همجنس گرایی و همجنس بازی - فلسفه همجنس گرایی

نویسنده: مهدی آقابابائی
همجنس گرایی و همجنس بازی
مردی که تمایل به جنس موافق دارد و یا مردی که تن به چنین کاری می دهد هیچکدام یک مرد کـامـل نـیـسـتند، در کتابهای امور جنسی هموسکو آلیسم (همجنس گرائی ) به عنوان یکی از مهمترین انحراف ذکر شده است.

فلسفه همجنس گرایی

گـر چـه در دنـیـای غـرب که آلودگیهای جنسی فوق العاده زیاد است، این گونه زشتیها مـورد تـنـفر نیست و حتی شنیده می شود در بعضی از کشورها همانند انگلستان طبق قانونی که با کمال وقاحت از پارلمان گذشته این موضوع جواز قـانـونـی پیدا کرده!! ولی شیوع این گونه زشتیها هرگز از قبح آن نمی کاهد و مفاسد اخلاقی و روانی و اجتماعی آن در جای خود ثابت است.
گـاهـی بعضی از پیروان مکتب مادی که اینگونه آلودگیها را دارند برای توجیه عملشان می گویند ما هیچگونه منع طبی برای آن سراغ نداریم!.
ولی آنها فراموش کرده اند کـه اصولا هر گونه انحراف جنسی در تمام روحیات و ساختمان وجود انسان اثر می گذارد و تعادل او را بر هم می زند.
توضیح اینکه: انسان بـه صورت طبیعی و سالم تمایل جنسی به جنس مخالف دارد و این تمایل از ریشه دارترین غرائز انسان و ضامن بقاء نسل او است.
هـر گـونـه کـاری کـه تـمـایـل را از مـسیر طبیعیش منحرف سازد، یکنوع بیماری و انحراف روانی در انسان ایجاد می کند.
مردی که تمایل به جنس موافق دارد و یا مردی که تن به چنین کاری می دهد هیچکدام یک مرد کـامـل نـیـسـتند، در کتابهای امور جنسی هموسکو آلیسم (همجنس گرائی) به عنوان یکی از مهمترین انحراف ذکر شده است.
ادامه این کار تمایلات جنسی را نسبت به جنس مخالف در انسان تدریجا می کشد و در مورد کـسـی که تن به این کار در می دهد احساسات زنانه تدریجا در او پیدا می شود، و هر دو گـرفـتـار ضـعف مفرط جنسی و به اصطلاح سرد مزاجی می شوند، به طوری که بعد از مدتی قادر به آمیزش طبیعی (آمیزش با جنس مخالف) نخواهند بود.
بـا تـوجه به اینکه احساسات جنسی مرد و زن هم در ارگانیسم بدن آنها مؤ ثر است و هم در روحـیات و اخلاق ویژه آنان، روشن می شود که از دست دادن احساسات طبیعی تا چه حد ضـربـه بـر جـسم و روح انسان وارد می سازد، و حتی ممکن است افرادی که گرفتار چنین انـحـرافـی هـسـتند، چنان گرفتار ضعف جنسی شوند که دیگر قدرت بر تولید فرزند پیدا نکنند.
ایـن گـونـه اشـخـاص از نـظـر روانـی غـالبـا سالم نیستند و در خود یکنوع بیگانگی از خویشتن و بیگانگی از جامعه ای که به آن تعلق دارند احساس می کنند.
قـدرت اراده را که شرط هر نوع پیروزی است تدریجا از دست می دهند، و یکنوع سرگردانی و بی تفاوتی در روح آنها لانه می کند.
آنـهـا اگـر بـه زودی تصمیم به اصلاح خویشتن نگیرند و حتی در صورت لزوم از طبیب جـسـمـی یـا روانـی کـمک نخواهند و این عمل به صورت عادتی برای آنها در آید، ترک آن مـشـکل خواهد شد، ولی در هر حال هیچ وقت برای ترک این عادت زشت دیر نیست، تصمیم می خواهد و عمل.
بـه هر حـال سرگردانی روانی تـدریـجا آنها را بـه مـواد مـخدر و مشروبات الکلی و انحرافات اخلاقی دیگر خواهد کشانید و این یک بدبختی بزرگ دیگر است.
جالب اینکه در روایات اسلامی در عباراتی کوتاه و پر معنی اشاره به این مفاسد شده است، از جمله در روایتی از امام صادق (علیه السلام) می خوانیم که کسی از او سؤ ال کرد لم حرم الله اللواط: چـرا خـداوند لواط را حرام کرده است فرمود: مِن أجلِ أنّهُ لَو كانَ إتيانُ الغُلامِ حَلالاً لاستَغنَى الرِّجالُ عَنِ النِّساءِ، و كانَ فيهِ قَطعُ النَّسلِ، و تَعطيلُ الفُروجِ، و كانَ في إجازَةِ ذلكَ فَسادٌ كَثيرٌ: اگر آمیزش با پسران حلال بود مردان از زنها بی نیاز (و نسبت به آنان بی میل) مـی شدند، و این باعث قطع نسل انسان می شد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعی جنس موافق و مخالف می گشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقی و اجتماعی ببار می آورد.(12)
ذکر این نـکته نیز قابل توجه است که اسلام یکی از مجازاتهائی را که برای چنین افرادی قائل شده آنست که ازدواج خواهر و مادر و دختر شخص مفعول بر فاعل حرام است یعنی اگر چنین کاری قبل از ازدواج صورت گرفته شد، این زنان برای او حرام ابدی می شوند.
