خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

آیت الله سید حسن : حمله به بیمارستان معمدانی کمر بشریت را شکست.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

بیانات آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه در 28 مهر 1402

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پرشور و گسترده نمازگزاران برگزار گردید با ارائه تحلیل های مبوسط در رابطه با ابعاد جنایت های رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی اظهار داشت: اسرائیل با جنایت‌های خود در این هفته روی تمام جنایت کاران بزرگ جهان و تاریخ را رو سفید کرد و این شکست بزرگی برای اسرائیل و حامیان غربی، اروپایی و دیانت یهودی است. حمله حماس مثل میخ می‌ماند اسرائیل در برابر آن هر چقدر تقلا کند این میخ بیشتر به بدن او فرو خواهد رفت. 
این حادثه ثابت کرد که پیشرفت بشر در ساحت علم لزوماً مهربانی و صلح را به ارمغان نمی آورد بلکه به موازات پیشرفت های علمی انسان به قساوت بیشتر مبتلی می گردد.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه حادثه حمله به بیمارستان معمدانی کمر بشریت را شکست و از آزاده‌های دنیا اشک چشم مفصلی گرفت و قلب‌ها را مجروح کرد گفت: اسرائیل با ده ها ماهواره‌های آمریکایی و اروپایی غزه را زیر نظر دارد هر کجا می‌بیند جمعیت زیادی است آنجا را با خاک یکسان می‌کند اسرائیل اخیراً در یک اقدام حیله گرانه اعلام کرد این بیمارستان مصون است در نتیجه هزاران خانواده با بچه‌های خود در محوطه بیمارستان اتراق کردند سپس آن حادثه شوم اتفاق افتاد در کل غزه هنوز ۱۳۰۰ جنازه زیر آوار است اولیاء این ۱۳۰۰ نفر به حکومت غزه مراجعه کرده‌اند ۶۰۰ نفر از این ۱۳۰۰ نفر از اطفال هستند تصور کنیم که فرزند خردسال ما آن چنان بلا دیده که حتی جنازه‌اش هم به دست ما نرسیده است. فقط دیشب صد نقطه غزه را بمباران کرد اسرائیل مسجد را می‌زند مدرسه را که به آن پناه برده‌اند می‌زند بیمارستان را می‌زند کلیسا را از دیروز زد چون می‌دانست عده‌ای مسلمان به آن جا پناه برده‌اند صف آب را می‌زند صف نان را می‌زند صف بنزین را می‌زند عمداً اعلام می‌کند فلان نقطه را نخواهم زد وقتی مسلمان‌ها به آنجا پناه می‌برند آن را با خاک یکسان می‌کند ذره ای شجاعت جنگی و شرف انسانی ندارد که فقط با رزمنده‌ها درگیر شود از درگیری با حماس می‌ترسد بی‌گناهان را اهرم می‌کند همه این‌ها به حساب حامیان غربی و عربی نوشته می‌شود.

