13 روش ساده برای گشایش بخت دختران و دوشیزگان

گروه اخلاق و عرفان ضیاءالصالحین؛
گشایش بخت
سیزده راه حل برای باز شدن بخت دختران و دوشیزگان

بسم الله الرحمن الرحیم
از آنجایی که ادعیه یک سری مقدمات، مقارنات و البته ملزوماتی دارند که نباید فراموش شوند و البته علاوه بر آن برای اجابت دعا برخی موانع وجود دارند که باید مرتفع گردند، از جمله اینکه؛
1) شخص دعا کننده نباید قلبش ناپاک باشد.(مثلا قلبی که در آن کینه و حسادت و دشمنی باشد مانع اجابت دعاست)
2) نیتهای ناپاک نیز فرد را از آثار دعا محروم می کند.
3) ترک نیکی و صدقه هم یکی دیگر از اسباب عدم استجابت دعاست.
4) ناامیدی به اجابت دعا بزرگترین مانع استجابت است. [شخص دعا کننده بعد از رفع موانع وقتی دست به دعا بر می دارد باید به اجابت آن یقین داشته باشد.]
5) تاخیر انداختن نمازهای واجب طوری که یا قضا شود یا نزدیک به قضا باشد؛ مثل نماز صبح
6) یکی دیگر از موانع استجابت دعا، فحاشی و بددهنی است.
7) نفاق باعث می شود که تیر دعا به هدف نرسد.
8) هرزگی در رفتار و اخلاق فرد را از نتایج و آثار دعا محروم می سازد.[1]

لازم است بدانیم: هفت عمل از موانع استجابت دعا

و اما نکاتی مهمی نیز وجود دارند که بهتر است مدنظر داشته باشیم:
* متن این آیات و ادعیه دلالت بر مطالب فوق دارند از اینرو خود اینها می توانند  دلیل باشند برای موضوع بخت گشایی
* این اذکار و ادعیه باید با نیت خالص و همراه با ایمان و تقوا خوانده شوند.
* نمازها و آیات و یا سوره ها و ادعیه و اذکار که خوانده می شوند باید به آنها ایمان داشته باشید و تا حد توان و قدرت به مفاهیم آنها نیز باید عمل شود تا تاثیر آنها سریعتر باشد و علاوه بر این دستورات برای یک زندگی شرافتمندانه هست که با عمل به آنها بدست می آیند نه فقط با خواندن آنها.
* راههایی که گفته می شوند ارتباطی با هم ندارند، لذا دختران و دوشیزگان محترم هر کدام را که متناسب حال خود می بینند و با آن معانی انس بهتری می گیرند می توانند آن انتخاب و بخوانند.

مطلب پیشنهادی: شرایط استجابت دعا از دیدگاه مرحوم آیت الله بهجت

راه حل اول:
مرحوم آیت الله بهجت می فرمودند که: سوره جن را بنویسید و در آب کمی حل کنید (با مداد یا آب زعفران) و موقع خروج از حمام با آن آب غسل کنید؛ با این دستور خانم مجرد ازدواج خواهد کرد. إن شاءالله

راه حل دوم:
از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند تمام خواستگاری های دخترم به هم می خورد چه کنیم؟ ایشان فرمودند: سوره احزاب را بنویسید و داخل یک ظرف در بسته بگذارید و در مکان بلندی داخل اتاق بگذارید (مثل کمد یا هر بلندی دیگری)
و آن فرد اینگونه عمل نمود و ازدواج کرد.

