آواتار/ اربعین و ظهور

ضیاءالصالحین
ضیاءالصالحین
ضیاءالصالحین
ضیاءالصالحین
ضیاءالصالحین
تصویر خام جهت تایپوگرافی

بسم رب الحسین (علیه السلام)
عازم کربلای حسینیم به امید ظهور     نیت اربعینمان دیدن صبح ظهور
اربعین ، فرصتی مغتنم برای آماده سازی ظهور امام زمان (روحي و ارواح العالمين له الفداء) در پرتو انوار و برکات امام حسین (علیه السلام) است.
آیت‌الله محمدتقی بهجت (ره) درباره نقش پیاده‌روی روز اربعین می‌ فرماید: روایت دارد که امام زمان( عجل الله تعالي فرجه الشريف) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا...[1] امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) خودش را به واسطه امام حسین(علیه السلام) به همه عالم معرفی می‌کنند ... بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(علیه السلام) را شناخته باشند... اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین(علیه السلام) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(علیه السلام) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(علیه السلام) به عالم است.
این فرمایش آیت الله بهجت (ره) حاوی این مطلب است که اولا باید شیعیان با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) پیوندی عمیق داشته باشند ثانیا در پرتوی اربعین حسینی (علیه السلام) با معرفی امام حسین (علیه السلام) زمینه ساز ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) شوند.
پس در نتیجه اجتماع میلیونی شیعیان و دوست داران امام حسین (علیه السلام) و انتشار و مخابره آن به سرتاسر جهان را می توان نوید دهنده ظهور منجی عالم بشیریت دانست.
در مورد فواید شخصی زیارت اربعین می توان به حدیث معروف و معتبر امام حسن عسکری (علیه السلام) اشاره نمود که ایشان زیارت اربعین را یکی از نشانه های مومن می داند [2] و البته پیاده روی نیز موضوعیت دارد چرا که در روایات آمده است از امام صادق (علیه السلام) پرسیده شد ثواب کسى که امام حسین (علیه السلام) را زیارت کند چیست؟ حضرت فرمودند: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(علیه السلام) برود خداوند به هر قدمى که برمى‏ دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه‏ اش را بالا مى ‏برد. [2]


پی نوشت :
[1] الزام الناسب، جلد دوم صفحه ۲۸۲.
[2] بحار الا نوار، ج ۹۸ ، ص ۳۲۹.
[3] کامل الزیارات، ابن قولویه، ص۱۳۴.
----------------------------------
مطالعه بیشتر در :
ویژه نامه چله اندوه/ اربعین حسینی

Share