لازمه اقتدار، غافل نشدن از دشمن

سید حسین سیدی
اقتدار

هنگامی که در کشور حادثه مهمی پیش می آید؛ مسئولان کشور، در برابر آن موضع گیری می کنند. اما در این زمان ها، چشمها به یک سوی یک شخصیت متوجه است که حرف آخر را بزند. در این روزها، گروههای مختلفی از جامعه اسلامی، در مقابل سخنان سخیف و خصمانه ترامپ، موضع گرفتند. در این میان ملت  ایران و دلسوزان نظام اسلامی با سخنان مقتدرانه رهبری، در خود عزت و غرور بیشتری احساس کردند. «حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه «نمی خواهیم وقت جلسه خوب و مفید با نخبگان جوان را با پاسخگویی به رئیس جمهور امریکا ضایع کنیم»، افزودند : با وجود این، همه باید به یک نکته مهم توجه کنیم و آن، ضرورت شناخت دشمن است زیرا هر ملتی دشمنانش را نشناسد و او را دوست یا بی ‌طرف بداند، حتماً مورد تهدید و در معرض خطر قرار خواهد.»[1] پیام سخنان رهبری این است که نباید از تهدیدها و رجزخوانی های ترامپ بترسیم، بشرطی که توان نظامی و اقتدار خود را حفظ کرده و تقویت نموده و از دشمن غافل نشویم. همانگونه که تا الان در مقابل اهداف خصمانه آمریکا در عراق و سوریه ایستادگی نمودیم.
از هیاهوی دشمن نترسیم
یکی از شگردهای شیاطین انسی به پیروی از شیطان رجیم، تبلیغات است. آمریکا به عنوان سردمدار دنیای استکبار، از این شیوه(تبلیغات و هیاهو) بسیار استفاده برده و خواهد برد. اما این هیاهوها چندان واقعی نیستند. «بَأْسُهُم بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تحَسَبُهُمْ جَمِيعًا وَ قُلُوبُهُمْ شَتىَ‏؛ دلاورى آنان ميان خودشان شديد است [ولى از رويارويى با شما مى‏ترسند]، آنان را متحد و هم ‏دست مى ‏پندارى در حالى كه دل ‏هايشان پراكنده است‏.»[2] شکی نیست که میان تهی بودن تهدیدات دشمنان، در صورتی در عالم خارج، نمود پیدا می کند که جامعه اسلامی در مقابل آنها بایستد.
ایستادگی، رمز عقب نشینی دشمن
خدای بزرگ در قرآن می فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ؛ هر نيرويى در قدرت داريد، براى مقابله با آنها [دشمنان‏]، آماده سازيد.»[3] بر اساس این آیه، باید  جامعه اسلامی در مقابل دشمنان، خود را مجهز کند، و باید ایمان داشته باشد که خداوند، او را یاری کرده و قدم های او را قوت می بخشد. «يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدَامَكمُ‏؛ اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد، اگر خدا را (پيامبر و دين و كتاب او را) يارى نماييد خدا هم شما را (در رسيدن به اهدافتان) يارى مى‏ كند و قدم‏ هاى شما را استوار مى‏ بخشد.»[4]
مضمون آیه های فوق در دوران دفاع مقدس، تجلی یافت.  یعنی هم عزم و اراده ملت ایران و رزمندگان اسلام در حد بالایی بود و هم در زمینه ساخت ادوات نظامی، تلاشهایی به عمل آمد. رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی افزودند. «در آن سالها که تهران زیر موشکباران صدام و حامیان غربی اش بی دفاع بود، جوانان کشور برای حل این معضل از صفر شروع کردند و به تدریج به چنان توانایی دست یافتند که دشمن وقتی توانایی مقابله به مثل ما را دید، متوقف شد.»[5]
الان هم گر چه دوران دفاع مقدس تمام شده، اما دشمنیِ دشمنانی که صدام را تجهیز کرده بودند(بخصوص آمریکا)، تمام نشده است، و تنها رییس جمهورش عوض شده که چندی قبل در یک سخرانی سخیف، ماهیت خصمانه خود را نشان داد.
سخن آخر
رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان، و به مناسبت سخنان سخیف ترامپ، حفظ اقتدار و غافل نشدن از دشمن را به ملت ایران متذکر شدند.

پی نوشت:
1ــــ کلیک کنید
2ــ آیه 14 حشر
3ـــ آیه 60 انفال
4ــ آیه هفت محمد
5ــ به پی نوشت1 مراجعه شود.

Share