کشیده شدن افراد به ایـنـگونه انحراف جنسی علل بسیار مختلفی دارد و حتی گاهی طرز رفتار پدر و مادر با فرزندان خود، و یا عدم مراقبت از فرزندان همجنس، و طرز معاشرت و خواب آنها با هم در خانه ممکن است از عوامل این آلودگی گردد.
گاهی ممکن است انحراف اخلاقی دیگر سر از این انحراف بیرون آورد.
قابل توجه این که در حالات قوم لوط می خوانیم که عامل آلودگی آنها به این گناه این بود که آنها مردمی بخیل بودند و چـون شهرهای آنها بر سر راه کاروانهای شام قرار داشت و آنها نمی خواستند از میهمانان و عابرین پذیرائی کنند در آغاز چنین به آنها وانمود می کردند که قصد تجاوز جنسی به آنان دارند تا میهمانان و عابرین را از خود فرار دهند، ولی این عـمـل تـدریـجـا بـه صورت عادت برای آنها در آمد و تمایلات انحراف جنسی تدریجا در وجود آنها بیدار شد و کارشان به جائی رسید که از فرق تا قدم آلوده شدند.
حتی شوخی های بی موردی که گاهی در میان پسران و یا دختران نسبت به همجنسان خود مـی شود گاهی انگیزه کشـیده شدن بـه این انحرافات می گردد، بـه هر حال باید به دقت مراقب اینگونه مسائل بود، و آلودگان را به سرعت نجات داد و از خدا در این راه توفیق طلبید.(13)
در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (صلی اللّه علیه و آله) می خوانیم: لَا يَجِدُ رِيحَ الْجَنَّةِ زَنُوقٌ وَ هُوَ الْمُخَنَّثُ![بحار 76/67/10]: بوی بهشت به مشام کسی که مورد همجنس گرائی واقع می شود نخواهد رسید!
در حـدیـث دیـگـری از حضرت عـلی (عـلیـه السـلام) می خوانیم که لواط را در سر حد کفر معرفی فرموده است.(14)
در حدیثی از امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در فلسفه تحریم همجنس گرائی چـنـین آمده است: عِلّةُ تَحريمِ الذُّكرانِ للذُّكرانِ و الإناثِ للإناثِ ؛ لِما رُكِّبَ في الإناثِ و ما طُبِعَ علَيهِ الذُّكرانُ، و لِما في إتيانِ الذُّكرانِ الذُّكرانَ و الإناثِ الإناثَ مِنِ انقِطاعِ النَّسلِ، و فَسادِ التَّدبيرِ، و خَرابِ الدُّنيا؛ فلسفه تحریم مردان بر مردان و زنان بر زنـان ایـن اسـت کـه ایـن امـر بر خلاف طبیعتی است که خداوند برای زن و مرد قرار داده (و مخالفت با این ساختمان فطری و طبیعی، سبب انحراف روح و جسم انسان خواهد شد) و به خـاطـر ایـن اسـت کـه اگـر مـردان و زنـان هـمـجـنـس گـرا شـونـد، نـسـل بـشـر قـطـع می گردد، و تدبیر زندگی اجتماعی به فساد می گراید، و دنیا به ویرانی می کشد.(15)
این مساله تا به آنجا از دیدگاه اسلام زشت و ننگین است که در ابواب حدود اسلامی حد آن بـدون شـک اعـدام شـمـرده شـده اسـت، و حـتـی بـرای کـسـانـی کـه مـراحـل پـائیـنـتر همجنس گرائی را انجام می دهند مجازاتهای شدیدی ذکر شده، از جمله در حـدیـثی از پـیامـبـر اسـلام (صلی اللّه علیه و آله) مـی خـوانـیـم: مَنْ قَبَّلَ غُلَاماً مِنْ شَهْوَةٍ- أَلْجَمَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِلِجَامٍ مِنْ نَارٍ:[وسائل الشيعة جلد 20 صفحه 340 باب 21 از أَبْوَابُ النِّكَاحِ الْمُحَرَّمِ وَ مَا يُنَاسِبُهُ ‌حدیث 1] کسی که پسری را از روی شهوت ببوسد خداوند در روز قیامت لجامی از آتش بر دهان او می زند!. مـجـازات کـسـی کـه مرتکب چنین عملی شود از سی تا 99 تازیانه ذکر شده است. به هر حـال شـک نـیـست که انحراف جنسی از خطرناکترین انحرافاتی است که ممکن است در جوامع انـسـانـی پـیـدا شـود، چـرا کـه سـایـه شـوم خـود را بـر هـمـه مسائل اخلاقی می افکند و انـسـان را بـه انـحراف عاطفی می کشاند.(16)
و در روایتی دیگر هم آمده است که مولا علی علیه السلام فرموده اند:
فَرَضَ اللّه ُ الإيمانَ تَطهيرا مِن الشِّركِ ··· و تَرْكَ اللِّواطِ تَكثيرا للنَّسلِ.
خداوند ایمان را برای پاک کردن از لوث شرک واجب فرمود... و ترک لواط را از بهر افزایش نسل.(17)
حضرت علی علیه السلام درباره ی فلسفه تحریم لواط می فرماید:
خداوند ترک زنا را واجب کرد تا نسب های بین افراد حفظ شود و ترک لواط را واجب نمود تا نسل انسان تکثیر شود.(18)
این مباشرت و معاشرت ها به زن و مرد محدود نمی شود؛ بلکه رابطه مرد با مرد و زن با زن را هم شامل می شود مردها به لواط و زنها به مساحقه اکتفاء می کنند، در نتیجه اثر سوء قطع نسل را به دنبال خواهد داشت.