راه حل سوم:
هر کس 45(ص) [منظور خود حرف صاد  است نه صلوات] را در شب جمعه در یک کاسه چینی با مشک و زعفران بنویسد و در هنگام نوشتن بگوید:
«یا قاهِرُ یا قَدیم»
و آن را بشوید و بخورد اگر بسته باشد گشاده شود.[2]

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود: دعا برای باطل کردن سحر و طلسم و جادو

راه حل چهارم:
ذکر«یا لطیف» ( همراه با لطف و مهربانی با دیگران)
جهت بخت گشایی ذکر «یا لطیف» را روزانه 129 مرتبه بخوانید.(عدد 129 حساب ابجد لطیف است)

 راه حل پنجم:
در سوره مبارکه نور آیه 32 را بخوانید.(همراه با امید به فضل خداوند و تلاش برای ازدواج)
در سوره نور آیه 32 را به وقت اذان بخوانید: «وَ أَنْكِحُوا الْأَيامى‏ مِنْكُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِكُمْ وَ إِمائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ»؛ (اى اولياء جوانان) مجردها و افراد بی همسرانتان را و از بندگان و كنيزانتان آنهايى را كه صلاحيت ازدواج دارند همسر دهيد اگر فقير باشند خداوند از فضل خويش بی نيازشان می كند و خداوند داراى وسعت نامتناهى و داناست.

راه حل ششم: 
در سوره انبیاء، آیه شریفه 89 (به دلیل آیه 90 همراه با بیم و امید و خشوع و سرعت در کارهای خیر)
در سوره مبارکه انبیاء آیه شریفه 89 را به مدت 40 روز  بعد از نمازهای واجب بلافاصله بدون اینکه با کسی حرف بزنید با یک صلوات و 7 مرتبه این آیه را تلاوت کنید.(در ایام عذر شرعی بعد از پاک شدن باقیمانده چهل روز را بخوانید)
«رَبِّ لا تَذَرْني‏ فَرْداً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثينَ»؛ پروردگارا، مرا تنها (و بدون فرزند و وارث) مگذار و (اگر وارثى هم ندهى باكى نيست، زيرا) تو بهترين وارث‏ها هستى.

راه حل هفتم:
سوره مبارکه احزاب. (همراه با عمل به مضامین سوره)
از امام صادق علیه السلام روایت شده است که اگر دختری در خانه مانده باشد و کسی به خواستگاری او نیاید سوره احزاب را بر پوست آهو یا پاره ای کاغذ بنویسد و در کوزه ای کوچکی قرار داده و آن کوزه را در خانه ای که آن دختر زندگی می کند قرار دهند پس إن شاءالله خواستگار آن دختر زیاد شود، همچنین برای سریع آمدن خواستگار نیز همین طریق مفید است. إن شاء الله

راه حل هشتم:
سوره مبارکه روم، آیه شریفه 21(همراه با تفکر در آیات الهی)
این آیه را روزی 40 بار و به مدت 40 روز بخوانید:
«وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُون‏»
و از نشانه هاى او اين است كه براى شما از جنس خودتان (نه از فرشتگان و نه از اجنّه و غير آنها) همسرانى آفريد كه در كنار آنها آرامش يابيد، و ميان شما (شوى و زن يا افراد نوع انسانى) علاقه دوستى و مهر باطنى نهاد، همانا در اين امر نشانه هايى است (از توحيد و قدرت و حكمت خدا) براى گروهى كه مى انديشند.

راه حل نهم:
سوره مبارکه طه، آیات 25 تا 28؛
(هر روز این آیات را بخوانید که کارش آسان شود و زبانش در مجلس خواستگاری گویا شود)
«رَبِّ اشْرَحْ لي‏ صَدْري(25) وَ يَسِّرْ لي‏ أَمْري (26) وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِساني‏ (27) يَفْقَهُوا قَوْلي.(28)»
«گفت: پروردگارا، سينه ام را گشاده گردان (صبر و حوصله فراوان به من بده) * و كارم را بر من آسان ساز (در انجام رسالت ياريم كن) * و گرهى (را كه مانع بيان مقصود است) از زبانم بگشاى.»