وی افزود: اگر حمایت تسلیحاتی و معنوی آمریکا و اروپا نبود قطعاً اسرائیل توسط حماس ساقط و ارض مقدس از نجاست تطهیر می‌شد و حالا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در اتاق جنگ نشسته دستور بمباران و قتل می‌دهند تردیدی نداشته باشید که آمریکا و اروپا در حال گرفتن انتقام از مسلمان‌ها هستند مسئله فقط غزه نیست آنها در این مقطع با بمباران وحشیانه غزه دنبال تهجیر یعنی وادار کردن اهالی غزه به کوچ از اسرائیل به طرف مصر و اردن و به دنبال “الوطن البدیل ” هستند توضیح اینکه آنها ۷۵ سال پیش که فلسطین را اشغال کردند زورشان به غزه و کرانه باختری نرسید از آن روز تا حالا تندروهای صهیونیست تماماً غصه می‌خورند که چرا آن زمان کل فلسطین را اشغال نکردند تا برای همیشه از شر فلسطینی‌ها (به تعبیر خودشان) خلاص شوند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: آنها برای جبران مافات دیوار حائل را طراحی کرده‌اند این دیوار هوشمندترین دیوار دنیاست سنسورهای عجیبی مثل سنسورهای حرارتی لمسی و… در آن تعبیه شده دوربین‌های پیشرفته کوچک‌ترین جنبنده را نشان می‌دهند دوباره بعد از دیوار، حائل‌های حساس دیگری درست شده است به حدی که کوچک‌ترین جنبنده امکان عبور از آن ندارد و تا حال اسرائیل نتوانسته کشف کند که حماس چگونه به راحتی از این همه حائل گذشته و وارد سرزمین اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی شده است آنها این بار تصمیم گرفتند که با تهجیر و کوچاندن فلسطینی‌ها غائله را برای همیشه ختم کنند اما هرچه بمباران کردند دیدند حتی یک نفر هم به فکر ترک دیار، خانه و کاشانه تاریخی خود نیست و لذا تصمیم گرفتند یک حادثه بسیار مروّع و هولناک درست کنند تا اهالی غزه در برابر اراده شوم و نامشروع آنها منقاد شوند و آن بمباران بیمارستان معمدانی بعد از توطئه دادن امنیت در این نقطه به اهالی غزه بود و عمداً آن را مقارن با سفر بایدن کردند تا این حادثه هولناک به منزله خوش آمد گویی خوبی برای بایدن باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: آنها برای تهجیر دو راه دارند اول بمباران کودکان، زنان، سالمندان و بی‌گناهان دوم ورود به غزه؛ از ورود به غزه  می‌ترسند چون می‌دانند که غزه تنها شهر دو طبقه دنیاست یک غزه بزرگ در زیر زمین این شهر است و از اسرار آن جز حماس کسی مطلع نیست آنها ناجوانمردانه ترین راه را برای هدف نامشروع خود انتخاب کردند و باید به آنها سخن امیرالمومنین را خواند که “ما ظَفِرَ مَن ظَفِرَ الإثمُ بهِ ، و الغالِبُ بِالشَّرِّ مَغلوبٌ “(پيروز نيست كسى كه گناه بر او پيروز شده باشد؛ كسى كه از طريق توسّل به بدى، چيره گردد شكست خورده است.) [حکمت 327 نهج البلاغه] و این حدیث حضرت را خواند که ” مَا خَيْرُ خَيْرٍ لَا يُنَالُ إِلَّا بِشَرٍّ “(آن نيک كه جز با شر به دست نيايد نيكى نيست) [نامه ۳۱ نهج البلاغه] در این باب به چند نکته باید توجه شود.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

 اول اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خودشان مجزره(کشتارگاه) بیمارستان را درست کردند اما خودشان شدیدتر از دیگران آن را محکوم می‌کردند! و این نوعی تحمیق ما مسلمان‌ها (به نظر آنها) می‌باشد.

وی با بیان یک مثال تاریخی خاطر نشان کرد: در زمان قدیم دزدها که وارد خانه می‌شدند اگر صاحب خانه داد می‌زد آی دزد! بیایید! دزدها با صدای بلند می‌گفتند آمدیم آمدیم! تا همسایه‌ها خاطر جمع شوند که عده‌ای به داد صاحب خانه بیچاره رسیده است و در نتیجه به کمک او نمی‌آمدند! این مثل امروز اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است!

دوم، اسرائیل با اهرم قرار دادن آب غذا و دارو دنبال تهجیر قهری اهالی غزه است این نهایت رذالت و پستی و بدترین شکل اندیشه ماکیاولیستی است این رژیم منحوس ۷۵ سال است که از این منطق پیروزی می‌کند.

