تاکید آیت الله صافی گلپایگانی برتوجه به فریضه امربه معروف و نهی از منکر

آیا مجازات حبس برای بدهکار جایز است؟

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه ،حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئولین هیئت خادم الرضا(علیه السلام) اظهار داشتند: انسان هر چه به اهل بیت(علیهم السلام) خدمت کند، اسباب سعادت دنیا و آخرت او می شود ولی بدانیم که باید به وظایف خودمان بخصوص امر به معروف و نهی از منکر هم عمل کنیم.
این مرجع تقلید درباره اهمیت عمل به امر به معروف و نهی از منکر گفتند: در این زمان، باید دیگران را هدایت و راهنمایی کنیم و کاری از این بالاتر نیست و در این راستا انسان بداند که باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه کند.
ایشان اضافه کردند: در روایت داریم که تمامی کارهای نیک در برابر امر به معروف و نهی از منکر، آب کمی در کنار دریای بزرگ است و این واجب الهی از کارهای نیک بسیاری که مردم انجام می دهند بالاتر است و از کسانی باشید که به این فریضه عمل می کنند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کردند: کسانی که در هیئات مذهبی شرکت می کنند را امر به معروف و نهی از منکر کنید برای این امر، پاداش زیادی است و کاری بالاتر از این نیست.
معظم له  با اشاره به مد نظر قرار دادن رضایت اهل بیت(علیهم السلام) در انجام اعمال افزودند: امر به معروف و نهی از منکر از کارهایی است که اسباب خوشحالی حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم می کند و باید درصدد خوشحالی آن حضرت برآییم.

 

Share