خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

آیت الله سید حسن : سفیر نادان اسرائیل در جمهوری آذربایجان به جامعه جهانی اهانت کرده است

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

بیانات آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه در 5 آبان 1402

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پرشور و گسترده نمازگزاران برگزار گردید با اشاره به جنایت های هولناک رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل تصریح کرد: در این هفته‌ای که گذشت اسرائیل به طور متوسط در هر شبانه روز ۳۰۰ نفر از مسلمانان بی‌گناه غزه را با وحشی‌گری تمام به شهادت رساند فقط در یک شب ۷۰۰ نفر را شهید کرد معنی واقعی هولوکاست همین است بلکه کشتار امروز فلسطینیان صدها برابر بالاتر از هولوکاست ادعایی است صهیونیست ها بعد از جنگ جهانی دوم با ادعای هولوکاست، فلسطین را از اروپایی ها برای خودشان وطن گرفتند و اروپایی ها برای خلاص شدن از شر آنها به این تقاضا تن دادند اگر هولوکاست چنین اقتضایی دارد پس فلسطینی ها از همه بیشتر اولی به این اقتضا هستند .

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

متاسفانه آمریکا و اروپا در جنایات هولناک این بیست روز با تمام توان پشت اسرائیل هستند آنها با حمایت‌های خود اسرائیل را به جنایات بیشتر تشویق می کنند.

وی ادامه داد: تا حال بیش از دو هزار کودک جان خود را از دست داده اند و جمع عظیمی از کودکان هنوز زیر آوار هستند.بر این جنایت‌های هولناک و بر عزت تاراج شده مسلمانان چشم مسلمان‌ها گریان و قلب همه مجروح است.

۷۵ سال است که اسرائیل فقط با انسان‌های بی‌گناه و عادی جنگ می‌کند جنگ را از میدان به خانه‌ها برده و انسان‌های عادی را می‌کشد سپس اسم آن را جنگ و دفاع از نفس می‌گذارد ارتش اسرائیل تنها ارتشی است که کارش جنگ با غیرنظامیان و زن و بچه است اسرائیل کودکان و اطفال را می‌کشد سپس اعلام می‌کند ده‌ها مقر حماس را بمباران کردم!

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد:وزیر دفاع اسرائیل با سلاح‌های مرموز و ناشناخته بمب های ضد عمق کودکان و زنان را بمباران می‌کند سپس شعار شجاعت می‌دهد این مرد نظامی در میان نظامیان دنیا ترسوترین و خائن‌ترین فرمانده هست او به جای رزمندگان سراغ کودکان، زنان و بیماران می‌رود آنها را می‌کشد سپس از شجاعت خود تعریف می‌کند او تنها فرماندهی است که فقط قدرت جنگیدن با اطفال را دارد.

 همین وزیر دفاع با بی‌حیایی می‌گوید هدف ما از بمباران مستمر و متراکم غزه این است که آنها آن قدر ضعیف و متلاشی شوند که ما بدون دردسر بتوانیم به غزه وارد بشویم یعنی کودکان و زنان را می‌کشیم تا به هدف خود برسیم یعنی این را برای خود ارزش نظامی و موجب افتخار می‌داند ارتش اسرائیل ذره‌ای برای خودش سرمایه افتخار و شجاعت ندارد.

وی در وصف خفت و ضعف های ارتش اسرائیل گفت: ارتشی که در عرض یک ساعت ۳۰ فرمانده ارشد او به راحتی اسیر می‌شوند حتی بعضی از آنها در حال خواب اسیر می‌شوند این ارتش نمی‌تواند از شجاعت و افتخار صحبت کند مگر اینکه آمریکا و اروپا از دستش بگیرند تا زمین نخورد و با نفس مصنوعی او را زنده نگه دارند ارتش اسرائیل از ترس بی آبرویی رتبه فرماندهان اسیر شده را اعلام نمی کند من به ارتش اسرائیل می‌گویم شما برای ساز ، آواز و شراب خوب هستید به تعبیر فردوسی:

تو را کار جز بربط و چنگ نیست

 که چنگ تو اندر خور جنگ نیست

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

ایشان تصریح کرد: اسرائیل این هفته خودش فیلم یک جنایت وحشتناک از جنایات خود در حق اطفال را منتشر و دنیا را تکان داد فیلم نشان می‌دهد که اطفال و کودکان کنار یک مخزن آب جمع شده اند تا بطری‌های خود را با آب پر کنند اسرائیل از طریق ماهواره آمریکایی از این اجتماع آگاه و با پهباد به اجتماع کودکان تشنه حمله و بمب آتش‌زا بر سر آنها می‌ریزد عده‌ای از آن کودکان معصوم آتش می گیرند و شهید می‌شوند و عده‌ای در حالی که آتش گرفته اند فرار می‌کنند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

وی با بیان اینکه اسرائیل مثل داعش می‌خواهد با رعب پیروز شود گفت: اسرائیل می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت فلسطینی‌ها را وادار به هجرت کند حالا دنیا خودش حکم کند اسرائیل شایسته است لقب داعش بگیرد یا حماس؟ و اینکه نتانیاهو می‌گوید حماس داعش فلسطینی‌ها و عرب‌هاست لایق کدام طرف است؟

عجیب این است که اسرائیل اطفال را بمباران می‌کند سپس آمریکا و اروپا می‌گویند اسرائیل حق دفاع از نفس دارد! در کره زمین هیچ کس نمی‌پذیرد که قتل اطفال دفاع از نفس است! جز دیوانه‌ها معنی سخن آنها این است که  اطفال برای امنیت اسرائیل خطر دارد! و این افول عقل و انسانیت و عین جنون است شاه اسماعیل می گوید: هر کس به میدان جنگ می آید باید مردانه بیاید شعر مشهور اوست که “شاه مردان عشقینه مردانه گلمشیلردنوک”

نزدیک به دو هزار زن تا حال در بمباران کورکورانه اسرائیل شهید شده اند همه این‌ها صاحب فرزند بودند که بعضی به همراه فرزندان و بعضی بدون آنها به شهادت رسیدند آنهایی که پارسال در ایران شعار زن را بلند کرده بودند چرا الان حرف نمی‌زنند؟ و چرا بعضی از آنها در کنار اسرائیل ایستاده اند؟ امیرالمومنین می‌فرماید در رکاب رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم اگر کسی به زن تعرض می‌کرد “یعیّبر فی عقبه” یعنی نسل او بدنام می شد دنیا الان تشنه این شعار است که هرکس به زن تعرض کند  “یعیّبر فی عقبه

کلام معصومین مثل قرآن “جری” دارد یعنی “یجری کما تجری الشمس” الان مخاطب اصلی سخن امام حسین علیه السلام در گودال قتلگاه دقیقاً اسرائیل است حضرت به اوباش بنی امیه گفت اگر دین ندارید آزاد مرد باشید من با شما جنگ می‌کنم زن و بچه من چه گناهی دارند؟ عجیب است که مرحوم شهید مطهری آن زمان فرموده که اگر امام حسین بیاید مستقیماً با اسرائیل وارد جنگ می شود.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنشی تند به یاوه گویی های اخیر سفیر رژیم جعلی صهیونیستی در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اخیراً سفیر اسرائیل در آذربایجان در مصاحبه خود در دفاع از اسرائیل دروغ‌هایی به هم بافته که بیشتر شبیه به جوک است اگر به این اباطیل و ترهات او جواب داده نشود ما آذری‌ها تماماً خراب می‌شویم او درصدد تحمیق ما آذری‌هاست ما باید از طرف آذری‌های غیور، بصیر و حماسی به او جواب بدهیم.

