میوه انار برای کودک / کنترل تب کودکان با آب انار

بهداشت و تغذیه کودک؛
میوه انار - آب انار
مادران باید بدانید که نوزادان از چه سنی می‌توانند انار را در وعده‌های غذایی خود مصرف کنند. برای دریافت پاسخ چنین سؤالاتی و افزایش اطلاعات خود درباره میوه انار و مزایای آن برای بهبود روند رشد و حفظ سلامتی نوزادان، حتماً باید مقاله زیر را مطالعه کنید.

میوه انار برای کودک / کنترل تب کودکان با آب انار

 آیا کودک شما به سن شش ماهگی رسیده است؟ آیا شما هم به این موضوع فکر می کنید که میوه انار را به رژیم غذایی فرزند خود اضافه کنید؟ اگر در این باره با هیجان مواجه بوده و دچار سردرگمی شده اید، حتماً مقاله زیر را با دقت بخوانید. همان طور که می دانید انار یک میوه نیمه گرمسیری بوده و در کشور ایران به وفور یافت می شود؛ البته در حال حاضر این میوه در کشور عراق نیز کاشت می شود. می توان ادعا کرد که میوه انار یکی از قدیمی ترین میوه های جهان است، زیرا شواهد تاریخی حاکی از این است که انسان در زمانی بین 4000 تا 3000 سال پیش، کشت انار را در نقاط مختلف دنیا آغاز نموده است. این میوه دارای آنتی اکسیدان فوق العاده بالایی بوده و برای بدن انسان در هر سنی مفید است. با همه این توصیفات، مادران باید بدانید که نوزادان از چه سنی می توانند انار را در وعده های غذایی خود مصرف کنند. برای دریافت پاسخ چنین سؤالاتی و افزایش اطلاعات خود درباره میوه انار و مزایای آن برای بهبود روند رشد و حفظ سلامتی نوزادان، حتماً باید مقاله زیر را مطالعه کنید.

آیا میوه انار برای همه بچه ها مفید است؟

بله، به یاد داشته باشید که پس از شش ماهگی، همه مادران می توانند میوه انار را فقط به شکل آب میوه و بدون داشتن دانه به برنامه غذایی کودک خود اضافه کنند. همچنین، هنگامی که فرزند شما رشد کمی دارد، می توانید این میوه را به حالت خمیر یا پوره درآورده و به کودک خود بدهید. اما مطمئن شوید که هیچ دانه درشت در داخل آب میوه یا پوره نوزاد وجود نداشته باشد.

فواید بهداشتی افزودن میوه انار به برنامه غذایی کودکان:

در ادامه این مقاله، مزایایی که مصرف میوه انار به بدن کودک شما ارائه می دهد، بیان شده است که مهم ترین آنها عبارتند از:

اگر میخواهید نوزادتان به کم خونی دچار نشود این مطلب رفع مشکل کم خونی نوزادان با مصرف میوه های خشک را بخوانید

1- مصرف میوه انار در کودکان مواد مغذی بدن آنها را تأمین می کند:

انار یک میوه غنی از مواد مغذی بوده و شامل انواع مختلفی از مواد معدنی و ویتامین ها، به خصوص ویتامین C و E است. این مواد مغذی بسیار قدرتمند، باعث از بین بردن رادیکال های آزاد و مولکول های اکستنشن ناپایدار در بدن فرزند شما شده و از بدن کودک در برابر ابتلا به بیماری های مختلف محافظت می کند. علاوه بر این موارد، این میوه غنی از ویتامین های پیچیده، آهن، فولات، فیبر، پتاسیم و B است که در بهبود روند رشد مناسب کودکان تأثیر بسزایی دارند.

 

میوه انار برای کودک / کنترل تب کودکان با آب انار

2- مصرف میوه انار در کودکان، التهاب بدن آنها را درمان می کند:

با توجه به نتایج مطالعات اخیر محققان، مصرف میوه انار، با از بین بردن عفونت های باکتریایی موجود در داخل بدن نوزادان، می تواند به طور مؤثری میزان التهابات بدن آنها را کاهش دهد. همچنین، وجود چندین بیوشیمیایی و آنزیم های مختلف در داخل آب انار، خواص ضد التهابی بسیار قوی را به این میوه شگفت انگیز ارائه می دهد.

3- مصرف میوه انار در کودکان، مشکلات گوارشی انها را درمان می کند:

معمولاً کودکان به علت این که سیستم گوارشی ضعیفی دارند، بیشتر از بزرگ سالان دچار مشکلات گوارشی می شوند. اما مصرف آب انار در چنین مواردی برای درمان حالت استفراغ فرزند شما بسیار مؤثر خواهد بود، زیرا می تواند باکتری هایی را که باعث بروز ناراحتی و اسهال در نوزادان می شود، برطرف نموده و مشکل یبوست را نیز به طور طبیعی از بین ببرد.

