فضای مجازی در خدمت دین و فرهنگ نماز قرار گیرد

حضرت آیت الله علوی گرگانی:
آيت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین برگزاری اجلاسیه نماز بر اهمیت نماز دردین و سیره معصومین (علیه السلام) تاکید کردند وگفتند: براساس مبانی دینی،  نماز ستون دین است و اگرستون نباشد خیمه ای نخواهد بود.
ایشان افزودند: این نشان می دهد  نماز محور سایر اعمال است، اگر نمازپذیرفته نشود، سایر اعمال هم پذیرفته نخواهد شد و حتی در روایت آمده مرز بین کفرو ایمان نماز است و نماز مرز دین است.
معظم له اظهار داشتند: در روایتی آمده« اگر کسی اهل نماز، امربه معروف و نهی ازمنکر، زکات و خمس باشد، قطعا اهل سعادت خواهد بود، این موارد نشان دهند جایگاه نماز در بین سایر اموال است.
حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: نماز آن قدر مهم است که فردای قیامت حضرت عزرائیل شهادت خواهد داد، پس خیلی مراقبت از نماز داشته باشیم.
ایشان با بیان اینکه درشرایط بسیار حساسی از لحاظ ابزار رسانه قرار داریم و دشمن از این ابزار نهایت استفاده را برای مبانی انحرافی می کند اظهارداشتند: علما و مراکز علمی و حوزوی، هم نباید ازاین ابزارمهم برای ترویج دین و اقامه نماز و فرهنگ سازی غافل باشند و اگرغفلت کنند گرفتار خسران بزرگ خواهیم شد که قابل جبران نیست.
معظم له با تاکید براینکه درزمانه ای قرار داریم که فضای مجازی توانسته زندگی مردم جامعه اسلامی را به لجن بکشد، ولی در عین حال این ابزار چاقوی دو لبه است و می توان برای پیشبرد اهداف دین آن را بکار گرفت و به خدمت دین درآورد گفتند: باید سعی کرد نماز را در فضای مجازی تبلیغ کرد و طوری فرهنگ سازی شود تاهمه جذب دین شوند.
ایشان افزودند: باید برای نماز و اهمیت آن درجامعه و ادارات سرمایه گذاری کرد.

 

 

 

Share