وی افزود: سفیر اسرائیل در آذربایجان گفته حماس برای تجاوز به زنان ما به ما حمله کرده است! آنها برای ربودن زن‌ها به ما حمله کردند! من به سفیر رژیم جعلی می‌گویم اگر می‌خواهی حماس را خراب کنی چیزی بگو که بپذیرند با این دروغ بزرگ همه فهمیدند که خود شما اهل جنایت و تجاوز هستید تجاوز شما به زنان مسلمان در برابر مردان آنها در نسل کشی دیر یاسین را هنوز مسلمان‌ها فراموش نکرده‌اند لطفاً بفرمایید در ده‌ها نسل کشی و مجزره که مرتکب شده اید در کدام یک از آنها به زنان تجاوز نکردید؟

آیت الله عاملی اضافه کرد: سفیر گفته آنها به سرزمین ما حمله کردند در جواب باید گفت شما مگر سرزمین دارید؟ ۷۵ سال پیش کجا بودید؟ به همان جا برگردید.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

 سفیر به اهالی غزه گفته هم اکنون غزه را ترک و به کشور دیگر بروید زیرا ما از زور استفاده خواهیم کرد در حال حاضر در کرانه باختری شهرک نشین های صهیونیست روی دیوارها خطاب به فلسطینی ها پلاکارد زده اند که هر چه زودتر فلسطین را ترک و به اردن بروید و من می‌گویم شما صهیونیست‌ها حتماً هم اکنون اسرائیل را ترک کنید. چون این حادثه ثابت کرد که دیگر فلسطین جای امنی برای شما نیست همچنان که در طول ۷۵ سال اشغال، جای امنی برای شما نبود اروپایی‌ها و آمریکا به راحتی به شما اقامت می‌دهند بروید بدون دغدغه در آنجا زندگی کنید به عبارت دیگر از هر کجا آمده‌اید به همان جا برگردید و البته فراموش نکنید که ما انتقام خون این کودکان، زنان پیرمردان، پیرزنان، بیماران و خون ۸هزار فلسطینی را که در ۱۰ روز گذشته شهید کردید و همچنین انتقام ۵هزار فلسطینی را که در اول اشغال یعنی در سال ۱۹۴۸ میلادی شهید و ۲ میلیون آواره کشورهای دیگر شدند از شما خواهیم گرفت و همچنین انتقام نسل کشی صبرا و شتیلا و خان یونس و… را در هر کجای عالم باشید از شما خواهیم گرفت اگر ما انتقام نگیریم حتماً و قطعاً در زمان نزدیک، امام زمان عجل الله ما این انتقام را از شما خواهد گرفت طبق روایات ما امام زمان عجل الله در قدس جمع عظیمی از صهیونیست‌ها را به قتل خواهد رساند شما با پای خود به مهلکه آمده اید زود از قدس بروید تا با تیغ امام زمان عجل الله زندگی ننگین شما به پایان نرسد این به نفع شما و خیرخواهی بزرگ ما برای شماست.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

امام جمعه اردبیل گفت: سفیر یک دروغ دیگری نیز گفته و دروغ از صهیونیست‌ها بعید نیست چون دزد و غاصب پناهگاهی جز دروغ ندارد سفیر گفته که حماس در اساسنامه خود آورده که همه یهودی‌ها را خواهد کشت به این سفیر نادان دروغگو که ما آذری‌ها را سرافکنده کرده می‌گویم حماس با یهودی‌ها کار ندارد بلکه با صهیونیست‌ها کار دارد و شما یهودی نیستید شما تابع دین حضرت موسی علیه السلام نیستید اگر حضرت موسی علیه السلام تشریف بیاورد از شما و از جنایات شما تبری می‌کند و اگر مجال پیدا کند انتقام خون هزاران فلسطینی را که در طول ۷۵ سال به دست شما شهید شده‌اند می‌گیرد سفیر خود را به تجاهل می‌زند او حتماً دیده که در کل دنیا در کشورهای مختلف یهودی‌ها علیه صهیونیست‌ها تظاهرات کردند و از صهیونیست‌ها تبری جستند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تبیین کیفیت تعامل مسلمانان و یهودیان ایرانی به عنوان یک مصداق افزود: سفیر اگر نوع تعامل مسلمان‌ها با یهودی‌ها را می‌خواهد بداند حتماً به ایران بیاید و در مجلس شورای اسلامی با نماینده کلیمیان صحبت کند و از نفرت یهودیان ایران نسبت به صهیونیست‌ها باخبر شود به سفیر می‌گویم وقتی تظاهرات عظیم لندن، واشنگتن، آلمان و پاریس را در حمایت از فلسطین که در ۲۰ سال گذشته بی‌نظیر بود مشاهده کردی از خودت و از تفکر نژادپرستی خودت خجالت نکشیدی؟ من بارها گفته ام این سفیر هر وقت دهن باز کند و صحبت کند آبروی اسرائیل را می‌ریزد البته اسرائیل هیچ آبرویی در دنیا ندارد این سفیر بر بی‌آبروی اسرائیل اضافه می‌کند این هفته در کل دنیا مردمان غیر مسلمان در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل به خیابان‌ها ریختند در اروپا مخصوصاً در لندن یک تظاهرات عظیمی درست شد که می‌گویند در دو دهه گذشته نظیر آن دیده نشده است این تظاهرات اثبات کرد که اسرائیل خود را در برابر جهانیان قرار داده است و این نهایت ذلت، خواری، بی‌آبرویی و ننگ و عار است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: سفیر گفته حماس یک سازمان نسل کشی است، سبحان الله! رتبه اول نسل کشی دنیا به نام اسرائیل ثبت شده و حالا به کسانی که مظلومانه از خاک خود و وطن تاریخی خود دفاع می‌کنند و فقط با نظامیان می‌جنگند به آنها تهمت نسل کشی می‌زنند چرا؟ چون می‌دانند که دنیا این وصف شنیع را به عنوان رتبه اول برای خود آنها ثبت کرده است.

