مواد غذایی مناسب برای غلبه بر کم‌ کاری تیروئید

مواد غذایی مناسب برای غلبه بر کم‌کاری تیروئید

کم‌ کاری تیروئید به شرایطی گفته می‌شود که طی آن هورمون تیروئید به اندازه کافی در بدن تولید نشود. وقتی کارکرد این غده پروانه‌ ای شکل نزول کند، عملکرد تنظیمی آن نیز دچار اختلال می‌ شود.

«ید» یکی از مواد مغذی ضروری برای تولید هورمون است و مصرف نمک یددار از جمله ساده ترین راه های کسب این ماده برای بدن محسوب می شود.

پیروی از رژیم غذایی کم چرب، غنی از پروتئین، و کم کلسیم، به مدت چند روز همراه با مصرف مقدار کافی آب، خواب و ۴ تا ۵ ساعت ورزش در هفته در درازمدت اثرات سودبخشی در این زمینه خواهد داشت.

برای کسانی که دچار کم کاری تیروئید شده اند، مصرف میوه های سرشار از «پکتین» مثل سیب (البته با پوست)، گریپ فروت، پرتقال و هلو توصیه می شود.

همچنین ماهی های چرب مثل قزل آلا و ماهی تُن به دلیل داشتن منابع غنی اسیدهای چرب امگا-۳ می تواند بر عملکرد بهتر تیروئید اثرگذار باشد.

از جمله مواد غذایی دیگر که تغذیه مناسب برای مبتلایان به کم کاری تیروئید محسوب می شود، استفاده از آجیل هاست که دارای ماده معدنی سلنیوم بوده، به همین دلیل به کارکرد بهتر این غده کمک می کند.

ویتامین دی، و کلسیمی که در شیر و ماست موجود است نیز نقش مناسبی در مبارزه با کم کاری تیروئید ایفا می کنند و در نتیجه، کسب میزانی مناسب و کافی از این مواد می تواند به مبتلایان در مبارزه با بیماری خود و غلبه بر آن کمک شایان توجهی کند.


منبع: سلامت آنلاین

 

Share