توان دفاعی کشور هرگز قابل مذاکره نیست

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران؛
خطبه های نمازجمعه تهران

این که رئیس جمهوری نادان و بی ادب آمریکا نسبت به ملت ایران و سپاه گستاخی می کند، نشانه بغض و دشمنی است و جنگ با فکر و اندیشه،  فداکاری ها و شجاعت ها است که همین موارد برای کشور ما امنیت و عزت آورده است

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، آیت الله محمد امامی کاشانی، در خطبه های امروز ( 5 آبان ) نماز جمعه تهران، با اشاره به این که ایران امروز در جهان می درخشد، گفت: این که رئیس جمهوری نادان و بی ادب آمریکا نسبت به ملت ایران و سپاه گستاخی می کند، نشانه بغض و دشمنی است و جنگ با فکر و اندیشه،  فداکاری ها و شجاعت ها است که همین موارد برای کشور ما امنیت و عزت آورده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ درباره توان دفاعی نمی توان مذاکره کرد و ما هرچه را برای اقتدار و انسجام و اعتلای کشور نیاز باشد، فراهم می کنیم و این نکته ای است که باید به آن توجه کرد.
وی خاطر نشان کرد: دشمن با فکرها می جنگد و این فکر و فرهنگ را باید حفظ کرد، زیرا این فرهنگ است که کشور را به اقتدار می رساند و این مراسم اربعینی که چندسالی است شروع شده، در آن نکته ای دارد که کربلا محور و حسین (علیه السلام) معلم است و راه، راه فداکاری و شهادت بوده که باید در جامعه گسترش یابد.

چند سال پیش و اواخر دوران ریاست  جمهوری قبلی آمریکا، جان کری به منطقه آمد و در یکی از کشورهای عربی، سیاست مداران مرتجع منطقه جمع شدند و مشغول سخنرانی شدند و به جان کری پرخاش کرده و گفتند ایران دشمن ماست، چرا با ایران مخالفت نمی کنید. جان کری پوشه ای دستش بود و محکم به میز می زند و می گوید شما که می گویید ما چرا تروریسم را درست از بین نمی بریم، در کشور شما چه کسانی را دارید که در نیروی زمینی وارد شوند و جلو بروند و مناطق اشغال شده توسط تروریست ها را بگیرند؟ شما در تمام کشورهای منطقه یک ژنرال سلیمانی دارید که این حرف ها را می زنید؟

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه با تبریک به کشور عراق برای بیرون کردن تررویست ها و همچنین جلوگیری از تجزیه عراق، گفت: اینکه دشمن نتوانست با بسیج کردن اراذل و اوباش داعش و با هزینه آل سعود عراق را اشغال کند و نتوانست تجزیه عراق را عملی کند، مدیون و مرهون ملتی بزرگ است. ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم توانستند تصمیم گیر باشند و این دارای ارزش و اهمیت است که انسان در آینده چنین روزی را تمجید می کند.
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق با معظم له، گفت: یکی از نکات این دیدار این بود که ایشان فرمودند به آمریکا نمی توان اعتماد کرد، چرا که اعتماد به آمریکا به معنی محو کشور و محو همه ارزش های یک کشور است. دوم اینکه به نیروها و جوانان اهمیت دهند و این مسئله ای با اهمیت و پرارزش است.
وی با اشاره به اینکه چند سال پیش و اواخر دوران ریاست  جمهوری قبلی آمریکا، جان کری به منطقه آمد و در یکی از کشورهای عربی، سیاست مداران مرتجع منطقه جمع شدند و مشغول سخنرانی شدند و به جان کری پرخاش کرده و گفتند ایران دشمن ماست، چرا با ایران مخالفت نمی کنید. جان کری پوشه ای دستش بود و محکم به میز می زند و می گوید شما که می گویید ما چرا تروریسم را درست از بین نمی بریم، در کشور شما چه کسانی را دارید که در نیروی زمینی وارد شوند و جلو بروند و مناطق اشغال شده توسط تروریست ها را بگیرند؟ شما در تمام کشورهای منطقه یک ژنرال سلیمانی دارید که این حرف ها را می زنید؟
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در این نشست جان کری به آنها گفت دنیا متوجه شده تررویسم در کنار نیروهای امنیتی شماست و با تروریست ها همکاری می کنید، ولی ایران یک لحظه نشده از مخالفتش با تررویسم دست بردارد.
آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: نیروهای شجاع و فداکار ما بایستی تمجید و تجلیل شوند. این کشور با عظمت و عزت یک زمانی زیر پای ژنرال های آمریکایی بود، اما امروز مستقل و سربلند در برابر استکبار ایستاده و از مظلومان دفاع می کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد:  امنیت و اقتدار  امروز ایران اسلامی، مرهون همین شجاعت هاست و لذا رهبر عزیز فرمودند اقتدار کشور و وسایلی که برای اقتدار کشور است، اصلاً قابل چک و چانه زدن نیست.
وی افزود: ما هر چه برای اقتدار و انسجام کشور نیاز باشد، همه را فراهم می کنیم و این یک نکته ای است که همه باید توجه کنیم و همه نیروها و همه آنان که دست اندرکار هستند بدانند دشمن با فکر ما می جنگد و این فرهنگ را باید حفظ کرد.
آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 7 صفر، اظهار داشت: من حدود بیست سال قبل با "سلیمان کتّانی" در بیروت صحبت می کردم که درباره ائمه کتاب نوشته است. وی نقل می کرد یکی از اساتید مسیحی از من پرسید چرا فقط درباره رجال اسلام کتاب می نویسی؟ روز بعد کتابی که درباره امام موسی بن جعفر(علیه السلام) آماده می کردم به آن استاد مسیحی دادم. وقتی مطالعه کرد به من گفت راست می گویی، ما انسان هایی نظیر اینها کم داریم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: انسان باید در زندگی همواره عبد و بنده خدا باشد. در محل کار، در خانه و پشت میز اداره، در ماموریت بنده خدا باشد. در همه جا باید بندگی خدا را کرد و اگر زبان، گوش و دل انسان آزاد باشد گناه سر می زند. دلی که در آن گناه باشد دلی مردد و شرک آمیز است.

 

 

Share