باید به وسیله جهاد دشمنان را کنار زد تا از فساد جلوگیری شود

آیت الله العظمی نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه, حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه شهید و شهادت در دین مبین اسلام گفتند:  مسئله شهید و شهادت از مسائل مهم است و فضیلت و پاداش آن در روایات اهل بیت(علیهم السلام) ذکر شده و قرآن کریم تصریح کرده که "هیچگاه تصور نکنید کسانی که شهید شده اند مرده اند بلکه زنده اند و در پیشگاه خدای متعال روزی میخورند".
ایشان با بیان اینکه جهاد با جنگ فرق دارد، تاکید کردند: باید به وسیله جهاد دشمنان را کنار زد تا از فساد جلوگیری شود اگر جهاد و شهادت نبود فساد، فحشا و امور خلاف نظام اسلامی به وسیله استبداد و استکبار در کشور حاکم می شد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امنیت، سیاست و اقتصاد دینی در انقلاب اسلامی پیگیری می شود گفتند: باید به جانبازان و بازماندگان شهدا خدمت شود. جانبازان زحمات و فشارهایی را تحمل می کنند تا به شهادت برسند.
ایشان با بیان این که هر ملتی که جهاد را ترک کند؛ فقر و ذلت گریبانگیر آنها می شود، گفتند: برای انجام جهاد لازم است آمادگی وجود داشته باشد. اکنون اگر آیت الله العظمی خامنه ای امر کنند میلیون ها انسان عاشق شهادت به میدان ها می روند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه در زمینه جهاد در راه خدا باید رجل الهی وجود داشته باشد، گفتند: جهاد شامل ارزش الهی است و باید افرادی در این زمینه راه را برای بندگان خدا باز کنند؛ مردان الهی از خداوند می خواهند که قدم های آنها را استوار کنند بنابراین با این نیت به میدان آمدند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به نتایج جهاد در عرصه های گوناگون گفتند: کسی که می خواهد حکومت را به دست آورد یا ارزش های دینی را اجرا کند یا علوم الهی به دست بیاورد راهی به جز جهاد ندارد.

 

 

 

Share