فیلم سینمایی سفیر (قیس بن مسهر) - با کیفیت بالا

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی سفیر876.95 مگابایت
قیس ابن مُسهّر، نماینده امام حسین علیه السلام، با نامه ای برای سلیمان بن سُرد خزاعی به طرف کوفه می رود. در راه به دست راهداران عبیدالله بن زیاد (والی کوفه) دستگیر و به زندان افکنده می شود.

فیلم سینمایی سفیر (قیس بن مسهر) - با کیفیت بالا

فیلم سینمایی سفیر به کارگردانی فریبرز صالح و نویسندگی فریبرز صالح و کیهان رهگذار است. این اثر سینمایی در سال ۱۳۶۱ خورشیدی ساخته شد و در اولین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد.

خلاصه داستان فیلم سینمایی سفیر :

قیس ابن مُسهّر، نماینده امام حسین علیه السلام، با نامه ای برای سلیمان بن سُرد خزاعی به طرف کوفه می رود. در راه به دست راهداران عبیدالله بن زیاد (والی کوفه) دستگیر و به زندان افکنده می شود. قیس پیش از دستگیری نامه را از بین می برد و در زندان به همراه دیگر زندانیان برعلیه حکومت بنی امیه شورش می نماید. حصین ابن نمیر، فرمانده راهداران، قیس را به زندان ابن زیاد در کوفه، منتقل می کند. ابن زیاد به پیشنهاد مشاورش، خالد، از قیس می خواهد که در مسجد سخنرانی کند و به دروغ به مردم بگوید که امام حسین علیه السلام قصد بیعت با یزید لعنة الله علیه را دارد. قیس می پذیرد، اما در روز موعود با زیرکی فراوان علیه یزید سخنرانی می کند. ابن زیاد، که به خشم آمده، او را از فراز دارالعماره کوفه به زیر می اندازد و بدین گونه پیش از واقعه غم بار کربلا به شهادت رسیده و به دیدار مولایش می شتابد.

فیلم سینمایی سفیر (قیس بن مسهر) - با کیفیت بالا

کارگردان: فریبرز صالح | نویسندگان: فریبرز صالح و کیهان رهگذار | موضوع: تاریخی  | تاریخ انتشار: 1361

مدت: 147 دقیقه | نوع فیلم: سینمایی | مخاطب: بزرگسال | کیفیت: 720p

فرمت: MP4 | حجم: 875 مگابایت | محصول ایران

فیلم سینمایی سفیر (قیس بن مسهر) - با کیفیت بالا

بازیگران فیلم سینمایی سفیر :

فرامرز قریبیان، عزت اله مقبلی، جلال پیشواییان، كاظم افرندنیا، محمدتقی كهنمویی، كیومرث ملك مطیعی، هوشنگ دیبائیان، هادی مقدم، طوفان افراسیابی، عرش پورزارعی، محمد پورستار، عبداله یاقوتی، محمود مشروطه، محمدابراهیم مهدی زاده، حسین غلامی

 

فیلم سینمایی سفیر (قیس بن مسهر) - با کیفیت بالا

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share