ادامه دارد...
-------------------------

مطالب تکمیلی:
همجنس گرایی و همجنس بازی - ارضای میل جنسی
همجنس گرایی و همجنس بازی - آثار هم جنس خواهی
همجنس گرایی و همجنس بازی - امراض و بیماری های همجنس بازان
همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس گرایی از دیدگاه قرآن
همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس بازی از دیدگاه روایات
همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس گرایی از دیدگاه جامعه شناسی
همجنس گرایی و همجنس بازی - راههای پیشگیری از همجنس گرایی
 

پی نوشت:
(12)- میزان الحکمه، ج11، ص5366، باب3589، ح18381.// بحار الأنوار: مِن سُؤالِ الزِّنديقِ الّذي سألَ أبا عَبدِ اللّه ِ عليه السلام عن مسائلَ كثيرةٍ، أن قالَ:··· فلِمَ حَرَّمَ اللِّواطَ؟
قالَ[ عليه السلام ]: مِن أجلِ أنّهُ لَو كانَ إتيانُ الغُلامِ حَلالاً لاستَغنَى الرِّجالُ عَنِ النِّساءِ، و كانَ فيهِ قَطعُ النَّسلِ، و تَعطيلُ الفُروجِ، و كانَ في إجازَةِ ذلكَ فَسادٌ كَثيرٌ
قالَ: فلِمَ حَرَّمَ إتيانَ البَهيمَةِ ؟ قالَ عليه السلام: كَرِهَ أن يُضَيِّعَ الرّجُلُ ماءَهُ و يأتيَ غَيرَ شَكلِهِ، و لَو أباحَ ذلكَ لَربَطَ كُلُّ رجُلٍ أتانا .
[الأتان: الحِمارة الاُنثى خاصّة (النهاية: 1/21).] يَركَبُ ظَهرَها و يَغشى فَرجَها، فكانَ يكونُ في ذلكَ فَسادٌ كثيرٌ، فأباحَ ظُهورَها و حَرّمَ علَيهِم فُروجَها، و خَلقَ للرِّجالِ النِّساءَ لِيأنَسوا بِهِنَّ، و يَسكُنوا إلَيهِنَّ، و يَكُنَّ مَوضِعَ شَهَواتِهِم و اُمَّهاتِ أولادِهِم .[بحار الأنوار: 10/164 ـ 181/2.]
بحار الأنوار: يكى از سؤالاتى كه زنديق از امام صادق عليه السلام پرسيد علّت تحريم لواط بود، حضرت فرمود: به خاطر اين كه اگر غلامبارگى حلال بود، در آن صورت مردها از زن ها بى نياز مى شدند و اين موجب از بين رفتن نسل و بى شوهر ماندن زن ها مى شد و در مجاز شمردن لواط، مفاسد بسيارى بود
زنديق پرسيد: چرا نزديكى كردن با حيوانات، حرام شده است؟
حضرت فرمود: خداوند خوش نداشته كه مرد آب خود را هدر دهد و با غير همنوع خود، نزديكى كند. اگر اين كار را اجازه مى داد، هر مردى يك ماده الاغ مى بست و هم از آن سوارى مى گرفت و هم با آن نزديكى مى كرد و در اين كار مفاسد بسيارى بود. لذا خداوند پشت هاى اين حيوانات [سوارى و بار كشى از آنها] را بر مردم حلال كرده و فرجهايشان را برايشان حرام فرموده است و براى مردها زنها را آفريد تا با آنان همدم شوند و به آنها آرامش گيرند و زنان جايگاه شهوات مردان و مادرانِ فرزندان ايشان باشند.

(13)- تفسیر نمونه، ج9، ص 194-196.
(14)- عین الحیوه، ص 401.
(15)- میزان الحکمه، ج11، ص 5366، باب 3589(عله التحریم اللواط)، ح 18380.//علل الشرائع: 547/1.
(16)- تفسیر نمونه، ج 15، ص.
(17)- میزان الحکمه، ج11، ص 5367، باب 3589، ح 18382.//نهج البلاغة: الحكمة 252.
(18)- نهج البلاغه، حکمت، 252/4.

Share