وقتی الگو نباشیم، دنباله رو هستیم

موضوع: 
سید حسین سیدی
ترامپ
انفعال سران کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین، باعث دنباله روی آنان از دشمنان مستکبر شده است.

در این روزها که سفارت آمریکای مستکبر به بیت المقدس منتقل شد، دردناک تر از هر موضوع دیگری، سکوت (و بلکه موافقت) برخی از سران عرب در مقابل این قضیه است. این نکته فرسنگ ها با آموزه های قرآن و اسلام فاصله دارد.
قرآن کریم می فرماید: «جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُواْ شهُدَاءَ عَلىَ النَّاسِ وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا؛ شما را بهترين امت ها گردانيديم تا بر مردمان گواه باشيد و پيامبر بر شما گواه باشد.»[1]

تفسیر نمونه بعد از اشاره به شان نزول این آیه (تغییر قبله) می نویسد: «تعبير به" گواه بودن" امت اسلامى بر مردم جهان، و همچنين" گواه بودن" پيامبر نسبت به مسلمانان، ممكن است اشاره به اسوه و الگو بودن، بوده باشد، چرا كه گواهان و شاهدان را هميشه از ميان افراد نمونه انتخاب مى‏ كنند. يعنى شما با داشتن اين عقائد و تعليمات، امتى نمونه هستيد همانطور كه پيامبر در ميان شما يك فرد نمونه است.»[2]
بجای اینکه امت اسلام، الگوی جهانیان باشد، متاسفانه آمریکا و سایر دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن را الگوی خود گرفته اند و دنباله رو آنها هستند(مخصوصا سران عرب). این دنباله روی ها، کار را به اینجا کشاند که اکثر سران اسلامی در مقابل انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس سکوت کنند.
نکته قابل تامل: هنگامی که سران کشورهای اسلامی در برابر دشمنان اسلام و قرآن، از خود انفعال نشان دهند، طبعا حواشی نامطلوبی گریبان آنها را خواهد گرفت و برتری اسلام و مسلمانان زیر سوال خواهد رفت و بهانه لازم دست مغرضان و شبهه افکنان می افتد که در فضای مجازی و در کتاب ها و مقالات مسموم خود، کینه های خود را نسبت به اسلام و قرآن و مسلمین رو کنند.
به امید بیدار شدن امت اسلام و سران سازشکار آن.

پی نوشت
1ــ بقره/143
2ــ تفسير نمونه، ج‏1 ، 484  

Share