آیت الله عاملی خطاب به سفیر اسرائیل در آذربایجان گفت: به سفیر اسرائیل در آذربایجان می‌گویم تو که از نگاه یکسان به اسرائیل و حماس ناراحت هستی و اصرار داری که حماس به عنوان گروه تروریستی معرفی شود شایسته است توجه کنی که این هفته دبیرکل سازمان ملل در اقدامی بسیار شجاعانه اعلام کرد حمله حماس محصول ظلم‌هایی است که در طول ۶۵ سال به فلسطینی‌ها شده است این موضع‌گیری کمر اسرائیل را شکست لذا وزیر خارجه اسرائیل فوراً از دبیرکل خواست که استعفا دهد.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

سفیر یک جمله عجیب دیگری هم گفته که تعجب هیچ مسلمانی و انسان آزاده‌ای از آن تمام نمی‌شود و این کاشف از نهایت خباثت و وقاحت است وی گفته: ما علیه جنگ و مرگ کودکان می‌جنگیم جنگ جهنم است دیدن مرگ کودکان وحشتناک است از سفیر می‌پرسم آیا می‌دانی که تا حال ۲۵۰۰ کودک معصوم را در غزه کشته اید؟ و ۶۰۰ طفل هنوز زیر آوار هستند؟ آیا اعتقاد دارید که آه یک کودک برای نابودی شما کافی است؟ اصلاً آیا معنی آه کودکان را می فهمید؟ آیا فیلم کودکان مجروح و ناقص العضو فلسطینی را دیده‌ای؟ اگر شرف داشتی با دیدن این فیلم‌ها آرزوی مرگ می‌کردی!

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

وی گفت: سفیر گفته جنگ را حماس شروع کرد تردیدی نداریم که سفیر تجاهل می‌کند آن روز که بن غفیر چندین بار با سگ‌ها به مسجد الاقصی وارد شد و عده‌ای را شهید کرد آن روز که زنان فلسطینی را لخت کرد و سگ‌ها را به جان آنها انداخت و از آنها فیلم گرفت و پخش کرد یک روز به جنین حمله می‌کرد عده‌ای را شهید می‌کرد یک روز به نابلس حمله می‌برد و عده‌ای را می‌کشت یک روز به کرانه غربی وارد می‌شد عده ای را می‌کشت، آن روز که شهرک نشینان صهیونیست را مسلح کرده به جان فلسطینی‌های بی‌پناه انداختید آن زمان حماس فهمید که فلسطینی‌ها به مرگ تدریجی مبتلی شده اند و به تدریج همه به دست بن غفیر و راست گرایان افراطی کشته خواهند شد آنجا فهمید که باید حدی بر این جنایت‌ها گذاشته شود مطلب بسیار مهم در این باب این است که حق همیشه موید ذاتی دارد.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

