دانلود فیلم سینمایی بلمی به سوی ساحل با کیفیت عالی

دریافت ویدئو
فیلم سینمایی بلمی به سوی ساحل از سری فیلمهای دفاع مقدس به کارگردانی و نویسندگی رسول ملاقلی پور محصول سال 1364 هجری شمسی است.

دانلود فیلم سینمایی بلمی به سوی ساحل با کیفیت عالی (1364)

فیلم سینمایی بلمی به سوی ساحل از سری فیلمهای دفاع مقدس به کارگردانی و نویسندگی رسول ملاقلی پور محصول سال 1364 هجری شمسی است.

نام فیلم: بلمی به سوی ساحل
کارگردان: رسول ملاقلی پور
سال تولید: 1364 هجری شمسی
موضوع: جنگی / دفاع مقدس

بازیگران فیلم سینمایی بلمی به سوی ساحل :

۱- خسرو ضیایی ۲- عطاءاله سلمانیان ۳- بهزاد بهزادپور ۴- جعفر دهقان ۵- فرید کشن فلاح ۶- اکبر منصور فلاح ۷- سیدسعید سیدزاده ۸- عباس زارع ۹- صابر جهش ۱۰- منوچهر فرزانه ۱۱- رضا قبله ای ۱۲- حسین ناهی ۱۳- حمید شریفی ۱۴- طاهر سعیدی ۱۵- حسین محرم ۱۶- ناصر البرزی ۱۷- داوود رسولیان ۱۸- علیرضا خط روش ۱۹- ناصر سواری

خلاصه داستان فیلم سینمایی بلمی به سوی ساحل :

در اواخر مهر ماه 1359هجری شمسی، هنگامی که خرمشهر در خطر سقوط قرار دارد، یک گردان از پاسداران به فرماندهی مرتضی برای کمک به رزمندگان این شهر از تهران حرکت می کند و چون جاده های آن حوالی در دست عراقی هاست، آنان بایستی از بندر ماهشهر به وسیله هلیکوپتر خود را به خرمشهر برسانند اما کوشش او برای در اختیار گرفتن هلیکوپتر ناکام می ماند و مرتضی گردانش را با یک لنج از طریق خلیج فارس به خرمشهر می رساند. او و گردانش یک روز پس از سقوط خرمشهر به آنجا می رسند. طی نقشه ای، مرتضی همراه دو تن از بازماندگان رزمنده در خرمشهر شبانه به کمک یک بلم از کارون می گذرد و به مواضع دشمن نفوذ می کنند تا با تهیه نقشه از استحکامات دشمن در خرمشهر آمادگی اطلاعاتی لازم جهت ضربه زدن به عراقی ها بدست آید. آن ها از کارون میگذرند و طی چند روز اقامت در خرمشهر، با لباس عراقی ها اطلاعات لازم را بدست می آورند. اما چون عراقی ها از وجود آن ها باخبر می شوند ناچار بازمی گردند و شب هنگام، بر اثر درگیری با عراقی ها همراهان مرتضی به شهادت می رسند و مرتضی آنان را به وسیله همان بلم به آن سوی کارون می رساند.

فیلم سینمایی بلمی به سوی ساحل

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share