دانلود فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک با لینک مستقیم

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل باشو غریبه کوچک - کیفیت خوب404.83 مگابایت
فایل باشو غریبه کوچک - کیفیت عالی968.89 مگابایت
باشو به دنبال بمباران هوایی و کشته شدن پدر و مادرش به درون کامیونی می پرد و از زادگاهش، جنوب، می گریزد. وقتی چادر بار کامیون را کنار می زند خود را در شمال می بیند. باشو به مزرعه زنی به نام «نایی» پناه می برد.

دانلود فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک با لینک مستقیم

فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی بهرام بیضایی در سال ۱۳۶۴. این فیلم در سال ۱۳۶۹ پس از پنج سال توقیف بر پرده رفت. این فیلم سه دهه پس از ساخت در بهار ۱۳۹۴ شمسی هم دوباره اکران شد.

دانلود سایر فیلمهای دفاع مقدس

نام فیلم: باشو غریبه کوچک
کارگردان: بهرام بیضایی
سال تولید: 1364 شمسی
موضوع: اجتماعی
زمان: 121 دقیقه

بازیگران فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک : 

۱- سوسن تسلیمی ۲- پرویز پورحسینی ۳- اکبر دودکار ۴- عدنان غفراویان ۵- فرخ لقا هوشمند ۶- رضا هوشمند ۷- محمد فرخواه ۸- معزز بنی دخت ۹- عزیزاله سلمانی

خلاصه فیلم باشو غریبه کوچک :

باشو به دنبال بمباران هوایی و کشته شدن پدر و مادرش به درون کامیونی می پرد و از زادگاهش، جنوب، می گریزد. وقتی چادر بار کامیون را کنار می زند خود را در شمال می بیند. باشو به مزرعه زنی به نام «نایی» پناه می برد. نایی در غیبت شوهر، که به جنگ رفته است، مزرعه را اداره می کند. زن به زبان غلیظ گیلکی تکلم می کند و باشو به زبان عربی. علیرغم آنکه آنها حرف یکدیگر را نمی فهمند رفته رفته رابطه عاطفی میان آن دو برقرار می شود. نایی نامه هایی به شوهر می نویسد و برخلاف نظر او باشو را به عنوان فرزند خانواده می پذیرد. پسرک در کارهای خانه و مزرعه به زن کمک می کند. مدتی بعد مرد که دست راستش قطع شده، بازمی گردد و حضور باشو را در جمع خانواده می پذیرد.

بهرام بیضایی در مصاحبه‌ای با «ماهنامه سینمایی فیلم» درباره چگونگی شکل گیری ایده اولیه فیلم می‌گوید که در جریان سالهای جنگ، هرگاه به شمال کشور سفر می‌کرده و پناهندگان و مهاجران جنگی را که از جنوب کشور بدان‌جا مهاجرت کرده بودند، می‌دیده؛ از خود می پرسیده که اولین جنوبی که به شمال آمده، چه احساسی داشته، چه افکاری در ذهن او گذشته، چگونه حرفهایش را به دیگران منتقل کرده و چطور با آن محیط سازش پیدا کرده است؟ وی در همان مصاحبه می‌گوید که ایده اصلی فیلم “باشو غریبه کوچک” متعلق به سوسن تسلیمی است که مضمون اولیه فیلم باشو غریبه کوچک را در طرح کوتاهی، با بیضایی در میان می‌گذارد و بیضایی از او می‌خواهد که خودش داستان آن را بنویسد. سوسن تسلیمی داستان کوتاهی می‌نویسد که تفاوت‌هایی با فیلمنامه فعلی داشته و از جمله، تأکید بیشتری بر وقایع جنگ جنوب داشت. بیضایی که تصور می‌کرده در آن برهه، نیازی به چنین داستانی نیست، بر اساس همان طرح اولیه، داستان دیگری می‌نویسد و به کانون پرورش می‌دهد که مورد تصویب واقع می‌شود.

دانلود فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک با لینک مستقیم

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share