از حامیان مامون تا حامیان استکبار

سید حسین سیدی
شبهه افکنی در مسمومیت امام هشتم

همواره در طول تاریخ، دست ها و قلمهایی در کار بوده اند تا فضایل و مظلومیت های اهلبیت را کتمان کرده و اقدامات بی اساس و نامشروع دشمنان آنان را توجیه و یا نفی کنند. در مورد شهادت امام رضا(علیه السلام) نیز برخی از قلمهای مسموم، حرفهای بی اساسی نگاشته و مسموم شدن ایشان را بدست مامون انکار کرده اند. دلیل عمده این افراد برای تبرئه مامون، «ابراز اندوه فراوان مامون پس از درگذشت امام است بطورى كه از خوردن و آشامیدن و دیگر لذتها روى گردانده بود».[1] در حالی که اندوه مامون، یک نوع سیاست ظاهرسازی بود. یکی از سیاست های خطرناک(و جذاب) ظالمان و قدرت طلبان، ظاهرسازی و عوام فریبی است؛ سیاستی که امروزه دولت های مستکبر دنیا مثل آمریکا، آن را بگونه ماهرانه ای بکار می برد.
حامیان ظالمان بدانند
کسانی که با قلمهای خود در پی تحریف وقابع هستند و وقایع را بر طبق هوا و هوس خود می نگارند، باید بدانند که عذاب خداوند را در فردای قیامت، شامل حال خود خواهند کرد. «فَوَيْلٌ لِلَّذينَ يَكْتُبُونَ‏ الْكِتابَ بِأَيْديهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَليلاً فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْديهِمْ وَ وَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ؛ پس واى بر كسانى كه نوشته ه‏اى را با دست‏هاى خود مى‏ نويسند آن گاه مى ‏گويند: اين از جانب خداست؛ تا بدين وسيله بهايى اندك به دست آورند. پس واى بر آنها از آنچه دست‏هاشان نوشت و واى بر آنها از آنچه (در برابر اين تحريف) به دست مى‏ آورند.»[2]
کسانی که ذکر و فکرشان این است که علم و دانش خود را در خدمت منافع شخصی خود و منافع زورمندان قرار دهند، باید بدانند که؛ علاو بر تباه کردن آخرت خود، نمی توانند حقایق را برای مدتی طولانی کتمان کنند؛ همچنانکه تبرئه کنندگان جبارانی مثل مامون، با اما و اگرهای زیادی مواجه بوده و هستند. «اگر كسى در تبرئه مأمون و حسن نیتش اصرار دارد به این سؤال پاسخ دهد كه چرا پس از درگذشت امام ، مقام ولیعهدى را به فرزندش حضرت جواد (علیه السلام) عرضه نكرد؟ مأمون كسى بود كه بخاطر سلطنت و حكومت ، برادر خود را كشت، حال چگونه به همین انگیزه از كشتن امام رضا(علیه السلام) دست باز دارد. آیا این معقول است كه بگوییم به نظر وى امام رضا(علیه السلام) از تمام این خدمتگزاران صدیقش و حتى از برادرش محبوبتر مى نمود؟»[3]
نکته قابل تامل: در دنیای ما، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، همان راه مامون را در ضدیت با اهلبیت و اسلام در پیش گرفته، و متاسفانه   دستها و قلمهای مسمومی(رسانه ها) در پی توجیه و نهادینه کردن شعارهای دروغین و جذاب آنها مثل حقوق بشر و احترام به آزادی ادیان و غیره، هستند. اما این توجیهات و تبلیغات، راه به جایی نمی برد؛ همچنانکه توجیهات برخی متعصبان و نا آگاهان برای دفاع از مامون، در دید افراد آگاه و منصف، پوچ و بی اساس است.
سخن آخر
برخی از افراد غرض ورز و نا آگاه، با قلمهای مسموم، مسمومیت امام هشتم را بدست مامون انکار کرده و با درست کردن بهانه هایی، مامون را تبرئه می کنند. کاری که قلمها و غولهای رسانه ای امروز برای دفاع از دولتهای استکباری مثل آمریکا و اقدامات بی اساس او، انجام می دهند. افراد توجیه گر جباران و زورمندان، در فردای قیامت باید متظر عواقب سوء کار خود باشند.

پی نوشت:
1ـــ کلیک کنید
2ـــ بقره 79
3ــ کلیک کنید

Share