ریاست جمهوری به رفاه و تجملات و رضایت بیگانگان نیست

حجت الاسلام صدیقی:
حجت الاسلام کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه این هفته تهران در خطبه های خود اظهارداشت: تقوا دژ و حفاظ از آتش جهنم است و انسان را از رسوایی در محضر خالق نگه می دارد، به انسان قداست و پاکی می دهد.
وی با بیان اینکه همه باید مسابقه خدمت بگذارند، گفت: اگر انسان توانست از کانون جهنمی ظلم برای خود مصونیت درست کند این انسان با ملکه عدالت به قرب خدا نایل خواهد شد. عدالت انسان را به تقوا نزدیک و ظلم انسان را از تقوا دور می کند.
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به بیکاری جوانان گفت: خیلی از خانواده ها زیر فشار اقتصادی هستند و با رفتار و اعمال و تجملات و رفاه خودمان دل اینان را به درد نیاوریم و با آنان همراه باشیم.
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: امروز حجت بر همه تمام است، سیاسی بازی ها بس است. امروز در میان رقابت در قدرت ها و حزب بازی ها یک جوان ۲۵ ساله خط بطلان بر همه خطوط انحرافی می کشد و محسنی سفره رحمت خدا شد و عبرتی بود برای ما. یک جوان ۲۵ ساله چه موجی و طوفانی در دنیا ایجاد کرد و همه قلوب را متوجه سنگر جهاد و ایثار و ولایت مداری کرد.
وی با اشاره به هفته دولت، گفت: جوان های زیادی این آمادگی را دارند و از همه چیزشان بگذرند و در میدان جهاد قدم بگذارند. عده ای غافل نباشند و فکر کنند همه لیبرال و سکولار هستند . شهدی حججی نشان داد این جریان ادامه دارد. یک جریان و یک تفکر ریشه دار است و همیشه میوه خواهد داد
وی با اشاره به شهادت شهید باهنر و رجایی، گفت: ریاست جمهوری به رفاه و تجملات و رضایت بیگانگان نیست. در نظام اسلامی رئیس جمهور در بندگی گوی سبقت را ربوده است و در ولایتمداری مدال گرفته است. شهیدان رجایی و باهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند.
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به شاخص هایی که مسئولان باید دارا باشند، افزود: یکی از این ویژگی ها ایمان و باور واقعی است که شهید رجایی یک لحظه از آن غافل نشد. بعد از ریاست جمهوری، ولایت مداری اش گل کرد و رفتار و لباسش، اخلاقش و روابطش تغییر نکرد. تمام دغدغه اش این بود که نکند امام(ره) دستوری دهد و اینها تعللی داشته باشند در انجام آن دستور. برای خودش خلوت داشت و از بعضی روحانیون صاحب نفس، طلب موعظه می کرد. امروز مسئولان باید خدا را در محیط کارشان ببرند. امروز توقعات از دولت محترم، مجلس و قوه قضائیه این است که خدا را ببرند در محیط کارشان در بعضی از نهادها این خیلی کم رنگ شده است.
وی تاکید کرد: تا مسئولی قلب سلیم نداشته باشد و عطش قدرت داشته باشد نمی تواند کشور را سالم سازی کند.
حجت الاسلام صدیقی، خستگی ناپذیری را از دیگر ویژگی های مسئولان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی بجز مدیرانی در تراز شهید باهنر و رجایی امکان پذیر نیست. مشکل بیکاری که آقای رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی قول دادند در سال ۹۵۵ هزار نفر را مشغول کنند و تولید را ۸ درصد در سال بالا ببرند وقت آن است که این وعده ها عملی شود و این نمی شود مگر با روحیه و تلاش جهادگرانه.
وی با اشاره به دهه ولایت گفت: باید امروز غربت امیرالمومنین(ع) را جبران کنیم. غدیر مدل حکومت و سبک زندگی است. غدیر ظلم ستیز و فساد ستیز است غدیر مبنای عشق عاشقان به علی(ع) است. غدیر را مانند عاشورا به خانه ها ببرید. صاحبان فکر به میدان بیایند و دهه ولایت را تبیین کنند.
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به روز عرفه گفت: روز عرفه روز دعاست. سلاح نظامی بدون تضرع اشک و دعا کاربردی ندارد. ان شاالله روز عرفه مشکلاتتان با دعا برطرف شود.
وی با گرامیداشت روز پدافند هوایی و با بیان اینکه ارتش و سپاه بالنده که خار چشم دشمنان است هر روز رهاورد جدیدی دارند،  از زحمات سرلشکر صالحی تقدیر و انتصاب امیر موسوی را تبریک گفت.

 

Share