سپاه پاسداران قلب تپنده انقلاب اسلامی ایران است

آیت الله العظمی نوری همدانی در واکنش به اظهارات سخیف ترامپ:
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه ، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد به تبیین اهمیت جهاد در اسلام پرداختند و گفتند: در اسلام بین جنگ و جهاد تفاوت های زیادی وجود دارد.

در جنگ هدف تصرف خاک و منابع مادی است و همواره به منظور تامین منافع مستکبرین و ظالمین بوده است اما جهاد به هدف تامین عزت و اقتدار دین الهی و معنویات می باشد

ایشان در تبیین تفاوت های جنگ و جهاد با بیان اینکه اسلام طرفدار جهاد می باشد و نه جنگ، ابراز داشتند: در جنگ هدف تصرف خاک و منابع مادی است و همواره به منظور تامین منافع مستکبرین و ظالمین بوده است اما جهاد به هدف تامین عزت و اقتدار دین الهی و معنویات می باشد.
معظم له در تشریح الزامات جهاد در راه خدا گفتند: در جهاد اولین شرط این است که مجاهد اخلاص داشته باشد و هدف او تنها خدای متعال و دفاع از عزت اسلام باشد.
این مرجع تقلید در تبیین شاخصه بعدی جهاد در اسلام گفتند: شرط بعدی جهاد این است که تحت فرماندهی پیغمبر، امام معصوم و یا قائم مقام امام معصوم(علیه السلام) باشد و در غیر این صورت دیگر جهاد نیست.
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در جهاد هدف این است که مستضعفین عالم از سیطره و چنگال ظالمین و مستکبرین نجات پیدا کنند که در قرآن کریم نیز ذیل آیات مربوط به بنی اسرائیل به این موضع به خوبی اشاره شده است.
ایشان در قسمت پایانی سخنان خود با حمایت همه جانبه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران تاکید کردند: حرف های گزاف ترامپ راه به جایی نمی برد چرا که امروز سپاه پاسداران قلب تپنده انقلاب اسلامی ایران است.

 

 

Share