سوم نتانیاهو از راس تا اساس دروغگو است او بیت الکذب است این مرد شرور با دیدن اعتراض عظیم جهانی علیه بمباران معمدانی اظهار داشت این کار، کار حماس و جهاد اسلامی است تا چهره ما را را در دنیا خراب کند اولاً اسرائیل بعد از بمباران ۱۰ روز غزه بدترین چهره را در دنیا پیدا کرد یعنی دیگر احتیاجی به خراب کردن نبود ثانیاً آمریکا ده‌ها ماهواره را در اختیار نتانیاهو گذاشته تا تحرکات حماس را وجب به وجب در غزه کنترل کند اگر حماس این جنایت را مرتکب شده نتانیاهو فیلم ماهواره‌ای آن را منتشر کند بعد از دروغ نتانیاهو پوتین این مطالبه را از نتانیاهو کرد.

 وی با تبیین نقش مشترک آمریکا و اسرائیل در حمله به بیمارستان معمدانی تصریح کرد: چهارم، ذره‌ای نباید تردید کرد که اسرائیل و آمریکا با مشاهده کثرت جمعیت در بیمارستان توسط ماهواره‌های پیشرفته قطعاً و قطعاً قبل از بمباران اوضاع را دیده و دستور حمله داده‌اند آمریکا، کشورهای اروپایی، پارلمان اروپا و رئیس اتحادیه اروپا با وقاحت می‌گویند باید تحقیق جامع شود! و مسوول این جنایت مؤاخذه شود! در حالی که ماهواره‌های آنها همه چیز را مثل آفتاب کاملاً روشن نشان می‌دهد و احتیاجی به تحقیق نیست و مگر ممکن است آنها در تحقیقات خود اسرائیل را به عنوان مجرم معرفی کنند؟

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: به نتانیاهو که ذره‌ای اعتقاد به حضرت موسی و تورات و اعتقاد به حاکمیت و قهاریت خداوند ندارد باید گفت امروز از این فاجعه هولناک و بهت آور تبری کردی اما در روزی که روز بروز و ظهور تمام حقائق است چگونه تبری خواهی کرد؟ “وَبَرَزُوا لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ”(و تمام خلق در پیشگاه (حکم) خدای یکتای قادر قاهر حاضر شوند.)[آیه 48 سوره ابراهیم]” يَوْمَ هُمْ بَارِزُونَ  لَا يَخْفَى عَلَى اللَّهِ مِنْهُمْ “( آن روزی که همه خلق پدیدار شوند (و نیک و بدشان آشکار گردد) که هیچ کرده آنها بر خدا پنهان نباشد) [آیه 16 سوره غافر]

پنجم ، دولت‌های اروپایی بیانیه داده و قانون تصویب کرده اند که هرگونه میتینگ به نفع فلسطین در اروپا ممنوع است این نشان می‌دهد که اولاً در اروپا نیز مثل ممالک اسلامی بین دولت و ملت اختلاف دیدگاه است یعنی ملت‌های اروپایی با فلسطین و دولت ها با نتانیاهو همراه هستند ثانیاً اروپایی‌ها در ادعای آزادی بیان کاملاً دروغگو و روسیاه هستند؛ ششم این ماجرا عمق کینه و عداوت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به اسلام مسلمان‌ها را روشن ساخت (والله مخرج ما کنتم تکتمون) [آیه 72 سوره بقره] آنها می‌توانستند جلوی این جنایت‌ها را به راحتی بگیرند اما نگرفتند و اسرائیل را تشویق کردند به اسرائیل جرات و روحیه دادند از جهت تجهیزات، آخرین و پیشرفته‌ترین بمب‌ها و سلاح‌ها را در اختیار اسرائیل گذاشتند همه کشورهای اروپایی و آمریکا ماهواره‌های پیشرفته خود را بالای غزه متمرکز کردند و اطلاعات نفیس برای کشتن بی‌گناهان را در اختیار اسرائیل گذاشتند.