آیت الله عاملی با ارائه تحلیلی دقیق از موضع گیری اخیر دبیر کل سازمان ملل علیه اسرائیل گفت: این هفته در سازمان ملل اتفاقی افتاد که واقعاً باور کردن آن مشکل است دبیرکل سازمان ملل با شجاعت تمام اعلام کرد که شروع کننده جنگ اسرائیل است و حماس بی جا و بی جهت حمله نکرده است او اعلام کرد ۶۵ سال است اسرائیل حق فلسطینی‌ها را ضایع و آنها را از حق ابتدایی و بدیهی محروم خاک آنها را اشغال اقتصاد آنها را خفه و آنها در به در کرده است این پدیده واقعاً باورنکردنی است چون سران آمریکا و اروپا در انتخاب دبیرکل شناسایی مفصلی انجام می‌دهند تا کسی را انتخاب کنند که در حوادث خطیر جهان ذره‌ای با آنها زاویه پیدا نکند ولی اینجا ۱۸۰ درجه به آنها زاویه پیدا کرد. به حدی که سفیر اسرائیل از شدت ناراحتی کم بود قالب تهی کند و با عصبانیت به دبیرکل اهانت کرد و گفت تو در عالم دیگری زندگی می‌کنی عده‌ای در کشور ما در فضای مجازی ماموریت دارند که اسرائیل را تطهیر و حماس را متهم کنند ولی فرمایش دبیرکل سازمان ملل آب پاکی بر سر آنها بود ما اعتقاد داریم که دبیرکل با این اقدام خود را از یک روسیاهی تاریخی و از یک لعنت بزرگ نجات داد.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

وی ادامه داد: من برای سفیر همان حرف را تکرار می‌کنم که در خطبه گذشته گفتم حماس یک میخی است که به بدن اسرائیل فرو رفته، اسرائیل هرچه تقلا کند این میخ بیشتر به بدن اسرائیل فرو خواهد رفت نمونه آن این است که اسرائیل برای انتقام از حماس به بی‌گناهان حمله کرد و بیش از ۸۰۰۰ زن و کودک و مردم غیرنظامی را کشت نتیجه آن بی آبروی وحشتناک و نفرت وحشتناک در دنیا علیه اسرائیل شد به حدی که اسرائیل به طور مدام اتباع خود را از بسیاری از کشورها فرا می‌خواند.

 سفیر نادان به جامعه جهانی هم اهانت کرده و گفته چرا می‌گویید هر دو طرف کشتار غیرنظامیان را متوقف کنند چرا حماس و ما را یکسان حساب کردید این یک توهین اخلاقی است.

 این حرف سفیر درست است واقعاً ظلم است اسرائیل در کنار مسلمان‌ها ذکر شود اگر در کنار حیوانات ذکر شود ظلم به حیوانات خواهد بود البته حرف سفیر ناظر به اهانت گالانت وزیر دفاع اسرائیل است که گفته فلسطینی‌ها وحوش بشری هستند بلکه تلمود آنها می‌گوید تمام انسان‌ها حیوان هستند و خداوند آنها را از این جهت انسان آفریده که به ما کمک کنند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اخیراً وزیر خارجه اسرائیل علت حمله اسرائیل به کلیسای قدیمی مسیحی‌ها در غزه را که عده زیادی از مسلمانان و مسیحیان یونان در آن پناه گرفته بودند را افشاء کرد علت جنایت دقیقاً همان است که سفیر گفته وی خواستار محکومیت صریح و روشن حماس توسط مقر مقدس یعنی واتیکان شد وی بیانیه واتیکان را بیش از حد بی‌طرفانه و فاقد محکومیت واضح حماس دانست در ۱۳ اکتبر پاتریارک‌های مسیحی و رهبران کلیسا در اورشلیم بیانیه مشترک صادر کردند ولی در آن آشکارا حماس را محکوم نکردند آنها در این بیانیه از اسرائیل خواستند از کشتن بی‌گناهان خودداری کند سفیر اسرائیل در واتیکان و وزیر خارجه اسرائیل به شدت از این بیانیه انتقاد کردند واقعاً بی‌حیایی کامل است که اسرائیل مسیحی‌ها را بمباران می‌کند تا او را تایید کنند تایید زیر بمب فاقد هرگونه ارزش است و اگر چیزی را ثابت کند آن بی‌آبرویی و وقاحت اسرائیل است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

