نیست با داعش بجنگد، به سران داعش پناه می‌دهد و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: کدام نیرو بود که هواپیمای مسافربری ما را در آب‌های خلیج فارس سرنگون کرد جز شما که همواره در منطقه مداخله داشته‌اید و علیه مردم منطقه تلاش می‌کنید؟

رئیس جمهور ایران خطاب به دولت آمریکا تأکید کرد: «شما بعد از حمله به هواپیمای مسافربری و کشتن مسافران بی‌دفاع هواپیما به دروغ گفتید که هواپیما را با هواپیمای نظامی اف 14 اشتباه گرفتید و همه می‌دانند که این حرف چقدر بچه‌گانه و دروغ است. شما با این کار تروریستی خواستید بگویید که خط قرمز نمی‌شناسید، زنان و بچه‌ها را می‌کشید و پیام شما حمایت از تروریسم در منطقه بود».

روحانی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، گفت: شما امروز با تحریم خود چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ اگر مدعی هستید که با تحریم می‌توانید مانع پیشرفت و توسعه فناوری هسته‌ای ملت ایران باشید سخت در اشتباه هستید.

وی با اشاره به افتتاح 114 دستاورد جدید در عرصه فناوری و دانش هسته‌ای در سالروز ملی فناوری هسته‌ای، افزود: افتتاح‌های امروز به روشنی به دشمنان ملت ایران می‌گوید شما نتوانستید و نخواهید توانست جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرید.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: اگر شما تا دیروز از سانتیرفیوژ IR1 می‌ترسیدید امروز IR6 و زنجیره 20 تایی آن را افتتاح کردیم و اگر بیش از این به ظلم و ستم خود ادامه دهید در آینده نه چندان دور IR8 را هم مشاهده خواهید کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه «دشمنان نمی‌توانند جلوی پیشرفت علمی ایران را بگیرند، اظهار داشت: «اگر هدف از تحریم‌ها این بود که قدرت نظامی ایران کاسته شود، از پارسال تا امروز به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله دشمنان نمی‌گنجد و اگر مقصود از تحریم‌ها ایجاد اختلاف در داخل بود، از اردیبهشت پارسال که نغمه شوم تحریم را شروع کردید تا امروز وحدت ملت ایران روز به روز بیشتر شده است و امروز همه احزاب، گروه‌ها، نیروهای مسلح، اقوام و مذاهب یکپارچه در کنار یکدیگر قرار دارند».

Share