وی با اشاره به وتو کردن قطعنامه اخیر توسط آمریکا که از طرف برزیل برای آتش بس مطرح شده بود گفت: آخرین زهر آنها بر مسلمان‌ها این بود که قطعنامه شورای امنیت جهت ایجاد آتش بس را وتو کردند یعنی به اسرائیل چراغ سبز دادند که هر چقدر می‌توانی از مسلمان‌ها بکش آمریکا حریص به ریخته شدن خون مسلمان‌هاست.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

خطیب جمعه اردبیل تاکید کرد: برای اسرای خود در دست حماس غوغای عظیمی به راه انداخته اند به حدی که بایدن خطاب به اسراء گفت شما تنها نیستید آمریکا در کنار شماست در حالی که هر روز ده‌ها زن و کودک و پیرمرد با وحشی‌گری تمام در غزه کشته می شود امّا ذره‌ای به آن حساسیت ندارند یعنی واقعاً انسان‌ها را درجه بندی کرده اند و بلکه ما مسلمان‌ها را طبق اظهار وزیر دفاع اسرائیل وحوش بشری می‌دانند در اثبات درجه‌بندی کردن انسان‌ها همین بس که وقتی حماس پیشنهاد می‌کند که اسرای ما را آزاد کنید تا اسرای شما را آزاد کنیم فوراً غضب می‌کنند که شما حق مطالبه آزادی اسراء خود را ندارید آنها باید در زندان بمیرند!

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

وی در ادامه افزود: این عداوت قطعاً ادامه خواهد داشت از طرفی هیچ کشور اسلامی هم به تنهایی قدرت درگیری با آمریکا و اروپا را ندارد حالا معلوم شد که چرا غرب و آمریکا به شدت مواظب هستند که در میان کشورهای اسلامی هیچ کشوری به یک قدرت بزرگ و برتر و فائق و کانون قدرت و حتی ابرقدرت تبدیل نشود؟ خدا را شکر که ایران اسلامی در این چهل و اندی سال مخصوصاً در صنعت دفاعی به جهش عظیمی دست یافت و این برای آنها واقعاً کابوس است و حالا معلوم شد که چرا آنها ۴۰ سال است که ما را تحریم کرده اند؟ و حالا معلوم شد که چرا وزارت خزانه داری آمریکا این هفته اصرار داشت که ایران صنعت موشک و پهبادهای مخرب خود را تعطیل کند؟ و حالا معلوم شد که چرا جان بولتون اصرار داشت که شرط مذاکره با ایران این است که ایران تمام موشک‌های خود را به آمریکا تحویل دهد؟

وی با اشاره به اینکه امروز بر مسلمانان حجت تمام شد که برای حفظ عزت و برای حفظ جان مسلمان‌ها باید خیز عظیمی جهت رسیدن به قله‌های قدرت نظامی، اقتصادی، علمی و صنعتی بردارند خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم که ایران عزیز ما به برکت انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی به پیشرفت‌های استثنایی رسیده و امروز حضور دولت آمریکا در منطقه و حضور ناوهای غول پیکر آمریکا فقط به خاطر ترس از ورود ایران به معرکه است خود دولت آمریکا نیز اعلام کرد که ورود تجهیزات ما به منطقه برای رصد تحرکات ایران است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: هفتم، خداوند با لطف خاص خود در این شرایط بحرانی مسلمان‌ها را دست بسته و مکتوف الایدی قرار نداده است اگر دولت‌های مسلمان متحد شوند لوله‌های نفت و گاز را یک ماه ببندند (همچنان که زمانی ملک فیصل این کار را انجام داد) و کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند و به تعبیر حضرت امام(ره) اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب می‌برد کار تمام است متاسفانه دولت‌های عربی و اسلامی از آمریکا دستور می‌گیرند.