4- مصرف میوه انار در کودکان، کرم روده آنها را از بین می برد:

لازم است بدانید که کرم روده یکی از موضوعات بسیار مهم پزشکی می باشد که اغلب کودکان با آن مواجه هستند. این نوع انگل ها در روده کوچک یا روده بزرگ قرار گرفته و روند تغذیه کودک و دریافت مواد مغذی را در داخل بدن او بسیار ضعیف می کنند. آب انار می تواند این کرم ها را از بین برده و به طور مؤثری، دریافت مواد مغذی و ویتامین ها را توسط بدن فرزند بیمار شما بالا ببرد.

5- مصرف میوه انار در کودکان، سبب کنترل تب آنها می شود:

جالب است بدانید که مصرف آب انار در درمان تب کودکان بسیار مؤثر بوده؛ نه تنها تب را کنترل می کند، بلکه بدن کودک را آماده دریافت مواد مغذی نموده و ضعف موجود در آن را از بین می برد.

اگر به دنبال برنامه غذایی دریایی مناسب برای نوزاد خود هستید این مطلب غذای دریایی امن برای تغذیه نوزادان را بخوانید

6- مصرف میوه انار در کودکان، از کبد آنها محافظت می کند:

مصرف آب انار عملکرد کبد فرزند شما را بهبود بخشیده و استرس اکسیداتیو را که یکی از شایع ترین مشکلات کبدی در کودکان است، از بین می برد. در واقع، آنتی اکسیدان های موجود در میوه انار بدن کودک را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت نموده و از این راه، از کبد او در برابر ابتلا به انواع اختلالات محافظت می کند.

نکاتی که مادران باید قبل از افزودن میوه انار به برنامه غذایی کودک خود بدانند:

دانستن بعضی از نکات ساده، قبل از تغذیه کودک با پالپ میوه انار برای همه مادران جوان ضروری است. به همین دلیل، ما این نکات را برای شما عنوان کرده ایم که به شرح زیر می باشند:

  • برای اطمینان از سلامت کودکان، لازم است آب انار را به صورت بی دانه به فرزند خود بدهید.
  • همچنین، در هنگام تهیه آب میوه از داخل میوه انار، ابتدا پوست آن را تمیز کرده و پوسته های سفید داخل میوه را هم از آن جدا کنید تا طعم ترشی به آب میوه فرزند شما ندهد.
  • به خاطر بسپارید که بهترین زمان برای دادن آب انار به کودکان اواخر بعد از ظهر یا ساعات اولیه شب است. هرگز قبل از خواب آب این میوه را به فرزند خود ندهید، زیرا باعث بروز مشکلات دندانی در او خواهد شد.
  • از آنجایی که نوزادان شیرخوار اکثر مواد مغذی لازم برای بدن خود را از طریق مصرف شیر مادر دریافت می کنند، بنابراین آب این میوه را در اندازه بسیار کم به برنامه غذایی چنین کودکانی اضافه کنید؛ بعنوان مثال مصرف 4 اونس آب انار در یک روز برای یک کودک 8 ماهه کافی است. یادتان باشد که مصرف بیش از حد آب انار می تواند باعث بروز مشکل اسهال در فرزند شما شود.
  • در نهایت، فراموش نکنید که میوه انار را نمی توان با هر میوه یا سبزی دیگری مخلوط نمود. بهتر است قبل از معرفی هر ماده غذایی جدید مانند میوه انار به رژیم غذایی کودک خود، همیشه از قانون سلامتی پیروی نموده و چشمان خود را برای مشاهده واکنش های آلرژیکی بدن فرزند خود باز نگه دارید.

چگونه می توان آب انار را برای تغذیه کودکان آماده نمود؟

اگر کودک شما بستنی دوست دارد حتما این مطلب از چه زمانی میتوانم به کودکم بستنی بدهم؟ را بخوانید

چگونه می توان آب انار را برای تغذیه کودکان آماده نمود؟

شما بعنوان یک مادر به راحتی می توانید آب انار را در خانه تهیه کنید. برای انجام این کار، کافی است تمام دانه ها را از داخل میوه انار بیرون آورده و در دستگاه آبمیوه گیری قرار دهید. هرگز از شکر اضافی یا طعم دهنده دیگر برای تغییر طعم اصلی آب انار فرزند خود استفاده نکنید. در این مرحله، آب به دست آمده از دستگاه آبمیوه گیری را قبل از دادن به کودک خود از صافی رد نموده و آن را در مقادیر بسیار کم برای تغذیه کودک خود استفاده کنید.

Share