وی به روشنگری ابعاد دیگری از یاوه گویی های سفیر رژیم کودک کش اسرائیل در آذربایجان پرداخت و خاطر نشان کرد: این سفیر دروغگو یک دروغ وحشتناک هم گفته آن این است که او می‌گوید آذری‌های زیادی به ما پیام تسلیت فرستادند و به حماس لعنت فرستادند و اعلان حمایت از اسرائیل کردند سفیر می گوید آن قدر از طریق اس‌ام‌اس، ایمیل، واتساپ و… به من پیام حمایت و تسلیت فرستادند که شگفت زده شدم که ما چقدر در بین آذری‌ها طرفدار داریم من به سفیر می‌گویم اگر یک آذری را تکه تکه کنی زنده زنده او را آتش بزنی به امیرالمومنین علیه السلام پشت نمی‌کند امیرالمومنین علیه السلام فرموده:” کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً”(همواره دشمن [سرسختِ] ظالم و يار و مددكار مظلوم باشيد) [نهج‌البلاغه ، نامه . 47] بلکه به قرآن پشت نمی کند ، قرآن فرموده:”وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ”(و (شما مؤمنان) هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست و بدانها دلگرم باشید و گر نه آتش (کیفر آنان) شما را هم خواهد گرفت). [آیه 113 سوره هود]

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

امام جمعه اردبیل گفت: من در این خطبه می‌خواهم به سفیر اسرائیل در آذربایجان یک آیه قرآن را هدیه کنم خدای متعال آن قدر از حضرت موسی علیه السلام یاد کرده و آن قدر به او مقامات داده که انسان واقعاً متحیر می‌ماند حتی بیشتر از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ما در قرآن از حضرت موسی علیه السلام صحبت کرده است طبعاً هر محققی می‌گوید حضرت موسی نمی‌تواند شکر این همه لطف و مرحمت خداوند را اداء کند اما حضرت موسی علیه السلام به خداوند عرض کرد با یک کلمه شکر تمام الطاف تو را به جا می‌آورم و آن اینکه هیچ وقت حمایتگر مجرمین نمی‌شوم!”قَالَ رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيرًا لِلْمُجْرِمِينَ”(موسی باز گفت: ای خدا، به شکرانه این نعمت ها که مرا عطا کردی من هم بدکاران را هرگز یاری نخواهم کرد.) [آیه 17 سوره قصص]

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (5 آبان 1402) + متن

آیت الله عاملی در بخش های دیگر خطبه ها اظهار داشت: رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان و اسرائیل نیز که یک صهیونیست دو آتشه است ترهات و اباطیل و “گولمجه‌”هایی ذکر کرده از جمله گفته : اینکه دیدید هیچ همسایه اسرائیل که کشورهای مهمی هستند نتوانستند جلوی اسرائیل را بگیرند این نشان می‌دهد که اسرائیل یک ابرقدرت است !!!

به این فرد نادان متعصب باید گفت اولاً کشتن زن، بچه، کودکان و زنان دولتی را ابرقدرت نمی کند ثانیاً اگر آمریکا و اروپا به صورت روزانه برای شما سلاح و تجهیزات ارسال و از جهت معنوی شما را شارژ نمی‌کردند آن زمان می‌فهمیدید که شما واقعاً بیت عنکبوت هستید یادت نرود که نتانیاهو در اولین روز حمله حماس چندین بار با استیصال تمام به بایدن و مکرون زنگ زد و گفت به فریاد ما برسید ما را دریابید اگر حرکت نکنید کل اسرائیل سقوط خواهد کرد.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (28 مهر 1402) + متن

جهت دسترسی به مجموعه بیانات آیت الله سید حسن عاملی کلیک کنید.

Share