وی با تشریح بیانات اخیر یکی از عالمان برجسته عراقی، چنین تحلیل کرد: اخیراً عبدالله نفیسی از علماء بزرگ عراق اسراری از پادشاهان و روسای جمهور کشورهای اسلامی کشف و به نقل از گوردون توماس نقل می کند که حکام عرب با موساد همکاری دارند توماس می گوید که ما بر عرب ها با توان نظامی پیروز نشدیم بلکه بخاطر شکاف ها و خلاهایی که ‌آنها دارند بر آنها پیروز شدیم وی ادامه می‌دهد که بین موساد و استخبارات عربی (وزارت اطلاعات) هیچ خط فاصله‌ای نیست وزارت اطلاعات در کشورهای عربی کارمندان خود را جهت آموزش به مقر موساد می‌فرستند، یعنی نظام امنیتی بین موساد و کشورهای عربی یک چیز و یک سیستم است توماس می‌نویسد یک پادشاه عربی یا یک رئیس جمهور عربی اگر بخواهد از پایتخت کشور خودش به پایتخت یک کشور عربی برود آنجا موساد نظر می‌دهد که مثلاً در این سفر چه چیز را مطرح کند و چه چیز را مطرح نکند و با چه کسی ملاقات بکند یا نکند از قدیم یک تخادم و تداخل بین صهیونیست‌ها و سیستم امنیتی کشورهای عربی وجود دارد عبدالله نفیسی سپس نتیجه می‌گیرد که اگر روسای فعلی از استار کعبه آویزان شوند نباید به آنها اعتماد کرد!

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

 به طور طبیعی اینجا باید ملت‌های مسلمان به داد مسلمان‌ها و مظلومان فلسطین برسند و خدای متعال از امت در این خصوص سوال خواهد کرد آمریکا در کل دنیا از تحریم استفاده می‌کند چرا ما مسلمان ها از تحریم کالاهای اسرائیلی استفاده نکنیم؟

آیت الله عاملی گفت: تمام معاملات کشورهای مسلمان با اسرائیل باید تحریم شود ملت‌ها باید برای چند امر دولت‌های خود را تحت فشار بگذارند اول برای تحریم نفت و گاز بعضی از کشورهای اسلامی ۴۰ درصد نفت اسرائیل را تامین می‌کند و به آن افتخار می‌کند یعنی به آیات قرآن اهانت می‌کند و افتخار هم می‌کند اسرائیل ماشین جنگی خود را با همین نفت راه اندازی می‌کند یعنی این کشور شریک در تمام جنایات و کشتارهای اسرائیل است و نباید به آن افتخار کند دوم ملت‌ها باید تلاش کنند دولت‌ها را وادار کنند سفارت خانه‌های اسرائیل بسته شود و سفیر اسرائیل از تمام کشورهای عربی و اسلامی باید اخراج شود اگر ملت‌ها در این خصوص ساکت باشند نزد خداوند مسئول این خون‌ها خواهند بود انسان یا یک دین را نباید بپذیرد و اگر پذیرفت باید به لوازم آن عمل کند خداوند می‌فرماید “وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ” (چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟)

آیت الله عاملی گفت: سوم، ملت‌ها باید تلاش کنند و به دولت‌های خود فشار بیاورند تا سفارت خانه‌های خود در اسرائیل را ببندند و سفیر خود را از آن کشور مجعول برگردانند اگر ملت‌ها این کار را نکنند نزد خداوند در این خون‌ها مسئول خواهند بود امیدواریم ملت‌ها عرصه را آن چنان به اسرائیل تنگ کنند که سفیر اسرائیل در یک کشور اسلامی نتواند بگوید من در این کشور بیشتر از کشور خودم احساس آرامش و امنیت می‌کنم این جمله برای تمام مسلمان‌ها ننگ و عار است به دولت‌های اسلامی هم باید گفت از آمریکا نترسید و بگویید:

يَا مَنْ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِهَيْبَتِهِ

وَ خَضَعَتِ الرِّقَابُ لِعَظَمَتِهِ

 وَ وَجِلَتِ الْقُلُوبُ مِنْ‏ خِيفَتِهِ [دعای ایام ماه رجب]

به اسرائیل و مخصوصاً به نتانیاهو هم می‌گویم :

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ”(و فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا.) [آیه 126 سوره آل عمران] طبق این آیه پیروزی با توپ و تانک و سلاح‌های آمریکایی و با حمایت‌های آمریکایی و اروپایی نیست بی جا زحمت می‌کشید و روی آب می‌نویسید پیروزی و عزت دست خداوند است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

