باید با متخلفان به شدت برخورد شود

خطبه های نماز جمعه تبریز؛
خطبه های نماز جمعه تبریز
امام جمعه تبریزعنوان کردند: اتحادیه اروپا آمریکا را در تحریم های ایران همراهی نمی کند، گفت: آمریکا در بازگشت تحریم‌ها تنها مانده است.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر, حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و با شکوه مردم ولایی تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) کلانشهر تبریز برگزار شد، در مورد تحریم های مجدد آمریکا علیه ملت بزرگ ایران اظهار داشت: آنها تنها مانده اند. چین آنها را در عدم خرید نفت ایران همراهی نکرد، همچنین اتحادیه اروپا نیز از بازگشت تحریم ها توسط آمریکایی ها پیروی نکرد.

مقامات آمریکا فشارهای روانی را همچنان ادامه می‌دهند اما مردم با بصیرت و انقلابی ایران باید هوشیار باشند و این کشور را ناامید کنند.

وی سپس با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا بسته جدیدی ارایه داده و اعلام کرده است که از این تحریم‌ها حمایت نخواهد کرد، افزود: مقامات آمریکا فشارهای روانی را همچنان ادامه می‌دهند اما مردم با بصیرت و انقلابی ایران باید هوشیار باشند و این کشور را ناامید کنند.
آل هاشم با تاکید بر اینکه آمریکا با عملیات روانی گسترده درصدد بزرگنمایی آثار تحریم‌ ها است، ابراز داشت: هفته گذشته آمریکا اعلام کرد که برخی تحریم‌ها علیه ایران دوباره اعمال شده و به حالت اولیه برگشته است و حتی از کشورهای زیادی برای همراهی در تحریم علیه ایران کمک خواست ولی بسیاری از کشورها با آنها همراهی نکردند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اعلام تحریم‌ های آمریکا موجی از مخالفت را از طرف سایر کشورها مانند ترکیه مواجه کرده، گفت: آنها حاضر به همکاری با آمریکا نیستند.

مشکلات اقتصادی، بیکاری و ارزی وجود دارد اما راه حل آن اغتشاش و اعتراض های خیابانی نیست.

وی سپس با اشاره به اعتراض های خیابانی در کشور گفت: مشکلات اقتصادی، بیکاری و ارزی وجود دارد اما راه حل آن اغتشاش و اعتراض های خیابانی نیست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن در حال موج سواری است، گفت: مسئولان باید به مطالبات مردم‌ جواب بدهند،  جریان اعتراضات خیابانی در بعضی شهرها وجود داشت که در آن دشمن موج ‌سواری می‌ کرد.
وی با اشاره به مردم تبریز و آذربایجان گفت: مردم‌ قهرمان‌ آذربایجان هوشیاری خود را نشان دادند. آنها به این هوشیاری خود نیز ادامه خواهند داد.
آل هاشم سپس گفت: مسئولان و تمام مدیران دولتی و غیردولتی باید با تلاش هم مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم را حل کنند. مردم نیز باید در این مسیر حضور فعالی داشته باشند و همگی با وحدت و تلاش زمینه حل مشکلات مختلف موجود در کشور را فراهم کنیم.

باید نهادهای نظارتی به وضعیت بازار رسیدگی کنند. باید با متخلفان به شدت برخورد شود.

وی سپس گفت: باید نهادهای نظارتی نیز به وضعیت بازار رسیدگی کنند. باید با متخلفان به شدت برخورد شود.
وی سپس به روز خبرنگار و ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه خبرنگار جریان ساز است و فقط یک واژه نیست، گفت: خبرنگار یک شخصیت است. این روز را بر تمام فعالان عرصه رسانه و خبرنگاری تبریک می گویم.

خبرنگار روشنی بخش هر واقعیت است. آنها باید با وجدان بیدار و آگاه تمام تلاش خود را در انعکاس واقعیت های جامعه به کار گیرند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه زبان‌ خبرنگار گویای وجدان بشر است، گفت: خبرنگار روشنی بخش هر واقعیت است. آنها باید با وجدان بیدار و آگاه تمام تلاش خود را در انعکاس واقعیت های جامعه به کار گیرند.
وی گفت: خبرنگار واسط بین مردم و مسئولان است و باید همیشه اصل صداقت را رعایت کند و برای بیان مشکلات مختلف مردم تلاش کند.
امام جمعه تبریز همچنین به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیه) و روز ازدواج اشاره کرد و گفت: باید زندگی امام علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیه) الگوی جوانان باشد. متاسفانه هرروز شاهد افرایش مهریه ‌ها و بدعت‌ ها هستیم و تشریفات ازدواج نیز هر روز بیشتر می شود و این درست نیست.

 

Share