 راه حل دهم:
خواندن دعای یستشیر(همراه با توکل و تضرع به سوی خداوند و استغفار با حالت پشیمانی)
دعای یستشیر را که پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد صلی الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام تعلیم دادند.
برای کسب آرامش خود بخوانید. و اگر برای ازدواج قصد کنید، به مدت 40 روز با توجه و تدبُّر در معانی آن بخوانید إن شاءالله موثر واقع شود. (بهتر است بعد از نماز صبح باشد) با خواندن این دعا انسان امیدش از غیر خداوند قطع می شود و این بهترین حالات انسان است.)

راه حل یازدهم:
سوره مبارکه فرقان، آیه شریفه 74 (همراه با تقواپیشگی و کمک کردن به دیگران برای رسیدن به تقوا)
این آیه را زیاد بخوانید.(و چه بهتر هر روز در قنوت نمازهای خود بخواند):
«رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً»؛ و آنان كه مى گويند: پروردگارا، براى ما از همسران و فرزندانمان روشنى ديدگان (نسل‏هاى صالح و پاک و متّقى) عطا كن و ما را بر پرهيزكاران (در مسابقه به سوى ايمان يا رهبرى در اصول و فروع و معارف) پيشوا گردان.

راه حل دوازدهم:
سوره مبارکه بقره، آیه شریفه 201 را در قنوت نمازهای خود بخوانید؛
«رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ»؛ پروردگارا، به ما در دنيا نيكى و در آخرت نيكى عطا كن و ما را از عذاب آتش (دوزخ) نگاه دار.

کسی که این دعا و این آیه را در  قنوت نماز بخواند ده تا حاجت از خداوند خواسته است هفت تا در دنیا و سه تا در آخرت که عبارتند از:
1) همسر خوب که او را در امور آخرت و دنیا یاریش بدهد(البته در روایت مراد از حسنه زن مومنه هست برای همسری که در این صورت پسرها این آیه را برای همسریابی می خوانند)
2) اخلاق خوب
3) علم و تخصص و رزق واسع
4) ایمان و تدین
5) قلب شاکر
6) زبان ذاکر
7) ولایت علی بن ابیطالب صلوات الله علیه

 راه حل سیزدهم:
سوره مبارکه ذاریات را همراه با انجام 8 عمل و انجام ندادن 5 عمل دیگر:
سوره مبارکه ذاریات را هر روز بخوانید همراه با اینکه 5 عمل را انجام ندهید و 8 عمل را انجام دهید که اگر ترجمه این سوره را پسران عزیز و دختران گرامی بخوانند واقف به این امور ایجابی و سلبی خواهند شد.
- امام صادق علیه السلام فرمودند هر کس این سوره را بخواند و مداومت کند خداوند زندگیش را اصلاح می کند و معیشت و زندگی شامل ازدواج و مسئولیتهای زندگی و کارهای روزمره می شود)[3]
لازم است بدانید که هر کس بخواهد زندگیش خوب مدیریت شود از خواندن این سوره غافل نشود. بدین صورت که تا قبل از ازدواج به نیت ازدواج بخواند و وقتی إن شاءالله ازدواج کرد برای مدیریت بهتر زندگیش بخواند البته  همراه با انجام امور ایجابی و ترک امور سلبی.
- و نیز داریم که هر كس آیه «49 سوره ذاریات» را بنویسد و برگردن دختری ببندد كه شوهر نكرده به لطف خداوند به زودی ازدواج خواهد کرد.[4]

منابع: 
[1]. روایت امام سجاد علیه السلام در کتاب شریف معانی الاخبار شیخ صدوق.
[2]. خزائن الاسرار/ ص 146.
[3]. ثواب الاعمال، ص115.
[4]. محسن آشتیانی، سید محسن موسوی، قرآن درمانی روحی وجسمی، ص226.

 

مطالب تکمیلی:
خلف وعده مانعی برای استجابت دعا
آموزه هایی از دعا و برخی رموز استجابت دعا
فرصت های طلایی برای استجابت دعا !!

 

Share