وی ادامه داد: رئیس فروشگاه های مک دونالد اخیراً اعلام کرد این شرکت وعده های غذایی تمام سربازان اسرائیل را به طور مجانی تهیه خواهد کرد آیا شایسته است این شرکت با این سخن مشمئز کننده که عداوت با مسلمان ها از آن فوران می کند در کشورهای اسلامی شعبه داشته باشد؟ در این خصوص باید ملت غیور یک کشور همسایه را تحسین کرد که به فروشگاه های مک دونالد حمله کرده و همه را تعطیل کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: هشتم، خبرنگاران در این حادثه نقش بسیار مهمی داشتند ارزش خبرنگاری در این ماجرا واقعاً در حد اعلی ظاهر شد اگر خبرنگاران نبودند قطعاً جنایات اسرائیل مخفی می‌ماند و آنها بر قتل و کشتار بیشتر جری تر می‌شدند به همین جهت اسرائیل از شدت عصبانیت بر خبرنگاران عمداً جمعی از آنها را مورد هدف قرار داد و آنها جان خود را از دست دادند این مسلم است که جز مجرم از اطلاع رسانی نمی‌ترسد.

وی با بیان اینکه امپراتوری رسانه‌ای غرب در این امتحان بزرگ مردود و مرعوب رسانه‌های بی‌طرف شد تصریح کرد: رسانه‌های غربی نه تنها جنایات را گزارش ندادند بلکه عکس آن کار کردند و سعی کردند اهالی غزه و حماس را به عنوان مجرم قلمداد کنند بلکه هر خبرنگار آنها که در فضای مجازی ذره ای حمایت از غزه کرد فوراً او را از کار تعلیق کردند و این نهایت جفا در حق خبرنگاری است بستن دست و پا همیشه بد است اما بدترین دست و پا بستن، بستن دست و پای خبرنگاران و شکستن قلم آنهاست کار آنها مصداق جحود است “وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنْفُسُهُمْ”(و با آنکه پیش نفس خود به یقین دانستند که آنها معجزه خداست باز از کبر و نخوت و ستمگری انکار آن کردند) [آیه 14 سوره نمل] چون یقین داشتند که حق با کدام طرف است ولی با علم و یقین آن را انکار کردند و این همان خوی استکباری است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با تجلیل و قدردانی از جوانان استان اردبیل و هم چنین جوانانی از جمهوری آذربایجان که تقاضای اعزام به جبهه جنگ با رژیم جعلی اسرائیل را داشته اند گفت: نهم، از جوانان استان قلباً تشکر دارم که به طور مفصل تقاضای اعزام به معرکه جنگ را داشتند حتی شماره تلفن‌های خود را به ما فرستاده اند بعضی از جوان‌ها به این حقیر در این خصوص نامه‌هایی نوشتند که نشان اوج بصیرت و شجاعت و روحیه حماسی است هر مسلمانی در هر جای دنیا که ذره ای غیرت و حمیت نسبت به اسلام و مسلمان‌ها داشته باشد خواستار اعزام به جبهه های جنگ است مخصوصاً از جوانان کشور آذربایجان تشکر می‌کنم که با وسائط مختلف اظهار داشتند آرزوی ما دفاع از بیت المقدس و فلسطین مظلوم است و برای خود عار می‌دانیم که اسرائیل در کشور ما لانه کرده است. یک نفر از آذربایجان زنگ زده می‌گفت حمله حماس خیلی خوب بود چون موجودیت خود را ثابت کرد.

آیت الله عاملی در پایان گفت: خدایا ما به شدت می‌ترسیم که در اداء وظیفه خود در برابر این جنایات هولناک در حق مسلمان ها کوتاهی کرده باشیم خدایا ما می‌خواهیم در معرکه جهاد حاضر بشویم اما راه‌ها توسط دولت‌های اسلامی بسته است توفیق جهاد با نفس از ما گرفته شده است اما جهاد به مال برای ما مقدور است از همه عزیزان می‌خواهم کمک‌های مالی خود را به شماره حساب هلال احمر واریز نمایند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

جهت دسترسی به مجموعه بیانات آیت الله سید حسن عاملی کلیک کنید.

Share