چرا ورزش ضروری است؟

موضوع: 
ورزش

با انجام صحیح کارهای روزانه، می توانید از کمردرد پیشگیری کنید. کافی است نکات ساده ای را رعایت کنید؛ مثلا همین نکته ساده که «هنگام خم شدن، از مفصل ران و زانو خم شوید اما کمرتان را خم نکنید» در پیشگیری از کمردردهای شایع، نقش چشمگیری دارد. نشستن و ایستادن صحیح، خستگی و درد را هم کاهش می دهد.

یک راه مطمئن برای کنترل و به تاخیر انداختن عوارض پیری، فعالیت های بدنی مناسب و منظم است. همه ما از کودکی تا سالمندی در هر سطحی از سلامت به تمرینات بدنی نیاز داریم. حتی اگر سال هاست که فعالیت بدنی نداشته اید و بی تحرک بوده اید باید تمرینات را آهسته و با تعداد کم به تدریج آغاز کنید.
اگر می خواهید کمتر به اطرافیان وابسته باشید، کارهای مورد علاقه تان را انجام دهید و زندگی فعال و شادی داشته باشید و استقلال خود را حفظ کنید، چاره کار در ورزش کردن است. تحرک و فعالیت بدنی منظم می تواند به شما کمک کند تا:
از پوکی استخوان جلوگیری کنید.
کارایی مفاصل  را افزایش دهید.
از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنید.
فشارخون تان را کاهش دهید.
ظرفیت ریه تان را برای جذب اکسیژن زیاد کنید و در نتیجه با خون رسانی بهتر به اندام ها سلامت آنها را موجب شوید.
از افسردگی و استرس تان بکاهید.
وضعیت خواب تان را بهبود ببخشید.
اعتماد به نفس و عزت نفس تان را بیشتر کنید.
از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کنید و مانع ابتلا به دیابت و سرطان و سکته های مختلف شوید.
قدرت و توده عضلانی خود را حفظ کنید چون حتی افراد بسیار ضعیف و ناتوان هم می توانند با فعالیت های فیزیکی مناسب سلامتی شان را به دست بیاورند و به دیگران وابسته نباشند.
توصیه می شود در مورد اینکه چگونه بخوانیم؟ چگونه بنشینیم؟ چگونه بایستیم؟ چگونه لباس بپوشیم؟چگونه راه برویم؟ چگونه خم شویم؟ چگونه اجسام را از روی زمین بلند کنیم؟ و بسیاری موارد دیگر نیز اطلاعات کافی کسب کنید.
چرا ورزش ضروری است؟
در مورد روش صحیح انجام این کارها هرگز کسی آموزش های لازم را به شما نمی دهد و باید خودتان توسط کتاب های مفید یا عکس هایی که به وضوح، شیوه صحیح را آموزش داده است، یاد بگیرید که چه روشی غلط و چه روشی درست است؛ مثلا با انجام صحیح کارهای روزانه، می توانید از کمردرد پیشگیری کنید. کافی است نکات ساده ای را رعایت کنید؛ مثلا همین نکته ساده که «هنگام خم شدن، از مفصل ران و زانو خم شوید اما کمرتان را خم نکنید» در پیشگیری از کمردردهای شایع، نقش چشمگیری دارد. نشستن و ایستادن صحیح، خستگی و درد را هم کاهش می دهد.
راستی، چرا وقتی می توانیم یک سالمند سالم باشیم و از دوران سالمندی خود لذت ببریم، فقط به دلیل ندانم کاری، آن هم ندانستن برخی نکات ساده یا رعایت نکردن  آنها، باید در سختی باشیم؟

----------------------------------------------

منبع: پایگاه سلامت

Share